Ovenvers 2012

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Bart

Re: Ovenvers 2012

Post by Bart »

NeeNee wrote:Unstable Castle of Tokarev (Tokarev no Ayaui Shiro) Ch 1-2
Deze reeks begint heel erg sterk, met een intrigerend mysterie. Maar behalve de eerste twee hoofdstukken kan ik er nergens iets over vinden. Weet er iemand of de serie nog loopt, of wat er mee gebeurd is? Ik zou het raar vinden als ze gecanceld was, want het is echt wel interessant. :?
Ik neem aan dat je de scanlation van Tashi las? Zij hebben van geen enkele manga nog een hoofdstuk uitgebracht sedert begin juli 2010. Voor zover ik kan zien heeft geen andere vertaalgroep de reeks opgepikt.

Ik vermoed dat je in 't beste geval op de site van Dengeki Daioh Genesis nog wel kan vinden hoeveel hoofdstukken er al voorgepubliceerd zijn. Ook al geraak ik daar niet veel wijzer uit, het lijkt er echter op dat ze nog steeds publiceren en in originele release al aan volume 2 zitten (op 30/03/2012).

Afijn... Telkens ik Tokarev lees of hoor, roert er zich nog steeds iets in mijn brein dat zingt: 'Lyrical Tokarev: kill them all!'. Altijd blij wanneer ik iets kan bijdragen op het forum.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison
Brook500

Post by Brook500 »

Summer Wars Anthologie

Aan deze oneshot hebben 5 mangaka's ieder een illustratie gemaakt (waaronder de cover) en andere 19 kortverhalen gemaakt van de serie.
Er waren verhalen bij die heel hilarisch zijn en ook nog een paar mangaka's die ik nog niet kende maar een mooie tekenstijl hebben. Die wil ik wel eens bestuderen. :)
Voor diegene die de manga en/of de film van deze serie hebben gelezen/gezien, is deze oneshot een heuse aanrader. :wink:
Image
Brook500

Post by Brook500 »

The Swordsman 2

De krijgers proberen de prins te beschermen maar de tegenstanders zijn van een hoog niveau. Het hoofdpersonage verrast de vijand met zijn talenten.
Deze manhwa blijft op een goed ritme lopen en de gevechten zijn zalig om te volgen. 8)

Ping 2

Tijdens de strijd moet één van de vechters het bekopen met een levensgevaarlijke wonde. Daarna gaan ze op zoek naar andere potentiële goede vechters.
Blijft goed maar het verhaal gaat wat minder vlug dan ik gehoopt had. Hopen dat het bij de volgende delen beter wordt. :|

Beelzebub 6

Wanneer Furuichi de foto ziet van Alindolons dochter, is hij vastbesloten om haar te redden van haar kidnappers. Tijdens de reddingspoging komt er een gigantische demoon af.
Wanneer ze terug zijn van de Hel, verhuist iedereen naar de privéschool van Ishiyama en ze zitten zowaar in dezelfde klas.
Blijft een aanrader om te volgen. :D

Dream Team 3

Sora heeft uiteindelijk zijn zwakke punt overwonnen maar ze zitten momenteel in een benauwde situatie. Dan maakt Chiaki zijn intrede.
Later komt het team in contact met een probleemjongen eerste klas die al meteen heel de school op stelten zet.
Serie blijft goed, maar de art blijft min of meer het enigste minpunt van de serie. :wink:

Kuroko's Basket 1

Het Teiko-college heeft 3 jaar op rij de nationale basketbaltitel gepakt en omdat het team tijdens die periode geen enkel van hun wedstrijden heeft verloren, werden ze de 'Génération Miracle' genoemd. Nu alle teamleden naar verschillende middelbare hoge scholen gegaan zijn is het onoverwinnelijke team uiteen. Kagami komt na 2 jaar in de VS terug op japanse bodem en sluit zich aan bij het basketbalteam van Seirin. Wanneer blijkt dat er een 6de speler van de 'G.M.' ook in dat team zit, wil iedereen weten wat die jonge knaap in zijn mars heeft.
Alleen heeft hij blijkbaar nog geen enkele keer gespeeld met de 'G.M'.
Deze serie is een echte potentiële topper. De plot is enorm goed en ook de humor en de personages zijn erg leuk om te volgen. Ik vind deze serie qua verhaal en zeker qua art beter dan Dream Team. :D
Image
Brook500

Post by Brook500 »

Code: Breaker 6

Ogami is vastbesloten om Sagashimono te vinden maar eerst moeten ze zijn kompanen weten te slaan. Yuki laat weer eens zien waarom hij zo sterk is. In zijn gevecht lijkt hij op het einde de controle over zichzelf te verliezen.
Weer eens een deel waarmee ik mij constant geamuseerd heb. :D

Btooom! 1

Sakamoto is één van 's werelds beste spelers van het populaire onlinegame Btooom!. Wanneer hij op een dag zich bevindt op een onbewoond eiland met draagzak vol met bommetjes en achterna gezeten door iemand die ook speciale bommen, ontdekt hij dat het spel in het echt moet spelen en zien te overleven tegen een aantal andere spelers. Het doel is het vinden van 8 elektrochips.
Alvast een goed begin voor deze survivalreeks. Mooie art en het hoofdpersonage laat zien dat hij geen doetje is. Deze serie leest ook nog eens vlot. :)

Kuroko's Basket 2

Kuroko en Kagami willen alles op alles zetten om Kise's ploeg te doen buigen, maar Kise laat zich ook niet zomaar doen. Uiteindelijk beginnen de kwalificaties voor de Nationals.
Uiteindelijk komen ze een andere oudspeler tegen van de 'G.M.', Midorima.
Deze reeks is zo cool en spannend om te lezen. Het verhaal gaat ook in een razendsnel tempo vooruit want op het einde spelen de laatste match voor de play-offs. 8)
Image
NeeNee

Post by NeeNee »

Bleach 39
En ze blijven doorgaan. Maar er zijn er tenmminste weer een paar neer, dus misschien geraken ze er ooit nog wel eens door.

Detective Conan 46
Dat verhaal over het schattenzoeken was verrassend ingewikkeld. Op het einde kon ik bijna niet meer volgen. :?

Toch jammer dat Kana de Nl versie stopgezet heeft. Voor zulke zaken was het een stuk gemakkelijk te volgen dan de Franse.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Gantz 32
War is over...

Wolf Guy 11
Inugami ligt halfdood te spartelen maar op het einde van de volume still alive and kicking ze, no worries!

H2-34
Wat een prachtig (en toch ietwat onverwacht) einde aan Adachi. Door de laatste volumes zal ik deze reeks toch op hetzelfde niveau moeten zetten als zijn andere toppers.

Full Ahead Coco 29
Tgoh, over the top shonen einde... Ik was toch al enkele volumes mijn interesse wat verloren... Voor de Bakuman teleurgestelden: hier is er wèl een epiloog!

Ping Pong Dash 14
Twee matchen in dit volume, en de aanvang van de final battle...?!
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Shingo Honda day...

Hakaiju 2
Tgoh, grafisch een pracht, met al die monsterwormen of weet-ik-veel-wat-het-zijn. Maar er is eigenlijk niets gebeurd... Leest als een trein maar plotgewijs te weinig vooruitgang.

Ping Pong Dash 15
Ik dacht aan een afsluitende match maar we krijgen er zowaar nog drie. Beetje overdreven over the top eigenlijk. Ook hier las ik de laatste volumes een beetje op automatische piloot.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Alive Last Evolution 17
Zo'n reeks waar je toch stilaan naar het einde snakt. Plotwendingen genoeg, maar ik vraag me telkens af of ik dit ooit ga (willen) herlezen?

Hakaiju 3
Ja, Honda heeft naar me geluisterd en veel meer beklijvends in dit volume gestoken. Yummie!
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

^ Dat soort van thrillers zijn vaak minder leuk om te herlezen. Het is bij een detective al minder als je de oplossing al kent, en bij een reeks die voor de spanning afhankelijk is van verrassingen is het nog veel erger.

(Of heb je dat gevoel alleen bij deze en niet bij, zeg maar, Bloody Monday? Want ik heb Alive Last Evolution zelf niet volgehouden.)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

NeeNee wrote:(Of heb je dat gevoel alleen bij deze en niet bij, zeg maar, Bloody Monday? Want ik heb Alive Last Evolution zelf niet volgehouden.)
(Ik merk bij heel wat langlopende reeksen dat ik na een tijdje op automatische piloot begin te lezen doordat m'n interesse wegebt. Ligt dat aan mij? Ligt het aan de kwaliteit van de reeksen? Geen idee, maar ik stel het niet alleen vast bij thrillers/detectives/... Een eerste volume lijkt vaak fun en verfrissend maar al te vaak slaat dat gevoel om ;))
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

^ Als ik merk dat een reeks mij niet meer interesseert dan stop ik er over het algemeen mee, of bouw ik op zijn minst een pauze in. Als het lezen een sleur wordt, ben je verkeerd bezig.

Maar ik ben dan ook al een stuk kieskeuriger vooraleer ik met een reeks begin. :wink: Het gebeurt wel eens dat het mij achteraf gaat tegensteken, maar dat zijn toch eerder uitzonderingen. *kuchShamanKingkuch*
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Als ik blahness snel ontdek stop ik ook snel met een reeks, maar als je dan over de helft zit of al veel geïnvesteerd hebt denk ik altijd... Zou ik niet doordoen om toch tenminste het einde te kennen?
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

^ Mja, bij thrillers is dat inderdaad wel logisch.

Daarom vind ik het soms ook leuker om reeksen te lezen die al afgelopen zijn. Dan weet je vanaf het begin hoelang het nog is tot het einde.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Sprite 4
Is er toch nog een weg terug naar 2008...? Geen tijd om erover te piekeren want we're under attack! Bosjesmensen! Serie blijft boeien...
motivatiedip. help!
Brook500

Post by Brook500 »

Toriko 3

Wanneer Toriko, Coco en Komatsu hun nieuwe aanwinst willen proeven komen ze oog in oog met een gevaarlijk wezen te staan, die blijkbaar zo gevaarlijk is dat Toriko en Coco er misschien wel eens serieus tegen moeten vechten, maar dan doet het wezen niet wat ze verwacht hadden.
Toriko en Komatsu gaan iets later naar het onderzoekcentrum en ontdekken daar het Gourmet Coliseum, waar ze monsters tegen elkaar laten vechten om hun waarde te kunnen schatten.
Reeks wordt steeds interessanter. De namen van de 4 Meesters zijn nu allemaal genoemd en nu nog alleen de 2 laatste hun verschijning nog zien. Ook het deel van het GC was zeer leuk om te volgen en die Battle Wolf is zo cool. :D

Dragon Ball Perfect Edition 17

Het gevecht tegen Vegeta wordt beëindigt maar Goku vraagt aan Krillin om hun vijand te sparen. Later wilt iedereen naar de planeet Namek gaan om hun vrienden terug tot leven te wekken. Eenmaal daar aangekomen staan ze voor een bijna onmogelijke opgave. Goku komt met vertraging een weekje later en hij traint nu in zijn ruimteschip met 20x de zwaartekracht van de Aarde. :D
Het gaat allemaal weer eens goed vooruit en ik kan niet wachten op de volgende delen. :)
Image
Locked