Koen wrote:crisis in het mangawereldje zorgt voor een boost in heuvelland...
Dat kun je wel zeggen ja!
Dat zelfs glénat een prijsverhoging doorvoert. Ik hoop toch dat ze in ieder geval de kleinere series voor een groot deel af kunnen maken,
anders moet ik maar nodig frans gaan leren. Ik kan er niet tegen als er twee verschillende soorten boekjes in de kast staan (bijv kana en viz))
Mocht manga sterven in nederlands, zal ik toch frankrijk op moeten zoeken om de series gelijk te houden...
Koen wrote:crisis in het mangawereldje zorgt voor een boost in heuvelland...
Ik ben alleszins een slechte steunpilaar, want ik heb op enkele Jiro Taniguchi's na niks in't Nederlands gekocht (dood aan de stripbib! ). Steek het maar op onze gigantische talenknobbels.
Koen wrote:Ik ben alleszins een slechte steunpilaar, want ik heb op enkele Jiro Taniguchi's na niks in't Nederlands gekocht (dood aan de stripbib! ). Steek het maar op onze gigantische talenknobbels.
Bij mij is het juist andersom. Alle series die ik heb, op enkele Kentaro Miura One-Shots na, zijn in het nederlands. Daarom moet de markt ook blijven leven vindt ik
Bij mij is het ongeveer gelijke verhoudingen Nederlands/Engels/Frans. Ik diversifieer een beetje om mijn talenkennis op peil te houden.
Op Frans overschakelen is voor mij dus niet echt een probleem. Yu-Gi-Oh en Detective Conan heb ik eigenlijk al bijna volledig op die manier. Marmalade Boy is binnenkort gedaan, dan blijven alleen Shaman King en One Piece nog over... Wacht, is dat alles??
Hm, hertelling leert mij dat mijn Nederlands aandeel nu een paar reeksen achter staat, en dat de meeste series zo goed als af zijn. Kenshin en YuYu Hakusho zijn ook bijna volledig en Hikaru no Go heb ik ingehaald. Hoog tijd om nog eens naar een paar nieuwe reeksen uit te kijken. Misschien moet ik 20th Century Boys eindelijk eens lezen, voor het duurder wordt.
NeeNee wrote:Bij mij is het ongeveer gelijke verhoudingen Nederlands/Engels/Frans. Ik diversifieer een beetje om mijn talenkennis op peil te houden.
Op Frans overschakelen is voor mij dus niet echt een probleem. Yu-Gi-Oh en Detective Conan heb ik eigenlijk al bijna volledig op die manier. Marmalade Boy is binnenkort gedaan, dan blijven alleen Shaman King en One Piece nog over... Wacht, is dat alles??
Hm, hertelling leert mij dat mijn Nederlands aandeel nu een paar reeksen achter staat, en dat de meeste series zo goed als af zijn. Kenshin en YuYu Hakusho zijn ook bijna volledig en Hikaru no Go heb ik ingehaald. Hoog tijd om nog eens naar een paar nieuwe reeksen uit te kijken. Misschien moet ik 20th Century Boys eindelijk eens lezen, voor het duurder wordt.
Een aanrader is 20thCB zeker! You're going to love it! Ik denk dat die prisverhoging met deel 13 in gaat... En aangezien ik geen herdrukken verwacht (gezien de situatie van Glénat) verwacht ik dat alle releases tot 1 januari 2010 gewoon 6.95 zullen blijven...
Betekent dat dat de dragonball Kanzeban ook omhoog gaat? Gaan alle prijzen €0.55 omhoog bij Glénat...
Nu heb ik echt een hekel aan archonia, driekwart is out of stock of niet leverbaar...
Daar gaan de goedkope manga's. Ik zal is goed rondneuzen in de mangamazing morgen