Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Edward

Re: Glénat!

Post by Edward »

Koen wrote:crisis in het mangawereldje zorgt voor een boost in heuvelland...
Dat kun je wel zeggen ja!

Dat zelfs glénat een prijsverhoging doorvoert. Ik hoop toch dat ze in ieder geval de kleinere series voor een groot deel af kunnen maken,
anders moet ik maar nodig frans gaan leren. Ik kan er niet tegen als er twee verschillende soorten boekjes in de kast staan (bijv kana en viz))
Mocht manga sterven in nederlands, zal ik toch frankrijk op moeten zoeken om de series gelijk te houden...
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Koen wrote:crisis in het mangawereldje zorgt voor een boost in heuvelland...
Ik ben alleszins een slechte steunpilaar, want ik heb op enkele Jiro Taniguchi's na niks in't Nederlands gekocht (dood aan de stripbib! :wink: ). Steek het maar op onze gigantische talenknobbels.
Edward

Post by Edward »

Wimpuls wrote:
Koen wrote:Ik ben alleszins een slechte steunpilaar, want ik heb op enkele Jiro Taniguchi's na niks in't Nederlands gekocht (dood aan de stripbib! :wink: ). Steek het maar op onze gigantische talenknobbels.
Bij mij is het juist andersom. Alle series die ik heb, op enkele Kentaro Miura One-Shots na, zijn in het nederlands. Daarom moet de markt ook blijven leven vindt ik :lol: :lol:
NeeNee

Post by NeeNee »

Bij mij is het ongeveer gelijke verhoudingen Nederlands/Engels/Frans. Ik diversifieer een beetje om mijn talenkennis op peil te houden. :wink:

Op Frans overschakelen is voor mij dus niet echt een probleem. Yu-Gi-Oh en Detective Conan heb ik eigenlijk al bijna volledig op die manier. Marmalade Boy is binnenkort gedaan, dan blijven alleen Shaman King en One Piece nog over... Wacht, is dat alles?? :?

Hm, hertelling leert mij dat mijn Nederlands aandeel nu een paar reeksen achter staat, en dat de meeste series zo goed als af zijn. Kenshin en YuYu Hakusho zijn ook bijna volledig en Hikaru no Go heb ik ingehaald. Hoog tijd om nog eens naar een paar nieuwe reeksen uit te kijken. Misschien moet ik 20th Century Boys eindelijk eens lezen, voor het duurder wordt.
Edward

Post by Edward »

NeeNee wrote:Bij mij is het ongeveer gelijke verhoudingen Nederlands/Engels/Frans. Ik diversifieer een beetje om mijn talenkennis op peil te houden. :wink:

Op Frans overschakelen is voor mij dus niet echt een probleem. Yu-Gi-Oh en Detective Conan heb ik eigenlijk al bijna volledig op die manier. Marmalade Boy is binnenkort gedaan, dan blijven alleen Shaman King en One Piece nog over... Wacht, is dat alles?? :?

Hm, hertelling leert mij dat mijn Nederlands aandeel nu een paar reeksen achter staat, en dat de meeste series zo goed als af zijn. Kenshin en YuYu Hakusho zijn ook bijna volledig en Hikaru no Go heb ik ingehaald. Hoog tijd om nog eens naar een paar nieuwe reeksen uit te kijken. Misschien moet ik 20th Century Boys eindelijk eens lezen, voor het duurder wordt.
Een aanrader is 20thCB zeker! You're going to love it! Ik denk dat die prisverhoging met deel 13 in gaat... En aangezien ik geen herdrukken verwacht (gezien de situatie van Glénat) verwacht ik dat alle releases tot 1 januari 2010 gewoon 6.95 zullen blijven...
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

prijsverhogingen gelden ook voor oudere volumes he, dus ben je inderdaad best af als je snel snel nog wat manga inslaat...
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

Snel snel nog even 20th Century Boys, Monster en Nausicaa kopen... Mijn moeder zal lachen! :lol:

Maar ik hoopte eigenlijk die allemaal samen in een promotiepakket te kunnen kopen of zo. Niemand die ze tweedehands van de hand doet?
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

als je een fnac in de buurt hebt daar doen ze een voordelige actie rond manga waar je heel wat euro's mee kan uitsparen...
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

Ik ga er van de namiddag naartoe! :D
Edward

Post by Edward »

NeeNee wrote:Ik ga er van de namiddag naartoe! :D
Betekent dat dat de dragonball Kanzeban ook omhoog gaat? Gaan alle prijzen €0.55 omhoog bij Glénat...
Nu heb ik echt een hekel aan archonia, driekwart is out of stock of niet leverbaar...
Daar gaan de goedkope manga's. Ik zal is goed rondneuzen in de mangamazing morgen
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Blijkbaar komt er toch geen prijsverhoging bij Glénat! 8)
motivatiedip. help!
Edward

Post by Edward »

Koen wrote:Blijkbaar komt er toch geen prijsverhoging bij Glénat! 8)
jaja, ik heb je wel door..
Zeggen dat er een prijsverhoging komt om de verkoop dermate te stimuleren dat het weer goed komt :lol: :lol:

Nou, dan hoef ik toch niet zo acuut alle manga aan te schaffen. Kan ik lekker rustig aan doen :lol:

Hoe komt het trouwens dat het nu ineens niet meer zo is?
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Als je een Facebook-account hebt, zou ik je aanraden vriendjes te worden met stripwinkel De Poort. ;)

*edit* het was dus gewoon foute info en geen terugdraaien van een beslissing van glénat
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

alle middelen zijn goed om de heuvelmolen draaiende te houden :)

Wist je trouwens dat Glénat voortaan manga zal spiegelen ? En inkleuren! 8)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

en er papieren hartjes instekken, kwestie dat de koper weet dat glénat van hen houdt 8)
motivatiedip. help!
Post Reply