Ovenvers 2007

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
barbapapa

Post by barbapapa »

Kekkaishi 9, Atora is een zalige meid.
I''s 13, Aso ook :shock:
Eden 6-7, het politiek gelul gaat nog een leesbeurt nodig hebben om duidelijk te zijn, het menselijk drama daarentegen zoals altijd vol er op! 8)

allemaal goed tot zeer goed.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Aso is m'n favoriete I''s chick :)
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Yakitate Japan 10

Hilarische proef in een Mexicaanse grot. Onze Pierrot op z'n best. Ook formidabel strijk gelegen met Kawachi die tegen de koning zijn benen pist :D . En alsof dat nog niet genoeg was, is er een lekkere bonus : een 'lord of the rings'-spoof (le seigneur des pruneaux).
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Fullmetal Alchemist 12

Alweer zéér goed.
barbapapa

Post by barbapapa »

Wacht maar tot ge aan 13 komt, 1 van de zovele hoogtepunten in de reeks; mss wel de hoogste :o
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Ik ben alweer benieuwd... Er zat trouwens een boekje bij met allerlei FMA-gags waarvan vele op de toiletmuur van de studio ontstonden 8) .

Mushishi 01

Véél beter dan de film :P.
barbapapa

Post by barbapapa »

Een beetje aant herlezen:
Bleach 1-3
Na het openings-hoofdstuk telkens een nieuw personage in de spotlight. Beginnend met Orihime, Chad, en over naar Kon. Daarna begint het eerste pas écht sterk deel in de reeks imo. Het jaarlijks uitstapje naar de Kurosaki begraafplaats.
Koni

Post by Koni »

Chrno Crusade 8
Ik snap niet waarom ze voor het laatste volume dingen aan de vertalingen hebben veranderd. Of aan het lettertype voor alles dat Aion zegt. Ma soit.
Man, wat een emotioneel einde. Erg mooi. En nu de reeks herlezen om er nog eens van te genieten. En om het te snappen, ook, want het einde is erg open voor interpretatie.
Last edited by Koni on Sun May 27, 2007 9:11, edited 1 time in total.
Drinking with skeletons
barbapapa

Post by barbapapa »

Bleach 4-8
En we lezen voort! Opmerkelijk hoe dat de reeks van "wel ok" naar "zeer goed" transformeert in deze volumes. Vanaf het Don Kanonji verhaaltje komt alles in een sneltempo terecht; in feite net op tijd.
Echt wel iets typisch aan deze reeks, net als je denkt dat het uitgerokken wordt komen er een hoop revelaties op de proppen die je perspectief op Bleach compleet veranderen. Kubo, de sluwe vos!
Koni

Post by Koni »

barbapapa wrote:Een beetje aant herlezen:
Bleach 1-3
Na het openings-hoofdstuk telkens een nieuw personage in de spotlight. Beginnend met Orihime, Chad, en over naar Kon. Daarna begint het eerste pas écht sterk deel in de reeks imo. Het jaarlijks uitstapje naar de Kurosaki begraafplaats.
3 is mijn favoriete volume. Daarom dat ik de anime niet zo mag, de charme van dat stuk ging wat verloren.
Drinking with skeletons
Ginrai

Post by Ginrai »

vampire juuji kai v03
blijft wel een enorm goeie reeks ondanks dat ik nog steeds niet 100% gewend ben aan de art-stijl!goeie vorderingen in het verhaal o.a dat we de donkere kant van struass te zien krijgen en het motief van ds te horen krijgen(geen fan van het concept vampieren vs aliens maar hier kan ik het gewoon verdragen)

tenjou tenge 06
nog altijd een zeer oppervlakkige shounen serie maar der bestaan er slechtere reeksen

black cat 17-20
ondanks de reeks op mmerdere vlakken overkomt als een kloon van hxh bleef de reeks gewoon lekker lezen en de grote finale tussen train en creed mag gezien worden!
Marv

Post by Marv »

Beck 1:
Zoals ik al eerder vermeld heb, de stijl is wat minder realistisch in de anime (lees cartoonier) en erg goed bevalt me dat tot nu toe niet. Het haalt de ernst van de reeks wat naar beneden wat het moeilijker voor mij maakt om met de personages mee te gaan. Al kan ik me wel goed inleven in Koyuki (hij heeft zelfs een soortgelijk Champion-shirt als ik vroeger:D ). Maar daar zal ik wss nog wel inkomen.
De stijl is nog wat ruw (handen zijn ronduit lelijk) maar daar zal wel verbetering in komen.
Het verhaal is knal hetzelfde met een paar kleine uitzonderingen maar ik ben benieuwd naar de introductie van Chiba (favoriet personage) enzo.

btw: Enige echte nadeel is dat Maho er minder knap uitziet. :P
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Deep Kiss
Vier gezapige kortverhalen uit de lolita-collectie van Asuka. Sex for females!

Stanle 1&2
B-serie manhua (Taiwan) die lekker wegleest maar die nergens het niveau haalt die de sublieme cover van het eerste deel doet vermoeden.
motivatiedip. help!
lambardi2

Post by lambardi2 »

Say Hello To Black Jack 9

De psychiatrie is gewoon geweldig en de band tussen Saito en één van zijn patienten is schitterend... Ik had wel meer willen zien over Yakuza guy en net iets meer over relatie tussen Saito en zijn vriendinnetje.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
lambardi2

Post by lambardi2 »

Cyborg009 1

Eerst en vooral straf dat Koen die nog niet gereviewed had :).

Had er al veel over gehoord maar had hem nooit echt willen lezen omdat ik dacht dat het één mindere Astroboy copy is :).

In principe gaat het dezelfde weg op als Astroboy maar in Cyborg 009 zijn er meer robotten/cyborgs zoals de titelt al zegt '9'.

De eerste helft van de manga vond ik zwak het gaat dan over hoe elke persoon word ontvoerd en één cyborg word en ik legde hem toen weg om hem op dit uur weer eens op té pakken.

Ik las hem in een keer uit omdat het tweede deel van de manga zo sterk was je gaat ieder personage leren kennen in één gevecht met de professors en het is echt sterk op papier gezet :).

Maar bon wil niet teveel spoilen.

Zelf vind ik het op enkele vlakken leuker als Astroboy :).

- Vind het net iets volwassener gebracht (vond soms Astroboy iets té kinderlijk).

- Het is één groot verhaal en dat maakt het makkelijker en verslavender om te volgen. (Bij Astroboy kun je alle delen eigenlijk door mekaar lezen zonder het niet té kunnen volgen).

- Het is ook leuker om té lezen omdat het vooral je een goed gevoel geeft na het lezen ervan dit mede omdat ik denk dat de personages niet sterven ( Bij Astroboy zag je soms leuke personages waar je meer van wilt weten om dan een paar pagina's later té zien dat ze sterven en dat vond ik nogal triest).

Nou ja heb er nog maar één deel van gelezen en heb tot vijf gekocht :).
Hopelijk blijft deze manga de spanning behouden :).
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
Locked