Cyborg009 1
Eerst en vooral straf dat Koen die nog niet gereviewed had

.
Had er al veel over gehoord maar had hem nooit echt willen lezen omdat ik dacht dat het één mindere Astroboy copy is

.
In principe gaat het dezelfde weg op als Astroboy maar in Cyborg 009 zijn er meer robotten/cyborgs zoals de titelt al zegt '9'.
De eerste helft van de manga vond ik zwak het gaat dan over hoe elke persoon word ontvoerd en één cyborg word en ik legde hem toen weg om hem op dit uur weer eens op té pakken.
Ik las hem in een keer uit omdat het tweede deel van de manga zo sterk was je gaat ieder personage leren kennen in één gevecht met de professors en het is echt sterk op papier gezet

.
Maar bon wil niet teveel spoilen.
Zelf vind ik het op enkele vlakken leuker als Astroboy

.
- Vind het net iets volwassener gebracht (vond soms Astroboy iets té kinderlijk).
- Het is één groot verhaal en dat maakt het makkelijker en verslavender om te volgen. (Bij Astroboy kun je alle delen eigenlijk door mekaar lezen zonder het niet té kunnen volgen).
- Het is ook leuker om té lezen omdat het vooral je een goed gevoel geeft na het lezen ervan dit mede omdat ik denk dat de personages niet sterven ( Bij Astroboy zag je soms leuke personages waar je meer van wilt weten om dan een paar pagina's later té zien dat ze sterven en dat vond ik nogal triest).
Nou ja heb er nog maar één deel van gelezen en heb tot vijf gekocht

.
Hopelijk blijft deze manga de spanning behouden

.