Tokyo, fin d’un monde

Mangaka: Junichi Noujou

Seinen manga heeft het nog steeds niet gemakkelijk op de Franse markt. Ondanks de overvloed aan nieuwe mangatitels blijft het soms zoeken naar de interessante reeksen met een volwassen verhaal. En dan heb ik het niet over de resem titels waar uierborsten en lichaamssappen de hoofdrol vertolken. Tokyo, fin d’un monde kondigt zich echter aan als een rasechte, en dan ook nog eens boeiende, seinen manga.

Yuma Oda is het genie van de klas. Hij haalt de hoogste punten maar is voor de rest een rustige, onopvallende verschijning. Tot een pesterij in de klas uit de hand loopt… Wanneer de pestkop van de klas het slipje van een meisje fotografeert grijpt Oda in. Hij brengt de volledige klas in trance, zweeft door de lucht en verdwijnt dan spoorloos in het niets.

Enkele jaren later komt dit verhaal weer aan de oppervlakte wanneer het meisje in kwestie, Miho Omori, wordt aangenomen bij het mysterieuze ministerie van experimentele technologieën. Haar overste, Taro Saegusa, houdt zich bezig met UFO’s en… tijdreizen. Volgens hem is Yuma Oda een man van de toekomst die zich in ons tijdperk begeeft om een belangrijke rol te vervullen. Er staat iets groots te gebeuren. Maar wat?

Junichi Noujou verrast ons met een enorm boeiend verhaal waarin hij mysterieuze elementen zoals tijdreizen, hypnose, levitatie en psychokinese moeiteloos weet over te brengen naar een realistische setting waarin ook de liefde een centrale rol speelt. Want liefde is universeel.

Tokyo, fin d’un monde is de seinen verrassing waar we al zolang naar snakten. Eindelijk een goed verhaal, boeiende personages, ondersteund door een harmonieuze tekenstijl. Aanrader!