Mad Love Chase

Mangaka: Kazusa Takashima

6.5 of 10 stars

De shojo lezeressen zweren bij de titels van Akata/Delcourt. Na hun kassuccessen Fruits Basket en Nana krijgen zij het volste vertrouwen van de shojo liefhebsters, een lezerspubliek dat in tegenstelling tot de shonen lezer blijkbaar erg trouw is aan één uitgeverij. Akata communiceert dan ook erg sterk over hun nieuwe licenties. En ze doen dit op een dergelijke aantrekkelijke manier dat de verwachtingen bij mij als lezer vaak hooggespannen zijn. Soms te hoog?

Kite is de troonopvolger in de wereld van de demonen. Wanneer hij door zijn vader wordt uitgehuwelijkt ziet hij het niet meer zitten en vlucht hij naar de mensenwereld. Zijn tocht door de poort die beide werelden verbindt doet hem van gedaante veranderen. Prins Kite gaat vanaf dan door het leven als de eenvoudige schooljongen Yamato. Niets wijst erop dat hij de demonenprins is, buiten die grote tatoeage op zijn rug.

Maar zijn vader is natuurlijk niet tevreden met de vlucht van zijn zoon. Hij lijdt gezichtsverlies bij de huwelijkspartner en barst in woede uit. (Het is niet voor niets de opperdemon!) Hij stuurt drie van zijn vertrouwelingen naar de mensenwereld om zijn zoon terug te halen. Een zombie, een vampier en een weerwolf gaan aldus op pad om de prins op te sporen…

Mad Love Chase heeft een enorm interessant uitgangspunt. Ik was onmiddellijk gecharmeerd door deze premisse! Toch laat de uitwerking wat te wensen over. De prins is een wat simpele jongen die blij is met het doodnormale leventje dat hij kan leiden. En de drie verschrikkelijke monsters die hem moeten opsporen hebben eveneens een menselijke gedaante aangenomen en weten weinig te boeien. Enkel de nanny van Kite die haar prins ook in de mensenwereld probeert te beschermen zorgt voor wat opwinding in dit voor de rest rustig voortkabbelend verhaaltje.

Mad Love Chase kan ondanks een boeiend uitgangspunt niet overtuigen. Er zit weinig vaart in de manga en het verhaal weet gewoon niet te boeien.