Catch me!

Mangaka: Takahiro Kawamoto

5 of 10 stars

Na de perikelen rond Iku Comics heeft Soleil alles weer op pootjes gekregen. Via hun Eros-label blijven ze regelmatig erotische one-shots en korte reeksen op ons afvuren. Sommige zijn leuk, andere veel minder. Wij legden alvast Catch me van Takahiro Kawamoto op de rooster.

Catch me is een bundel kortverhalen. Een ideale Nederlandse titel zou zonder enige twijfel ‘Neem mij’ zijn. De seks spat immers van het papier. Er zijn 6 losse verhaaltjes die bestaan uit een enkel hoofdstuk en dan zijn er 5 hoofdstukken die draaien rond de vrouwelijke worstelaar Chiku B die een dubbelleven leidt – in het echte leven is ze immers een braaf, verlegen meisje terwijl ze in de ring een wulpse griet met grote bek is. Maar ook de hoofdstukken rond Chiku B zijn losse verhaaltjes zonder enige samenhang. Enkel het personage van Chiku B vormt een leidraad.

Dergelijke korte verhaaltjes moeten al echt goed zijn om te overtuigen en uit de band te springen. En slechts één verhaaltje voldoet aan die vereisten. Enkel het laatste verhaal is van een redelijk niveau dat het erotische genre (ietwat) overstijgt. De andere verhaaltjes zijn middelmatig en geven je als lezer soms zelfs een ongemakkelijk gevoel door de onderdanige sfeer die erin heerst.

Catch me zou een miskoop geweest zijn zonder dat laatste hoofdstuk. Door de leuke twist in het laatste verhaal geef ik de manga toch nog een 5/10. Weet echter dat er veel betere erotische titels op de markt zijn.

Een algemene opmerking betreft de prijs van de Eros manga’s van Soleil. Die ligt redelijk hoog waardoor een mindere titel zoals deze toch pijn doet in de buidel. Het is een algemene tendens dat one-shots duurder zijn dan langlopende reeksen omdat ze minder verkopen, maar als je zoals hier geen scenario moet bedenken en enkel wiebelende borsten en gutsend sperma moet tekenen zou het toch wat goedkoper mogen.