Candy Life

Mangaka: Yayoi Ogawa
Uitgever: Kurokawa

One-shots zijn steeds opnieuw moeilijk aan de man te brengen. Op één of andere manier sterven ze altijd een stille dood in de stapels manga die wekelijks bij jouw plaatselijke mangaboer belanden. Toen Kurokawa nog niet zo lang manga uitgaf wou het hun lezers plezieren met one-shots van mangaka uit hun catalogus maar als het de lezers al plezierde dan kwam er alvast weinig van dat plezier terecht in de kas van de uitgeverij.

Mangaka Yayoi Ogawa kennen we van het erg vermakelijke Kimi wa pet (dat iedereen moet lezen omdat een belangrijke passage zich in België afspeelt!). Candy Life is een one-shot dat in Japan verscheen net voor de start van Kimi wa pet. De stijl van de auteur is dus zeker al even ontwikkeld als wat we kunnen lezen in haar belangrijkste werk tot nu toe.

Het leven van Makoto loopt niet van een leien dak. Haar vriendje verlaat haar, komt dan terug enkel omdat hij geld nodig heeft, ze wordt ontslagen op haar werk en het enige wat ze wil is een leven vol rozengeur en maneschijn! Is dat dan echt teveel gevraagd?!

Makoto stort zich op de drank en haar dronkemanstred doet haar in zee belanden. Voor ze verdrinkt wordt ze gered door een prins op een wit paard (alhoewel het paard in dit verhaal een boot is).

Aéba blijkt een stinkend rijke weduwnaar te zijn en het toeval wil dat Makoto als twee druppels water op zijn overleden echtgenote lijkt. Hij zal haar dan ook het hof maken en haar uitnodigen in één van z’n immense verblijven.

Maar als Makoto erachter komt dat Aéba enkel z’n overleden vrouw in haar ziet, stort ze zich nogmaals in de drank. Gelukkig is er nog een tweede prins in het verhaal. Een jonge kerel, flierefluiter van beroep, maar… het toeval wil dat hij de zoon is van Aéba. Na een hartstochtelijke nacht beseft Makoto wat ze gedaan heeft en dat ze zal moeten kiezen tussen vader en zoon.

Candy Life is een verhaal dat de fans van Kimi wa pet zeker zal kunnen bekoren. Het is bij momenten grappig maar soms ook triest en emotioneel. De personages zijn allemaal boeiend en uniek. En de tekenstijl past bij dit soort verhaal. Dat Bill Clinton een rolletje heeft in Candy Life is natuurlijk ook leuk meegenomen! Het enige minpuntje is het einde dat wat snel wordt afgehaspeld en niet het niveau haalt van de rest van het verhaal.

Ben je niet zeker of je je wel wil storten op het 14-delige Kimi wa pet, en wil je eerst kennismaken met een representatief werk van de mangaka? Dan is Candy Life een ideale instapmanga. De fans van Yayoi Ogawa die Kimi wa pet reeds kennen, kunnen zich blindelings op dit one-shot storten.