1001 façons de vivre avec elle

Mangaka: Pon Takahanada

6 of 10 stars

Pon Takahanada kennen de vaste Heuvelbezoekers misschien al van het hier besproken Bon appétit, Sakura. Deze erotische manga had weinig om het lijf maar was al bij al een aangename lectuur. In deze recensie werpen we 1001 façons de vivre avec elle aan een grondig onderzoek.

Tsuguru woont alleen sinds z’n ouders overleden zijn. Hij houdt zich vooral bezig met het spelen van erotische computerspelletjes. Na een pijnlijk liefdesavontuur vindt hij het immers moeilijk om op normale wijze om te gaan met aantrekkelijke vrouwen. En zoals het een erotische manga betaamt zal die aantrekkelijke vrouw al snel haar opwachting maken in Tsuguru’s leven!

Yurina is de nieuwe huishoudster en zal al snel tonen dat ze niet erg goed tegen alcohol kan. Kleren en lichaamssappen vliegen in het rond als ze ook maar de minste druppel alcohol binnenkrijgt. Tsuguru zal stante pede verlost worden van zijn moeilijke omgang met het vrouwelijke geslacht!

Maar Yurina is niet zomaar in Tsuguru’s leven verschenen. Ze draagt een geheim met zich mee en al snel wordt duidelijk dat Yurina meer weet van Tsuguru dan ze op het eerste zicht liet blijken…

Pon Takahanada kiest net zoals bij Bon appétit, Sakura voor de erotische manga die niet enkel seksueel vertier biedt maar die de lezer ook een scenario voorschotelt. Natuurlijk stelt het scenario niet veel voor maar het is er wel en zorgt er voor dat je als lezer 1001 façons de vivre avec elle ook daadwerkelijk léést en niet enkel naar de plaatjes kijkt.

Het verhaal is er één als dertien uit een dozijn. Alle clichés die je kent uit de sentimentele shonen komen hier aan bod. Hier doorspekt met seksuele uitspattingen en blote borsten natuurlijk. Vermits ook het tekenwerk erg alledaags is, kan je voor 1001 façons de vivre avec elle tot dezelfde conclusie komen als voor Bon appétit, Sakura. Dit is een vermakelijke manga die doet wat het moet maar die je niet zal bijblijven of beklijven. Eenheidsworst.