Step up Love Story

Step up Love Story

Studio: Chaos Project
Jaar: 2002
Afleveringen: 4

6 of 10 stars

Step up Love Story (Futari H in het Japans) kennen we natuurlijk allemaal van de manga die in het Frans wordt uitgegeven bij Pika. Er is echter ook een vierdelige OVA van de serie die we via Kazé en verdeler Filmfreaks zelfs met Nederlandse ondertitels kunnen bekijken!

Step up Love Story is nog steeds het verhaal van Makoto en Yura, een pasgetrouwd koppel dat samen de geneugten van het huwelijk – en seks in het bijzonder – leert kennen. Beiden zijn nog maagd wanneer ze elkaar voor het eerst ontmoeten maar ná de huwelijksnacht – tijdens valt Yura immers in slaap – leren ze stap voor stap hoe om te gaan met hun seksleven.

Waar de manga best nog vermakelijk is, is dat bij de OVA toch veel minder het geval. Het ritme is enorm traag wat bij een serie van slechts vier afleveringen toch ietwat zonde is. Ook de animatie, muziek en design zijn allemaal povertjes. En hetgeen waarvoor we uiteindelijk allemaal kijken – de seks – is ook minder prominent aanwezig dan in de manga.

Zijn er dan geen positieve punten te melden aan deze OVA? Toch wel. Het uitgangspunt blijft natuurlijk overeind – om het met de passende bewoordingen te zeggen. Het volgen van de onzekere eerste stapjes van Makoto en Yura in de wereld van de intimiteit blijft boeiend. Ook de humor is een pluspunt. En op die ogenblikken heeft de OVA wel een meerwaarde ten opzichte van de manga. De bekken die Makoto trekt en de kleur die hij uitslaat bij gênante momenten… Sterk gedaan.

Deze OVA van Step up Love Story kan lang niet tippen aan het mangaorigineel. Enkel de absolute diehard fans zullen deze reeks uitkijken. Zij zullen gelukkig kunnen genieten van wat leuke humor op tijd en stond.

Kazé levert een product af dat gelijkaardig is aan hun andere uitgaven. Buiten enkele trailers zijn er weinig extra’s, we krijgen gele ondertitels voorgeschoteld die niet foutloos zijn maar je er ook niet van mogen weerhouden tot de aanschaf over te gaan, en dat mag evenmin de prijs die redelijk competitief is ook al krijg je slechts twee OVA’s per DVD wat neerkomt op zo’n 55 minuten beeldmateriaal.