er zal eveneens wat oud-brood zitten tussen mijn ovenverse post,maar ik vermoed dat er geen geklaag over gaat zijn.
food wars~shokugeki no soma volume 6&7
in alle eerlijkheid zat ik er een beetje tegenop te kijken dat de reeks in een toernooi-verhaallijn terrecht kwam,BUT DAMN...wat een rollercoaster van een volumes zijn me dit!
zelfs wanneer de spotlight niet gericht staat op soma of rivaal akira(in deze arc,toch

the ancient magus's bride volume 1
deze titel hoort echt wel bovenaan in mijn top 3 van het voorbije jaar! tijdens heel haar bestaan in het leven heeft chise hatori enkel ellende gekend,zover dat ze zichzelf te koop aanbied als slaaf op de zwarte markt.maar tegen haar eigen verwachtingen in,neemt haar leven een meer positievere draai wanneer ze wordt opgeëist door elias,een van de laatste magiërs van zijn tijd en haar een nieuwe leven aanbied in het rustieke landschap van Engeland waar ze zal opgeleid wordt voor een onderdeel te zijn in een nieuwe generatie van de oude tradities van magie&lore.
na enkele dagen wat meer gewend te kunnen geraken aan haar nieuwe levenstijl,maakt ellias een voorspelling dat ze niet enkel door hem zal opgeleid zal worden als voor haar talent in magie,maar ook om haar het hof te maken en met haar te trouwen!
ultraman volume 1
de reeks dient als een soft-reboot die zich afspeelt na de eerste ultraman reeks,waar in shin hayata,de menselijke belichaming van ultraman kampt met geheugenverlies van tijdens de periode dat zijn lichaam werd gebruikt om de kaijiu invasie te stoppen met dat ultraman bezit had genomen van zijn lichaam.
de goede man probeert een normaal leven te leiden,maar ondervindt zowel hij&als zijn 4 jarige zoon onnatuurlijke spierkracht bevatten die hij niet kan verklaren en komt achter de waarheid dat hij ultraman was geweest in het verleden!12 jaar later duiken er weer kaiju op in japan,die de jacht openen op shin hayata en zijn zoon shinjiro waarvan beiden proberen de mantel op te nemen als ultraman.
deze eerste volume is niet slecht,maar ik kan niet het gevoel afschudden dat deze reeks meer "style than substance" is,dus voor iets gepubliceerd word onder het vizsignature label vind persoonlijk dat de reeks te kostelijk is voor wat het is.