Marv wrote:Je ziet Rin en denkt "getroebleerde tiener die op het eerste zicht een probleemkind lijkt, maar toch een goed hart heeft en uiteindelijk de held zal worden van het verhaal".
Dat is de basis, ja. Maar als je hem in de loop van een album door 20 verschillende emoties ziet gaan, dan is het toch geen stereotype meer? Wat moet je anders doen om een personage te ontwikkelen?
Ze tekenen meestal (algemeen weer) de nevenpersonages toch als bepaalde stereotypen (het goedaardig dikkerdje, schattig maar lastig meisje (tsundere zeker?), en zelden dat die dieper verkend worden buiten mss de tragische flashback.
Dat dikkerdje onderging de grootste karakterevolutie van alle personages tot nu toe.
gemeen uitziende arrogante antagonist,...
Nog geen vaste antagonist tegengekomen eigenlijk (tenzij je Satan meetelt, maar die hebben we sinds daar in het begin ook niet meer gezien).
Zie je, je hebt er al twee van de drie fout.
Nee, ik begrijp wat je bedoelt... maar voor mij zijn dat dus de archetypes waar dan later op voortgebouwd kan worden. Dat gebeurt natuurlijk niet met elk neverpersonage, maar ik vind dat het hier wel meer gebeurt dan in sommige andere shonen (zoals dus bijvoorbeeld Psyren. Het hoofdpersonages daar is ook "getroebleerde tiener die op het eerste zicht een probleemkind lijkt, maar toch een goed hart heeft en uiteindelijk de held zal worden van het verhaal", maar na twee albums is dat nog steeds vrijwel het enige wat ik over hem kan zeggen. Bij Rin kan ik je een aanvullende omschrijving van een halve bladzijde geven, bij wijze van spreken dan).
En zeg je nu dat de openingsscène de verrassing wegneemt over het feit dat er demonen bestaan? Mocht je de manga lezen, dan weet je toch ook al dat er demonen in gaan voorkomen voordat Rin het ontdekt? Dat de anime een proloog heeft itt de manga doet niets af aan de verrassing imo.
Nope, dat weet je niet. Nou ja, iemand met ervaring kan het misschien afleiden uit de titel, of raden wat die zwarte beestdingetjes zijn. Maar het wordt nergens met zoveel woorden gezegd tot Rins pleegvader hem de situatie uitlegt. (Het is ook maar 15 bladzijden tot het gevecht waar hij zijn krachten ondekt, dus zoveel ruimte voor inleiding is er niet. Ik zei toch dat de anime bijna volledig filler was?)
Dat Rin zijn broer uiteindelijk er ook betrokken in zal zijn stond toch buiten kijf. Hij gaat dokter studeren aan True Cross, de exorcisten studeren ook aan True Cross. Geen al te grote sprong om te beseffen dat de tweelingbroer van een demon wiens adoptievader ook een exorcist was er niets mee te maken gaat hebben. Maar ik kijk wel uit naar hoe die relatie zal ontplooien.
Dan ben ik vast een idioot

, want ik had niet gedacht dat hij erbij betrokken zou zijn... of toch zeker niet op die manier.
Er zijn tenslotte zat series waar het hoofdpersonage iets verborgen moet houden voor zijn familie-- O, maar wacht, in de anime stond iedereen erop te kijken en kwam het broertje speciaal terug van school toen Satan verscheen, nietwaar? Dat verandert de zaak natuurlijk. (In de manga zijn Rin en zijn vader alleen, en Yukio is gewoon nog niet vertrokken. Geen reden dus om aan te nemen dat hij er iets van wist.)
En met 3 delen bedoelde ik ook wel 3 albums hoor. Synoniem aan volume dat dan weer geen aflevering/episode is.

Dat is dan toch behoorlijk ver? Al in het tweede seizoen van de anime!
Als series dan nog geen fans hadden, zou de anime-industie behoorlijk in de problemen zitten.