Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
rinosseros

Post by rinosseros »

barbapapa wrote:Makkelijk te zeggen, als je niet afhankelijk bent van Glénat Benelux :P
Wel voor Say Hello To Black Jack :?

Touch 6
Hoela... en er zijn nog twintig delen te gaan? Nuja, ik maak me niet ongerust, Adachi weet wat ie doet :)

Battle Royale 14
Nog één deeltje...
Ben me wel aan het afvragen of het niet interessanter zou zijn geweest om bv het verhaal van Kawada te vertellen, de ontknoping zou psychologisch interessanter zijn dan dat van Nanahara denk ik...

Katsu! 8
Jiptiedee, een nieuw personage dat alleen maar goed kan zijn :)
Wat is de man toch een genie...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
lambardi2

Post by lambardi2 »

Dragonball 41

Gewoon lekker ontspannend.

I's 15

Eindelijk het laatste deel van de reeks best wel een leuke serie maar ben toch wel blij dat het gedaan is. Ik moet wel zeggen dat ik meer verwacht had van het einde van deze manga.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
barbapapa

Post by barbapapa »

rinosseros wrote:
barbapapa wrote:Makkelijk te zeggen, als je niet afhankelijk bent van Glénat Benelux :P
Wel voor Say Hello To Black Jack :?
En dan wil je zeggen dat je het appreciëert om soms tot 8 maanden voor een nieuw volume te moeten wachten? :P
rinosseros

Post by rinosseros »

barbapapa wrote:En dan wil je zeggen dat je het appreciëert om soms tot 8 maanden voor een nieuw volume te moeten wachten? :P
Ik boei me er wel niet meer zo in op als jullie, het is te verwachten he. Daarbij ben ik van mening dat we hier in het Nederlandstalig gebied al blij mogen zijn dat zo'n klepper uitkomt...
Als iedereen zit te kakken op Glénat bedenk ik dat zij - net zoals in Frankrijk - de moeite doen om manga als eerste te lanceren... wat natuurlijk niet betekent dat het niet beter kan he (8 maanden is idd heel lang, maar goed, we hebben zelfs langer mogen wachten op het laatste deel van Akira -_- ; en ik ben geen voorstander van de Japanse tekens op de kaft en binnenin...)

Les Lamentations de l'Agneau 7
Wat een klepper! Magnifiek! In een klap zijn de wat zwakkere voorgaande albums vergeten. Het einde van het voorlaatste en het begin van het laatste hoofdstuk zijn adembenemend.
Enkel het allerlaatste stuk mocht wel wat dners, maar goed, on s'en fout :P

Inu Yasha 19
bof, bof, bof..

Random Walk 1
Ditmaal windt Yoshizumi er geen doekjes om, dit draait puur rond de liefdesperikelen van een jong meisje.
Maar als ze dat goed doet...
(16/01/2006)
barbapapa

Post by barbapapa »

rinosseros wrote:
barbapapa wrote:En dan wil je zeggen dat je het appreciëert om soms tot 8 maanden voor een nieuw volume te moeten wachten? :P
Ik boei me er wel niet meer zo in op als jullie, het is te verwachten he. Daarbij ben ik van mening dat we hier in het Nederlandstalig gebied al blij mogen zijn dat zo'n klepper uitkomt...
Als iedereen zit te kakken op Glénat bedenk ik dat zij - net zoals in Frankrijk - de moeite doen om manga als eerste te lanceren... wat natuurlijk niet betekent dat het niet beter kan he (8 maanden is idd heel lang, maar goed, we hebben zelfs langer mogen wachten op het laatste deel van Akira -_- ; en ik ben geen voorstander van de Japanse tekens op de kaft en binnenin...)
Ok cava maar dat is allemaal een andere discussie, ik vond het gewoon vrij frappant als je zegt dat je het lange wachten kan appreciëren. En dat zij de eerste zijn die met manga afkomen is een feit, maar zo een uitstellingen kweekt geen vertrouwen en dan stel je jezelf wel de vraag of die reeks wel ooit volledig gaat uitkomen. Wat ik hoop te verwachten is dat het ooit eens beter gaat gaan.

Nu het ging er op dat ik niet heb gewacht op 20th Century Boys. Als ik iedere keer 8 maanden ga wachten op een nieuw volume van die reeks ga ik telkens opnieuw moeten beginnen omdat ik het plot al half vergeten ben van het vorige volume :?
En ja, we wachten inmiddels al weer een half jaar op dat volume 2. En nu is Glénat niet meer de enigste die die reeks uitgeeft in een taal die ik versta en hebben we met Kana een concurrent.

Tis niet dat ik wil 'kakken' op Glénat, ik geef ze zelf vaker het voordeel van de twijfel..
Ma kom, geeft mij 2 20th Century Boys en 1 SHTBJ binnen 2 weken en zand erover :lol:
Last edited by barbapapa on Mon May 01, 2006 14:12, edited 3 times in total.
super_gohan

Post by super_gohan »

rinosseros wrote: Random Walk 1
Ditmaal windt Yoshizumi er geen doekjes om, dit draait puur rond de liefdesperikelen van een jong meisje.
Maar als ze dat goed doet...
en doet ze het goed, ik ben eraan aan het denken om deze reeks aan te schaffen.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]
rinosseros

Post by rinosseros »

barbapapa wrote:Nu het ging er op dat ik niet heb gewacht op 20th Century Boys. Als ik iedere keer 8 maanden ga wachten op een nieuw volume van die reeks ga ik telkens opnieuw moeten beginnen omdat ik het plot al half vergeten ben van het vorige volume :?
En ja, we wachten inmiddels al weer een half jaar op dat volume 2. En nu is Glénat niet meer de enigste die die reeks uitgeeft in een taal die ik versta en hebben we met Kana een concurrent.
Point taken, ik moet ook toegeven dat ik eerder naar de Franse markt keek waar het over het algemeen slechts twee maanden wachten is :?
Ik hoop ook dat de concurrentie wonderen gaat doen :wink: , maar probeer er wederom niet al te veel rekening mee te houden.
super_gohan wrote:en doet ze het goed, ik ben eraan aan het denken om deze reeks aan te schaffen.
Als je iets van Yoshizumi wil proberen raad ik je aan eerst eens Mint na Bokura te proberen.
Alhoewel dat het werk van Yoshizumi over het algemeen wel altijd hetzelfde niveau haalt...
Lees deze review er eens op na. Het gaat dan wel over Ultra Maniac, maar het geeft een goed beeld van mijn gedacht over Yoshizumi. En als ik Koens reviews lees heb ik de indruk dat ie er hetzelfde over denkt :wink:
(16/01/2006)
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Naruto 23

Fights a gogo . shikamaru, kiba en naruto vs. de oto-mannen. nice
Marv

Post by Marv »

Berserk 1:
In het frans weliswaar maar dat stoorde niet zo. Hier heet hij Guts terwijl hij in het engels Gatts heet dacht ik.
Het verhaal is zeker cool en anti-helden als Guts zie ik graag. Zijn zwaard is ook vet en de actie wordt mooi getekend. Een serie die ik zal blijven volgen (al dan niet in het frans :D )
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
barbapapa

Post by barbapapa »

int engels is het ook gewoon Guts hoor, de officiële spelling dus ;)

Air Gear 1-5
Nuja, bij Oh Great weet je dat het verhaal grotendeels te negeren valt. Daarbuiten leuke humor, eyecandy op zn best en loopt er met Ringo één van de heetste manga-babes ooit rond. Het is tenminste al beter dan Tenjou Tenge, maar het is met momenten echt forceren om verder te lezen.
lambardi2

Post by lambardi2 »

Dragonball 42

Weer lekker ontspannend.

Berserk 13

:cry: vind dit erg zo erg..oh wil niets verklappen lees hem zelf... :cry: :cry: :cry:
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
barbapapa

Post by barbapapa »

Air Gear 6-7
Soit, het was plezant. Gelijk mn vorige comments, Ringo blijft een reden om verder te lezen op haarzelf. :oops: En de personages in het algemeen zijn wel goed gelukt.
Zal nog zien of ik ze koop in juli.
fallout323f

Post by fallout323f »

gunslinger girl 1 verhaal volg in grote lijnen de anime.
Ginrai

Post by Ginrai »

fallout323f wrote:gunslinger girl 1 verhaal volg in grote lijnen de anime.
is idd waar alleen de tijdlijn is een beetje anders!(de section 1 agenten kwamen iets later voor in de anime) en vanaf v4 gaat het verhaal verder dan de anime(shit kmoet v4 nog halen!!!!)
fallout323f

Post by fallout323f »

is die al uit?
op archonia staat er nog niets van
Locked