Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Naruto 22

HA, die had ik al gelezen. In't Japans :? . Nu snap ik het een beetje. Neji zijn technieken blijven gewoon übercool.
Ash Ketchum

Post by Ash Ketchum »

Saint Seiya 10 t/m 13

Sanctuary arc completed! De anime is bij vrij getrouw gebleven, enkel het laatste gevecht was (gelukkig) minder uitgerekt... en nog de special chapter met Cygnus, wat natuurlijk doet denken aan de (filler) Asgard arc van de anime. Najah, ik kan niet wachten op nu eindelijk met de Poseidon arc te beginnen, waar ik dus niets van heb gezien.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Tensai Family Company 2
Minder verfrissend als het eerste deel, maarnog steeds een aangename lectuur. Misschien toch niet dé superhit die ze er op de Franse fora van maken. Ben toch benieuwd naar NodameCantabile van dezelfde mangaka...
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Bleach 15

Man, wat gebeurt er toch pokkeveel in zo 1 volume. Amper tijd om adem te halen en alles wat te laten bezinken. Maar dat mag wel.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Ultra Maniac 5
Leuke afsluiter van deze reeks die wel veruit de minste is die ik al van deze mangaka heb mogen lezen.

DYS 1
Schitterend debuut voor deze Belgische 'manga' uitgegeven bij Pika. Verrassend sterk ook al is de tekenstijl nog wat povertjes in het begin.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Step up Love Story 12
Oefenen hebben ze al veel gedaan maar nu wordt er gesproken over écht een kindje kopen!

Complément affectif 1
De eerste 'reeks' van Mari Okazaki zit volledig in dezelfde sfeer als haar eerdere one-shots. Dromerig.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

One Piece 30-31
Bon, goed goed, het mag nu wel eens gedaan zijn met die god he... dat blijft maar duren, net een episode van dragonBall Z -_-

Elle et Lui 6
Elke keer als ik een volume van deze reeks lees is het net verademing... zo mooi en leuk. Complexloos... leuk dat ie binnenkort maandelijks uitkomt.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
lambardi2

Post by lambardi2 »

One Piece 1

Dit is wel leuk maar ik vind het minder als de anime de anime
is leuker omdat de humor er beter tot zijn recht komt
maar wrs vinden anderen het weer andersom.

Wat ik wel leuk vind aan de manga zijn de extra's bij elk chapter.

Berserk 6
Nou ja deze manga blijft echt een genot om te lezen.
8) Nu maar hopen dat mijn archonia bestelling er snel is met Berserk 7.
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Tengu 4
Een nieuwe vijand in deze samourai manga: de oniwaban. Maar de Tengu vecht nog steeds voor een Japan waar kinderen kunnen lachen. Verplichte kost voor de liefhebbers van de Japanse geschiedenis.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Paradise Kiss 4-5
Hup, en weer een pareltje van Yazawa. Een hele leuke reeks en een echt ontroerend einde. Moest de juiste smiley in de lijst zijn, ik zou hem hier duizend keer plaatsen.
Eén minpuntje, de jurk waar je zo naartoe leeft...wel, die is OERLELIJK! :lol:
(16/01/2006)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Angel Heart 12
Weer twee melo-verhaaltjes. Voor sommige zullen ze wat té zijn maar ik lust dit wel. Weinig mokkori in dit volume wel ;)
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

"Mokkori"... zo dom eigenlijk, dat wilt nu eens absoluut niets zeggen...
Alle kritiek op J'Ai Lu ten spijt, "coucou" vond ik dan toch een pak beter hoor.
(16/01/2006)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Tja, die Jappen houden er rare gedachten op na. Ze wouden het uniformiseren voor alle landen waar City Hunter in verschijnt. Bah, moeit ulle zo ni, zeg ik dan :)
motivatiedip. help!
Ash Ketchum

Post by Ash Ketchum »

Mokkori is toch perfect? Vooral als je Kamiya het hoort gebruiken in de CH anime, praktisch net zo flexibel inzetbaar als fuck in het Engels ^_^
rinosseros

Post by rinosseros »

Mokkori is een woord dat Japanners omwille van de klank (onomatopeeën en mimesis zoals ze het mooi zeggen) onmiddelijk aan Ryo's...euh... tja, je weet wel doet denken.
Voor ons wilt mokkori nu ook maar eens niets, maar dan ook absoluut niets zeggen. Het woord mokkori zou me nog eerder doen denken aan warme wafels dan aan een paal in de broek... en het zou me eerlijk gezegd heel hard verbazen als iemand het tegendeel probeerde te beweren...

Waarschijnlijk vind je het niet zo erg omdat je het constant hoort, maar dat is nog een groot verschil met lezen vind ik. Als je in een Japanse anime een Japans woord (of Japans klinkend woord) hoort is dat normaal. Als je een Frans of Nederlands boekje leest en je komt plots 'mokkori' tegen... tja, wat dan?

Nubon, ik lul hier maar op door, maar uiteindelijk maakt het allemaal niets uit, het is immers de wens van Hojo om het zo te behouden... maar toch...
Zoals Koen zegt: moeit ullie ni -_-
(16/01/2006)
Locked