Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
rinosseros

Post by rinosseros »

Jah, dat natuurlijk ook...
Hoe kon ik dat nu vergeten >_<
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Gunnm Last Order 6
We hebben er lang op moeten wachten maar eindelijk een redelijk deftig volume in dit vervolg op het zo magistrale Gunnm.

Gokinjo 6
Volume waarin ons lief hoofdpersonage centraal staat, en hoewel het misschien wat eentonig is belooft dit volume toch een mooi einde.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Rough 5-6
Hier zit alles in :o

Coq de Combat 12
De scene waar Ryo zijn zus terug ontmoet en die flashback met de linkerhand zijn geweldig en doen me wat denken aan het begin van de reeks: pakkend en eigenlijk ronduit dramatisch. Voor de rest is Coq de Combat een beetje zijn magie kwijtgeraakt, ook al blijft het een goede reeks.
Misschien waren minder delen beter geweest? Wie zal het zeggen?
(16/01/2006)
Ash Ketchum

Post by Ash Ketchum »

Bleach 3

Aah, de vorige delen waren wat meer introductionary, maar dit deel maakt dit introduceren heel mooi af, ik werd meer door dit verhaal geraakt dan bij eerdere verhalen en 't werd nog goed verteld ook :)

Ultimate Musle: The Kinnikuman Legacy 1

Kinnikuman heb ik wel eens als scans gelezen, dat vond ik wel grappig. Dit vervolg op Kinnikuman is helaas minder grappig, maar goed, hij was afgeprijst :P

Nog meer manga vandaag binnen gekregen, maar geen tijd...aargh...tentamens >.<
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Samurai Deeper Kyo 23

Waar blijven al die nieuwe personages toch vandaan komen?? De verwarring is groot, maar de coole gevechten maken veel goed. Ik ben benieuwd wanneer de bodycount eens gaat eindigen...
barbapapa

Post by barbapapa »

Berserk tot 19
en vooral die laatste was een lekker volume, goed schot in het verhaal, Guts die bijna(?) Caska weet te redden en heel leuke comedy van Ishidoro & Puk ^_^
rinosseros

Post by rinosseros »

One Piece 29
Toch een mindere cyclus wat mij betreft. Te snel en te warrig (wie had ooit gedacht dat ik 'te snel' zou gebruiken bij een 'baston-shonen'?)...
Oda kan beter, dus is het nog twee delen ofzo wachten tot de volgende cyclus...
(16/01/2006)
Ash Ketchum

Post by Ash Ketchum »

Eyeshield 21 1 t/m 3

Leuke sport manga, leuke karakters ^_^ Ook wel grappig, omdat ik iemand ken die American Football doet :)

Death Note 1

Aah, eindelijk de Viz uitgave binnen. Fantastische manga natuurlijk, had alle scans die uit waren in één dag verslonden XD [65 chapters of zo ~_~] En de Viz uitgave is ook best goed.

Maar dit was nog in de hoogtij tijden van Death Note, toen de fantastische duels tussen Light en L nog hotblooded waren en zeker m'n favoriete gedeelte.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Stairway to Heaven 3
Dit blijft gewoon enorm hilarisch. Het meest erotische nummer maar ook gewoon grappig. Het leest ook enorm vlot zodat je niet merkt dat het misschien wat repetitief wordt...

Beck 8
Maho blijft slapen bij Koyuki, en staat tevens in een glossy magazine met een bikinishoot. Ondertussen is Ryusuke wel ontvoerd door Leon Sykes. De über meanie van de reeks...

Keishicho 24 - 1
Wat voor iets supergrappigs smijt Kurokawa hier op de markt. Een erg geslaagde ontdekking zoals ik ze graag heb. Een manga die je niet ziet aankomen. Kurokawa weet ze wel uit te kiezen. Eens zien of Nuts en Villa Cosmos ook zo goed zijn, die liggen nog op me te wachten ;)
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Berserk 10
Mwoamwoa, ik herinner me niet dat Casca in het begin zo'n melig ding was hoor :?
Nu goed, de tweede helft van dit tiende deel is wel weer magnifiek :D

Zipang 4
Wat een vreselijk wisselvallige reeks toch, ergens erger ik me eraan dat ik ze maar blijf kopen :roll:
4 hoofdstukken lang idoelogisch en dom gelul om dan dat ene moment te bereiken waar Kawaguchi eindelijk mijn aandacht kan grijpen om dan naar het einde weer heel wat spanning te verliezen...
Deel 5 is de laatste kans, enkel Yuyu Hakusho heb ik indertijd een 6de kans gegeven...

Bleu Indigo 2
Eigenlijk is dit toch niet zo best getekend :? In het eerste deel kon Fumizuki het wat verbergen, maar nu ie meer naakt wil hebben merk ik toch duidelijker dat hij niet de top is, ook al is het nu ook weer niet barslecht he :?
Voor de rest las dit deel wel leuk weg. Niet de topper van het genre, maar wel aangenaam om te lezen na miskleumen als Ai Non-Stop (en laat ik dan maar ineens de laatste 10 delen van love Hina in één adem noemen) en Parallel...

Btw Koen: als je Villa Cosmos hebt gelezen, kan je dan eens zeggen of Keishicho 24 wat in dezelfde lijn ligt? Nu ik weet dat ook die reeks niet te lang is wil ik me er dan wel eens aan wagen...
(16/01/2006)
barbapapa

Post by barbapapa »

vind Ai Yori Aoshi (blue indigo dus) best wel goed
niet 1 van mijn topfavorieten, maar leest altijd wel lekker weg
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Bleu Indigo heeft een leuk begin, valt dan enorm terug, maar de laatste boekjes zijn wel erg sterk vind ik, veel serieuzer.

Als ik het vergeet (Keishicho vs. VC), doe er mij dan aan denken, he rino ;)
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Yureka 13
Haaa, een vaste waarde die nooit tegenslaagt :)
Dat is welgekomen na het wegvallen van 3x3 Eyes, ook al haalt Yureka hetzelfde niveau niet. Niettemin dus elke keer weer leesplezier :P
(16/01/2006)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Ki-itchi 5
Ik heb weer wat reeksen teveel naar m'n goesting en dacht dat volume 5 een mooi voortijdig einde zou betekenen aan mijn Ki-itchi avontuur, maar dan schotelt Arai ons een supervolume voor dat ik verslind en dus zet ik de reeks maar voort...

Hungry Heart 6
Het einde van deze reeks van de Tsubasa dude. Mooi einde met een epiloog waardoor we weten wat er met onze rosse held gebeurt.

Moonlight Mile 2
Tja, ik heb moeite met onder woorden te brengen wat deze reeks nu juist zo interessant maakt. Veel tekst, veel overbodige uitleg, en toch leest het allemaal erg vlot. De sterkte van...? Pure scifi.

Berserk 10
Een van de topmomenten in Berserk. Het lijden van Griffith. De ontluiking van de vrouw in Casca,... Prachtig!
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Rough 6
Adachi op z'n best. Rough had wat tijd nodig om op kruissnelheid te geraken maar het wordt nu wel duidelijk waarom dit de beste reeks vanAdachi wordt genoemd.

Nuts 1
Een shojo van Kurokawa die in tegenstelling tot Kimi wa pet het jonge publiekje moet aanspreken. Geen baanbrekend werk, wel aangenaam tijdverdrijf.
motivatiedip. help!
Locked