Herfst 2026: Preview, discussie & eindafrekening
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
- WizardOfOss
Herfst 2026: Preview, discussie & eindafrekening
En alweer bijna tijd voor het laatste seizoen van het jaar: https://anichart.net/Fall-2026
- WizardOfOss
Re: Herfst 2026: Preview, discussie & eindafrekening
En na de winter alweer het tweede seizoen dit jaar waarvan ik de start grotendeels zal missen vanwege vakantie. In dat kader maar goed dat dit geen al te interessant seizoen lijkt te gaan worden, al weet je het uiteraard nooit.
Allereerst sequels....en dat is een kort lijstje:
Allereerst sequels....en dat is een kort lijstje:
- Cyberpunk: Edgerunners 2
- En vooruit, er komt ook een nieuwe Made in Abyss film, maar vraag is uiteraard wanneer die te zien zal zijn.
- Fool Night: Die trailer....
- Tank Chair: Geen idee wat ik ervan moet verwachten, maar de manga stond al een tijdje op m'n lijstje, dus...
- Psyren: Ook weer vooral omdat het een bekende mangatitel is...
- Dark Machine: The Animation: Mecha als E-sports? Oké....
- Kanata Kara: Alweer een adaptatie van een jaren '90 shoujo isekai...what could go wrong?
- FX Fighter Kurumi-chan: Ogenschijnlijk CGDCT met beurshandel?
- #Zombie Sagashitemasu: Zombies! Al belooft de MAL-score voor de mange weinig goeds.
- Tetsuryou! Meet with Tetsudou Musume: Een anime over een Travel Train Club! Al vrees ik afgaand op de trailer dat ik niet de doelgroep ben...
- WizardOfOss
Gezien m'n aankomende vakantie acht ik de kans aanwezig dat ik daarna weer de "5 minuten eerste schifting" ga toepassen zoals ik ook in het winterseizoen had gedaan. Maar de eerste volwaatdige serie van het seizoen red dat nog niet eens. Tempal: Item no Chikara oftewel Overgeared is een manwha-adaptatie over een VR-game met een protagonist die elke zin lijkt te schreeuwen. Laat maar.
- WizardOfOss
De rest zal waarschijnlijk moeten wachten tot na m'n vakantie, maar één nieuwe serie van de week toch al gekeken: FX Senshi Kurumi-chan oftewel FX Fighter Kurumi-chan. Wanneer Kurumi's moeder 20 miljoen yen (oftewel dik een ton euro) verliest met ForEx a.k.a. valutahandel ziet ze uiteindelijk nog maar één uitweg: zelfmoord. En wat is dan de logische reactie daarop van onze Kurumi? Ze zal dat bedrag wel gewoon even terugverdienen! Oké, ze moet wel een paar jaar wachten alvorens ze überhaupt aan de handel mag deelnemen, maar als het dan eenmaal zover is slaat ze meteen toe....en na initieel een succesje merkt ze direct dat het stiekem toch niet zo simpel is... Beetje eigenaardige serie, want het heeft wel CGDCT-trekjes, maar toch ook weer niet echt. En of dit nu een onderwerp is wat een heel seizoen gaat weten te boeien? En daarnaast iets wat wellicht gewoon mijn gebrekkige kennis over het onderwerp is (en wat de anime vast nog zal uitleggen): Valutahandel draait toch om koersfluctuaties? Dus tenzij een valuta ineens echt totaal instort is je inleg toch niet zomaar compleet verdwenen? Aangezien ze hier gewoon braaf dollar vs. yen aan het handelen waren, hoeveel moet je inleggen om 20 miljoen yen te verliezen?