Allereerst Bye Bye, Earth. In een wereld waarin iedereen op z'n minst enige dierlijke kenmerken heeft is Bell de enige gewone mens "without any features". Wel heeft ze een enorm zwaard waarmee ze nog veel enormere wezens de baas kan. Maar uiteindelijk wil ze vooral op zoek naar andere mensen zoals haar. Weet nog niet helemaal wat ik ervan moet denken, zie er best potentie in maar het weet nog niet geheel te overtuigen. Ga ik waarschijnlijk nog wel een tweede aflevering geven.
O, en wat is er misgegaan met die broek van Bell?

Dan Atri -My Dear Moments-. Waarbij opmerkelijk genoeg het enige verschil tussen de Japanese en Engelse titel de interpunctie is
Bij Naze Boku no Sekai wo Daremo Oboeteinai no ka? oftewel Why Does Nobody Remember Me in This World? acht ik die kans toch wat kleiner. Na een felle oorlog tussen mensen, demonen, draken en nog een paar andere fantasy-wezens zijn de mensen dankzij de mysterieuze held Sid als overwinnaars komen bovendrijven, en hebben ze de 4 andere partijen in "graveyards" weten weg te stoppen. Kai is lid van een legermacht die die graveyards in de gaten houdt om zo de vrede op aarde te bewaren. Maar dan wordt plots de hele wereld herschreven, en blijken mensen juist de verliezers die ondergronds leven. En hoewel Kai bij een ontmoeting met een demon wordt opgepikt door z'n collega's kennen ze hem überhaupt niet. Ik ben ergens wel nieuwsgierig naar het hoe en wat, maar heb zeker niet het gevoel dat dit iets goeds gaat opleveren.
En toch ook gemengde gevoelens bij Make Heroine ga Oosugiru! a.k.a. Makeine: Too Many Losing Heroines!. Ik zie waar de serie voor gaat, en deels slaagt dat ook, maar tegelijk stoor ik me behoorlijk aan diverse personages. En ook al is dat waarschijnlijk juist de bedoeling, het tempert toch mijn enthousisame. En in een al druk bezet weekend moet ik dan nog maar zien of ik dit een vervolg ga geven.