Zomer 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Alles over de Japanse tekenfilm.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

WizardOfOss

Re: Zomer 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

Nou, nog een paar laatkomers...

Allereerst Bye Bye, Earth. In een wereld waarin iedereen op z'n minst enige dierlijke kenmerken heeft is Bell de enige gewone mens "without any features". Wel heeft ze een enorm zwaard waarmee ze nog veel enormere wezens de baas kan. Maar uiteindelijk wil ze vooral op zoek naar andere mensen zoals haar. Weet nog niet helemaal wat ik ervan moet denken, zie er best potentie in maar het weet nog niet geheel te overtuigen. Ga ik waarschijnlijk nog wel een tweede aflevering geven.

O, en wat is er misgegaan met die broek van Bell?

Image

Dan Atri -My Dear Moments-. Waarbij opmerkelijk genoeg het enige verschil tussen de Japanese en Engelse titel de interpunctie is :? . Door onbekende redenen is de zeespiegel plots enorm gestegen, er wordt geen getal genoemd maar afgaand op wat getoond wordt moet het om tientallen meters gaan. Waarmee uiteraard ook heel veel land onderwater is verdwenen. In die wereld leeft Natsuki, die een been mist maar wel een boot en een kleine onderzeeër heeft. Tot zover best een interessante setting. Natsuki wordt echter omringd door Catherine die alleen in geld geïnteresserd lijkt, en Minamo die écht geen romantische gevoelens voor hem heeft. En dan duikt hij Atri op, een robot die van zijn oma is geweest, en er perfect menselijk uitziet maar wel met wat geheugenverlies kampt. Het deed me ergens vooral aan Island denken, wat wellicht niet zo vreemd is aangezien ook dat een VN-adaptatie betreft. Wellicht geef ik het nog een tweede kans.

Bij Naze Boku no Sekai wo Daremo Oboeteinai no ka? oftewel Why Does Nobody Remember Me in This World? acht ik die kans toch wat kleiner. Na een felle oorlog tussen mensen, demonen, draken en nog een paar andere fantasy-wezens zijn de mensen dankzij de mysterieuze held Sid als overwinnaars komen bovendrijven, en hebben ze de 4 andere partijen in "graveyards" weten weg te stoppen. Kai is lid van een legermacht die die graveyards in de gaten houdt om zo de vrede op aarde te bewaren. Maar dan wordt plots de hele wereld herschreven, en blijken mensen juist de verliezers die ondergronds leven. En hoewel Kai bij een ontmoeting met een demon wordt opgepikt door z'n collega's kennen ze hem überhaupt niet. Ik ben ergens wel nieuwsgierig naar het hoe en wat, maar heb zeker niet het gevoel dat dit iets goeds gaat opleveren.

En toch ook gemengde gevoelens bij Make Heroine ga Oosugiru! a.k.a. Makeine: Too Many Losing Heroines!. Ik zie waar de serie voor gaat, en deels slaagt dat ook, maar tegelijk stoor ik me behoorlijk aan diverse personages. En ook al is dat waarschijnlijk juist de bedoeling, het tempert toch mijn enthousisame. En in een al druk bezet weekend moet ik dan nog maar zien of ik dit een vervolg ga geven.
WizardOfOss

Re: Zomer 2024: Preview, discussie & eindafrekening

Post by WizardOfOss »

De (voorlopige) Eindafrekening

Raar seizoen met een hele zware focus op het weekend. Geen échte toppers, maar best de nodige goede series. En volgens mij ook niks gedropt wat de moeite waard was geweest om af te kijken.

Afgerond:
  1. NieR:Automata Ver1.1a Part 2: 8
  2. Ookami to Koushinryou: Merchant Meets the Wise Wolf a.k.a. Spice and Wolf: Merchant Meets the Wise Wolf: 8-
  3. Dead Dead Demons Dededede Destruction: 7.5
  4. Make Heroine ga Oosugiru! a.k.a. Makeine: Too Many Losing Heroines!: 7.5
  5. Nige Jouzu no Wakagimi a.k.a. The Elusive Samurai: 7+
  6. Terminator Zero: 7+
  7. Ramen Akaneko: 7+
  8. Boku no Hero Academia S7: 7+
  9. Isekai Suicide Squad: 7
  10. Mayonaka Punch: 7
  11. Megami no Café Terrace S2 a.k.a. The Café Terrace and Its Goddesses S2: 6+
  12. Elf-san wa Yaserarenai. a.k.a. Plus-Sized Elf: 5
Doorlopers:
  • 2.5-jigen no Ririsa a.k.a. 2.5 Dimensional Seduction
Dropped:
  • Dungeon no Naka no Hito a.k.a. Dungeon People (3/12)
  • Kono Sekai wa Fukanzen Sugiru a.k.a. Quality Assurance in Another World (2/13)
  • Bye Bye, Earth (2/10)
  • Giji Harem a.k.a. Pseudo Harem (1/12)
  • Tokidoki Bosotto Russia-go de Dereru Tonari no Alya-san a.k.a. Alya Sometimes Hides Her Feelings in Russian (1/12)
  • Atri: My Dear Moments (1/13)
  • Katsute Mahou Shoujo to Aku wa Tekitai shiteita. a.k.a. The Magical Girl and the Evil Lieutenant Used to Be Archenemies (1/12)
  • Madougushi Dahliya wa Utsumukanai a.k.a. Dahlia in Bloom: Crafting a Fresh Start with Magical Tools (1/12)
  • Tensui no Sakuna-hime a.k.a. Sakuna: Of Rice and Ruin (1/13)
  • Senpai wa Otokonoko a.k.a. Senpai is an Otokonoko (1/12)
  • Koi wa Futago de Warikirenai a.k.a. Love Is Indivisible by Twins (1/12)
  • Gimai Seikatsu a.k.a. Days with My Stepsister (1/12)
  • Shoushimin Series a.k.a. Shoshimin: How to Become Ordinary (1/10)
  • Delico's Nursery (1/13)
  • Naze Boku no Sekai wo Daremo Oboeteinai no ka? a.k.a. Why Does Nobody Remember Me in This World? (1/12)
  • Mob kara Hajimaru Tansaku Eiyuutan a.k.a. A Nobody's Way Up to an Exploration Hero (1/12)
  • Boku no Tsuma wa Kanjou ga Nai a.k.a. My Wife Has No Emotion (1/12)
Post Reply