Ovenvers 2005

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Paradise Kiss 4
Het defilé is eindelijk daar maar de voorbereiding loopt niet over rozen... Het voorlaatste volume krikt het niveau nóg op en na dit volume gelezen te hebben vroeg ik me af of ParaKiss niet nóg beter is dan Nana. Het leest allemaal iets vlotter weg, de personages staan er evenzeer,... Maar waarschijnlijk denk ik net het tegenovergestelde als ik een Nana-volume uitheb. Er zijn hier vele Nana-fans op het forum en ik kan deze enkel aanraden ook Paradise Kiss te kopen. Vijf deeltjes, dat gaat nog wel van dat budget afkunnen zeker!
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Anneau des Nibelungen 2
Gisteren wat comp probs dus vergeten deze manga even ovenvers te bespreken! Een beetje een bizar einde vermits alles razendsnel gaat en het hoofdstuk over het Rijngoud eigenlijk al beëindigd wordt. De problemen met het tijdsverloop hebben er wel voor gezorgd dat er weer allerlei gedrochten en ongure wezens in het universum ronddwalen... Echt wel een reeks die mij blijft verbazen in positieve zin.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

We blijven werken aan onze enorme leesachterstand.

Détective Conan 44
De enquêtes volgen elkaar op en we krijgen hier vooreerst het einde van de baseball historie die ik erg geslaagd vind. Voor de rest traditionele verhaaltjes met uitzondering van datgene waar Kid nog eens ten tonele verschijnt.

Galaxy Express 999 - 3
Ik kende Matsumoto eigenlijk niet van de televisiereeksen maar hij blijft me verbazen met zijn leuke verhaaltjes op al die verschillende en zo uiteenlopende planeten. Ze zouden er wat van kunnen leren de bedenkers van Star Trek en andere sci-fi reeksen. Schitterend!
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Piece of Cake 1
Een reeks die ik waarschijnlijk niet verder ga volgen. Het begint allemaal zo verwarrend en zo oninteressant dat het leukere einde eigenlijk niet meer alles kán goedmaken. Buiten een leuke metafoor met een tuin zat er veel te weinig in dat me wist te boeien. Een titel bedoelt voor een ouder vrouwelijk publiek die duidelijk niet aan mij besteed is.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Galaxy Express 999 - 4
Matsumoto is de enige nog tekenende mangaka van de Tezuka-generatie en dit meesterwerk blijft een plezier om te lezen. Telkens weer ontdekken we nieuwe werelden die ons iets leren over de mensheid.

Anneau des Nibelungen 3
Het Rijngoud gedeelte werd afgesloten en nu is het de beurt aan een episode genaamd Walkyrie. We gaan terug in de tijd en maken kennis met Great harlock en tout court de vaders van alle personages die voor het eerst in contact komen met Wotan en zijn Walkyries.

Princesse Saphir 1
Een 'lichte' Tezuka die me echter wel veel leesplezier bezorgde. De voorloper ook van het shojo-genre. Saphir wodt geboren als meisje maar moet de mannelijke troonopvolger worden. Dat is echter gerekend zonder de graaf die zijn zoon op de troon hoopt te krijgen...
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Anneau des Nibelungen 4
De nieuwe generatie met Albator, maetel, Emeraldas,... ontmoet elkaar op de Queen Emeraldas en de ouders beseffen dat hun kids het later Wotan moeilijk gaan maken. Ze drinken ondertussen gezellig een pintje met Brünhilde, de Walkyrie die onder het gezag van diezelfde Wotan staat.

Terre de rêves
Klassieke Taniguchi manga waarin de getalenteerde mangaka weer naarstig autobiografische elementen in meegeeft. De intieme sfeer doet het em toch weer.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Mars 14
Ondanks de gebruikelijke dramatische en zware momenten is dit deel toch wat luchtiger dan voorgaande 7-8 delen, en persoonlijk vind ik dat geen kwaad kunnen. Op naar het laatste deel...

X Day 1-2
Niet de kraker waar velen hem voor houden, maar absoluut geen slechte manga. Zeker goed genoeg om deel uit te maken van ja manga-bib, alhoewel je dat allemaal zelf moet beslissen natuurlijk. Het laatste verhaaltje over de 'koeien' vind ik ook meer dan degelijk. Enige minpunt zijn de naar mijn mening niet al te denderend uitgevoerde tekeningen...

Parallel 4
Beter dan deel 2 en 3, maar deel 1 was toch wel van een ander niveau blijkbaar... Los van de overduidelijke plagiaat-scenes (hallo I"s, Maison Ikkoku met de hond?) viel dit deel al bij al mee (en dan reken ik ook het bonusverhaal dat echt wel zwaar suckte niet mee).

Yureka 7
Hiep hoi, de auteurs brengen variatie net op het moment dat ik er naar verlang. Het iets te statisch gebrachte tornooi is voorbij en in dit deel storten we ons een beetje op een dagelijkse leven van onze helden. Leuk tussendoortje waarvan er meer mogen zijn naar mijn mening.
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Langzaam maar zeker haal ik mijn leesachterstand in...

Planètes 4
Een schitterende afsluiter die volledig in de lijn blijft van de teneur van het verhaal dat we nu reeds drie volumes lang volgen. Het boekje is 350 pagina's dik maar eenmaal erin begonnen denk je er niet aan het neer te leggen. Manga aan iedereen aan te raden!
motivatiedip. help!
Gerrit
Administrat0r

Post by Gerrit »

Net een lading van 5 manga pre-publicatiemagazines ontvangen uit japen (tnx Jo)
10.5€ voor 30cm leesplezier!

Young Jump
-Gants staat er in, en het maakt geen verschil of ge nu een volume leest dat hier uit is of wa nu in japan uitkomt, exact het zelfde scenario, crazy alien like guy, zijle in hun pakske en vechten. Een tegenvaller dus.

Young Animal
-Ai Yori Aoshi staat er in. In tegenstelling tot Gantz lijkt deze serie wel vooruitgang geboek te hebben. Ze zijn terug naar hun geboortestreek waar blijkbaar heel hun verleden zich ineens in het verhaal begint te mengen. Dat belooft dus nog een OK reeks te worden.

Voor de rest nog wat reeksen die interessant lijken, maar waar ik nog niet helemaal uitben wat de titel nu juist is.
En veel Japanse schoonheden natuurlijk ook. IN BADPAK!
(ok da laatste was er over)
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Young Jump heeft ook nog Tough en Zetman dat we hier kennen, en Elfen Lied (is daar geen anime van?). Young Animal heeft onder meer ook nog Berserk en Step up Love Story.
motivatiedip. help!
Gerrit
Administrat0r

Post by Gerrit »

inderdaad
Gerrit
http://www.shellac.be
-= I ain't gettin' in no plane fool! :BA: =-
-= Boards don't hit back! :karateka: =-
-= Women are like mushrooms. Good ones make you trip, bad ones give you a headache :little: =-
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Unico 1
Gezapige wegleesverhaaltjes over een magisch eenhoorntje dat mensen die puur van hart zijn bijstaat. Tezuka in zijn meer kiddies-periode. Leutig, nothing more, nothing less.
motivatiedip. help!
rinosseros

Post by rinosseros »

Le Vilain Petit Canard 4
Wat een manga...nog twee delen van dit niveau en ik bombardeer hem definitief in de top 5 van mijn favo reeksen...

Urusei Yatsura 1
Als trouwe Takahashi fan was ik er natuurlijk bij als de kippen om dit eerste deel binnen te slagen. Even wennen aan het bunko-formaat (dat voor- en nadelen heeft, zoals alles), en dan klaar voor een avond Takahashi-fratsen :drool:
Heb er wel wat slaap voor gelaten, want 320 pagina's lezen duurt wel even, maar ik ben blij dat ik hem in één ruk uitgekregen heb :)

Al bij al een geslaagde leesdag gisteren...
Koen wrote:Maar ooit worden we groter dan Aniway!
(16/01/2006)
herbert

Post by herbert »

Blue Heaven 1
Hoewel niet erg origineel, vind ik toch een knappe thriller. Het verhaal speelt zich af op een reusachtig cruiseschip. Midden op de oceaan pikt de bemanning twee drenkelingen op. Blijkt een daarvan toch geen moordenaar te zijn, zeker... De tekeningen zijn ook niet mis.

Planètes 2
Ik kan nu al zeggen dat dit de beste sciencefictionreeks is die ik ooit gelezen heb. Schitterend gewoonweg!
Akane

Post by Akane »

Wolfs Rain 1+2

WHAWHAWHA? Heb ik ze nu al uitgelezen? IK wil meeeeeer T_T. Maargoed, wat valt hierover te zeggen? Iedereen heeft er minstens al eens van gehoord neem ik aan. Mooi verhaal, mooie personages, alles goed en mooi XD. Ik hoop dat ik het 3e deel en verder ook nog eens vind.

Saiyuki 1 t/m 4

Heheh... Ik kende ze al, maar moest ze toch even kopen op animecon +D. En ik blijf erbij dat ik het helemaal te gek vind. Mooie art vooral. Naja, dit is dus gewoon het begin van de reis naar het westen ^_^! Nu nog het 5e, 7e, 8e en 9e deel vinden XD.
~Nee, oikakete, oikakete shiroi kaze,
Nee, koi ninatte, ai ninatte, hane hirogetai~
Locked