Weerwolven 3 - Lupin III: Game Over

Manga en Anime not allowed ;-)

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Britt_

Re: Weerwolven 3 - Lupin III: Dag 2

Post by Britt_ »

En wat is jou power dan Weertangel? Nou onderzoeksimuun kan twee dingen betekenen. Of je hebt een sterke rol voor de burgers, of je bent mafiagodfather. Naja er kunnen ook andere dingen uiteraard, maar dit zijn de twee zaken waar ik in eerste instantie aan zou denken.

Basti-B, silverowls is een meisje ^^
Weertangel

Post by Weertangel »

Ik ben een Townie ja, niet de godfather, sinds ik nog niet eens wist dat ie ook zo'n soort power had.
Kira

Post by Kira »

Het ging er om of The Donkey onderzoeksimmuun is of niet.

En het is trouwens genoeg vermeld dat de mafia godfather onderzoeksimmuun is, ik kan niet geloven dat je dat niet wist :?
The Donkey

Post by The Donkey »

Weertangel wrote:Trouwens, Donkey, bedoel je daar mee dat JIJ onderzoeks immuun bent? want jij was degene waar ik mijn power op heb gebruikt :twisted:
AAAAW YEAAAAH, het discuseren begint!:D
maar nee ben niet onderzoeks immuunXD
dus tjaa echt veel verder komen we zo niet:S

trouwens wel erg vreemd dat je niet wist dat de godfather vaak onderzoeks immuun is, lijkt er meer op alsof je mij wilt afbeelden als godfather. vragen of ik onderzoeks immuun ben en dan doen alsof je niet eens wist dat het meestal om de godfather gaat dan... aan de andere kant het hoeft niet PER SE zo te zijn, een godfather kan ook andere krachten krijgen om de onderzoeks immuniteit te vervangen...

maar als je mij hebt onderzocht, wat kreeg je er uit dat je denkt dat ik onderzoeks immuun ben? (er van uitgaande dat je me daadwerkelijk hebt onderzocht dan...)
The Donkey

Post by The Donkey »

man, lijkt net alsof we in een nachtfase zitten:S
kolemijn, kun je miss een deadline zetten?

zit er over te denken gwn een stem te plaatsen puur om het lopende te krijgen... ik bedoel we hebben nu stof om over te praten, maar het valt hier alsnog dood...
kolemijn

Post by kolemijn »

Deadline donderdag om 23u59

Effe een vraagje ook: willen jullie nog wel verderspelen? Ik heb niet veel zin om er nog tijd in te steken als er toch nauwelijks gespeeld wordt... Of spelen jullie het graag gewoon traagjes, dat mag ook van mij.
Britt_

Post by Britt_ »

Zoals ik al zei kan ik helaas niet veel bijdragen omdat ik geen kracht heb. Maar ik moet zeggen dat ik nu wel drie verdachten heb. Of weertangel is verdacht (vanwege dat mafiagodfather gedoe zoals hiervoor al gezegd is). Of The Donkey en Kira zijn verdacht omdat ze meteen op zijn wagen springen door te zeggen dat ze niet geloven dat hij dat niet weet. Voor zover wat ik al kan meedelen. U hoort nog van mij ^-^ (naja niet omda ik een kracht heb, maar als de discussie wat beter aan de gang is kan ik mogelijk meer mijn inbreng hebben)
Britt_

Post by Britt_ »

Omdat editen niet mag dan maar dubbelpost: het is ook vakantie nu normaal voor de meeste schoolgangers in België he. Dus de jongsten onder ons zijn mogelijk druk bezig met andere zaken ;) + er waren enkele meetings dit weekend. Ik verwacht vanavond wel wat meer actie ^^
The Donkey

Post by The Donkey »

@kolemijn: ik in ieder geval zeer zeker! en volgens mij de rest ook wel, daarom snap ik dit tempo ook niet echt...

@britt: mja als we bijna niets hebben om over te praten (op een of andere manier zijn we niet veel opgeschoten met nacht 1), ga ik toch zeker op alles in. en geen gave hebben is natuurlijk geen rede om niet mee te praten, ik heb ook geen gave maar praat wel leuk mee;) en ik weet zeker dat jij het ook kan:P

vakantie kan idd de factor zijn hier, ik heb geen vakantie en ben dus gwn dagenlijks online, maar in vakanties is het veel onregelmatiger en kan ik me best voorstellen dat mensen moeite hebben om te posten. vind wel dat ze dit moeten melden, je kan niet zomaar dagen lang niet online komen zonder iets aan te geven...

maar om het tempo op te voeren ga ik over op rol claimen eens zien wat dat opbrengt:

ik ben Fujiko Mine en zoals jullie al hadden geraden een survivor dus. ik heb verder geen gave dus kan niets meer doen dan mee praten hier.
Weertangel

Post by Weertangel »

Ah, geen wonder dat je geen wapen had, zie je, ik ben namelijk een Gunsmith, ik kan iemand bekijken en zien of ie een pistool bij zich heeft,iets wat best wel van pas kan komen :)
Britt_

Post by Britt_ »

^Maar een wapen kan ook goed uitdraaien toch? Zoals een cop die een oneshot opportunity heeft?
The Donkey

Post by The Donkey »

ah ik zie het, dus dat heeft kolemijn gebruikt ipv een normale cop.
voor de mensen die het niet weten (en ik weet nu al dat basti-b te lui is dit op te zoeken:
gunsmith = kan checken op een gun bij mensen in de nacht, alle wolven hebben er een, maar ook bijv. cops.
dus tjaa soort van cop, maar als je dan beet hebt weet je het niet 100% zeker.
jammer dat je mij checkte, maar dat bevestigd je rol wel, dus dat scheelt weer:P

verdachten lijstje dan maar he:P

verdacht:
Pietel
SilverOwls
Basti-B

deze heb ik alle 3 hier staan omdat ze niet tot weinig posten... basti-b post wel eens, maar niets inhoudelijks en hij somt eigenlijk gewoon op wat er al gezecht is. Pietel en Silverowls heb ik beide zo goed als geen posts zien maken na het eerste begin van het spel. ik weet niet of dit te maken heeft met afwezigheid (wat ik dan echt niet vind kunnen, hadden ze zeker moeten laten weten. Silverowls heeft volgens mij wel gezecht minder online te zijn, maar ze speelt nu eigenlijk helemaal niet mee) maar omdat ik basti-b zijn speel stijl niet ken en silverowls zoiezo een lurker is, ga ik als hoofdverdachte voor pietel! pietel post normaal aardig wat en komt mooi mee met het spel, nu is het wel erg vreemd dat hij ineens stil is... aan de andere kant heeft saki dat ook dus ik geef hem het voordeel van de twijvel.

geen idee:
Britt_ (heb niet echt het gevoel dat britt het anders speelt dan normaal, en ze laat ook niet blijken, ze is wel een goede speler dus alles kan:P)
Saki (beetje hetzelfde als britt, alleen saki zegt normaal wel veel meer... nu is hij volgens mij compleet niet online dus tjaa denk eerder dat het ligt aan de vakantie...)
Kira (werkelijk geen idee, niet verdachts, maar ook niets dat geruststellend is)

safe:
Weertangel (er van uitgaande dat gunsmith niet gelogen is dan. nu heeft hij gezecht mij te hebben gecheckt, na te vragen of ik immuun was, lijkt me vrij eerlijk te zijn gegaan en tjaa dat bevestigd de rol wel compleet. mja ik ben zeker van mijn rol, jullie niet:P)

verder ben ik in voor een lynch, laat ze zich maar verdedigen en als er een burger sterft is het jammer, maar zo komen we ook nergens:S
ben er alleen nog niet helemaal over uit wieXD wat zeggen jullie van het lijstje? er mee eens? dingen die je anders ziet?

@britt: klopt, alle cops hebben een wapen, er zijn meer rollen die townie kunnen zijn die een wapen dragen dus, het is meer iets om de discussie op gang te krijgen (ivm met het feit dat de cop rol nogal overpowered bleek te zijn in onze eerdere potjes)
Basti-B

Post by Basti-B »

Bedankt!! dat ik zo lui wordt gezien maar ik had het al begrepen uit weertangels post. Handig zo'n functie, maar is het niet zo dat de detectives ook allemaal een pistool/gun droegen? dan schiet je er nog steeds weinig mee op.
The Donkey wrote:@britt: klopt, alle cops hebben een wapen
Bedoel je hiermee dat er meerdere cops zijn?

Wat betreft het weinige posten dat komt omdat ik net als jou me dood erger aan het feit dat er mensen zijn die niks tot nauwelijks wat gepost hebben. Ik heb zo nog geen compleet beeld. Als straks blijkt dat ze weerwolfen zijn, dan weet ik wat mijn tactiek volgend potje zal zijn. Jij bent namelijk de eerste die ze verdacht vind.

@kolemijn, ik wil zeker verderspelen.
Saki

Post by Saki »

Allé, ik ben terug. Een weekend vol met meetings en stuff en dan nog jeugdwerk. Veel posten komt er niet van.

Ik vind je verdachte lijstje wel interessant, maar ik zie Pietel niet echt als Maffia aan, waarom?

De nacht heeft 48uur geduurd en Pietel was de enigste die nog niet online was geweest toen we terug begonnen.
hij heeft dus een gave die hij niet gebruikt heeft.

Het zou zonde zijn dat silverOwls nu weeral Maffia is, zo kan ze de interesse in het spel verliezen :/

Maar euh.. was er geen regel dat een claimed surviver eruit moet, aangezien die de kant van de maffia kies als ze zo een meerderheid kunnen vormen, en met maar 9levende spelers niet meer...
The Donkey

Post by The Donkey »

Basti-B wrote:Bedankt!! dat ik zo lui wordt gezien maar ik had het al begrepen uit weertangels post. Handig zo'n functie, maar is het niet zo dat de detectives ook allemaal een pistool/gun droegen? dan schiet je er nog steeds weinig mee op.
The Donkey wrote:@britt: klopt, alle cops hebben een wapen
Bedoel je hiermee dat er meerdere cops zijn?

Wat betreft het weinige posten dat komt omdat ik net als jou me dood erger aan het feit dat er mensen zijn die niks tot nauwelijks wat gepost hebben. Ik heb zo nog geen compleet beeld. Als straks blijkt dat ze weerwolfen zijn, dan weet ik wat mijn tactiek volgend potje zal zijn. Jij bent namelijk de eerste die ze verdacht vind.

@kolemijn, ik wil zeker verderspelen.
het is vrij onmogenlijk dat aan weertangels post af te lezen hoor, hoe kun je daar nu aan zien wat voor rol de gunsmith inhoud? en je bent dus duidelijk idd te lui, want anders had je detective wel opgezocht als rol... detective bestaat niet als directe form volgens mafiascum (miss wel anderen, maar ik neem aan dat je het uit het kaartspel kent), wel bestaan er FBI agents, die krijgen alleen schuldig uit hun onderzoek bij Serial killers en met de kleine groep die we hebben betwijvel ik of we die uberhaupt hebben. wel draagt de FBI agent een wapen, dus jah die zou er als schuldig uitkomen bij een gunsmith.

ik snap trouwens niet waarom je niet post als je je doodergerd aan het feit dat niemand post... dan doe je er zelf net zo hard aan mee... en de rede dat ik nu als verdacht overkom is puur omdat ik het spel uit alle macht gaande probeer te krijgen. vind je het gek dat ik opval, als iedereen maar afwachtend is komen we nergens... (wat jij dus ook doet nu...)
Post Reply