Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Weertangel

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Heb hem eens opgezocht, geen slechte survival horror serie, een kruising tussen The Poseidon Adventure en Saw met nog een intersant derde element.

en NeeNee, hoe is Titre traduit de engelse benaming ervan?
hem hem gevonden op Cradle Of Monsters zoals Ginrai het al zei.
Brook500

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:Heb hem eens opgezocht, geen slechte survival horror serie, een kruising tussen The Poseidon Adventure en Saw met nog een intersant derde element.

en NeeNee, hoe is Titre traduit de engelse benaming ervan?
hem hem gevonden op Cradle Of Monsters zoals Ginrai het al zei.
Het is inderdaad Cradle of Monsters zoals Ginrai zei. :wink:
Image
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Kings of Shogi 3
Tornooi is begonnen! Blijft leuke lectuur!
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

Weertangel wrote: en NeeNee, hoe is Titre traduit de engelse benaming ervan?
Huh, bij Berceau des Esprits hebben ze blijkbaar een fout gemaakt.

Normaal staat daar altijd de Engelse titel, als ze die hebben.
Brook500

Post by Brook500 »

Saint Seiya 10

Wanneer Seiya, Shiryu en Shun het moeilijk krijgen tegen Shaka, de Chevalier die het dichtst bij God staat, krijgen ze hulp van Ikki. 8)
Ik kreeg eerst het gevoel dat het gevecht tegen Shaka een heel deel zal duren, maar dan zitten ze al snel 2 Sanctuary's verder.
Blijft leuk om te lezen en de gevechten worden beter met de chapter. Maar dat is niet moeilijk want het volgende gevecht is met die andere coole chevalier. :D
Image
Brook500

Post by Brook500 »

Secret'r 3 (einde)

De dames doen er alles aan om het bedrijf niet in slechte handen te laten terechtkomen. Deze hentaireeks heeft niet de beste tekenstijl in zijn genre, maar kan wel rekenen op een interessante verhaallijn. :o Ik ben wel eens benieuwd naar de sequel die volgend jaar uitkomt.
Image
kolemijn

Post by kolemijn »

Volume 6 van Aria juist uitgelezen. Jammer dat er maar 6 volumes in het engels zijn uitgebracht.
Weet iemand waar ik de franse zou kunnen kopen? Die lijken mij nu ook niet echt wijd beschikbaar.
Bart

Post by Bart »

kolemijn wrote:Volume 6 van Aria juist uitgelezen. Jammer dat er maar 6 volumes in het engels zijn uitgebracht.
Weet iemand waar ik de franse zou kunnen kopen? Die lijken mij nu ook niet echt wijd beschikbaar.
Die zijn helaas eveneens stopgezet, ook al zijn zij nog tot deel 7 geraakt. Nadat vervolgens ook Tokyopop de handdoek in de ring had gegooid ben ik uiteindelijk toch gezwicht en naar scans overgeschakeld. :(

Overigens koester ik steeds (waarschijnlijk naïeve) hoop dat Ki-oon tracht 'Aria' opnieuw op te pikken in het kielzog van 'Amanchu'...

Edit: Uit nieuwsgierigheid keek ik even of mijn hoop bewaarheid werd en ontdekte dat begot de Duitse vertaling volledig was (in 6 twee-per-deel-volumes). Niettemin ik überhaupt maar één woord Duits spreek*, toch de bij mij ontbrekende delen besteld... Ja, ik ben een fan.

Wat een geluk dat ik twee weken vakantie heb - zou ik in die periode Duits kunnen leren?

* Met dank aan Herman Finkers.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison
Weertangel

Post by Weertangel »

Gewoon proberen te lezen, zo heb ik het ook geleerd heh(maar ja, mijn familie heeft duitse roots, dus zal wel geholpen hebben :wink: )
kolemijn

Post by kolemijn »

Bart wrote: Die zijn helaas eveneens stopgezet, ook al zijn zij nog tot deel 7 geraakt. Nadat vervolgens ook Tokyopop de handdoek in de ring had gegooid ben ik uiteindelijk toch gezwicht en naar scans overgeschakeld. :(

Overigens koester ik steeds (waarschijnlijk naïeve) hoop dat Ki-oon tracht 'Aria' opnieuw op te pikken in het kielzog van 'Amanchu'...

Edit: Uit nieuwsgierigheid keek ik even of mijn hoop bewaarheid werd en ontdekte dat begot de Duitse vertaling volledig was (in 6 twee-per-deel-volumes). Niettemin ik überhaupt maar één woord Duits spreek*, toch de bij mij ontbrekende delen besteld... Ja, ik ben een fan.

Wat een geluk dat ik twee weken vakantie heb - zou ik in die periode Duits kunnen leren?
Stom dat de Franse versie ook niet echt verder is geraakt :/ Het zou zalig zijn moest Ki-oon Aria beginnen uitbrengen, hopen dat Amanchu het zo goed doet dat ze dat in overweging zouden nemen (kopen dus iedereen! :P ). Waar heb je de Duitse versie kunnen bestellen? Ik kan ook geen Duits, maar met de hulp van een woordenboek, zou ge u daar toch door moete kunnen worstelen denk ik.
Bart

Post by Bart »

kolemijn wrote:Waar heb je de Duitse versie kunnen bestellen?
Amazon.de; 10 EUR per volume (dat elks twee delen omvat) en de verzendkosten blijken zowaar gratis voor ons Belgenland.
kolemijn wrote:Ik kan ook geen Duits, maar met de hulp van een woordenboek, zou ge u daar toch door moete kunnen worstelen denk ik.
Daar hoop ik ook op.

Ik reken er wat dat betreft wel op dat ik op vroegere ervaring zal kunnen steunen, aangezien ik een blauwe maandag nog 14/20 haalde in 'vertalen van Duitse wetenschappelijke teksten over linguïstiek met behulp van een woordenboek'.

En natuurlijk het meest doorslaggevende, dat ik recenter enkele delen van 'Gon' zonder problemen in het Duits gelezen heb.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison
Tamara

Post by Tamara »

En natuurlijk het meest doorslaggevende, dat ik recenter enkele delen van 'Gon' zonder problemen in het Duits gelezen heb.
Hé, daar lees ik dan weer de Franse versie van! :D

Goed om te weten dat Aria in het Duits verkrijgbaar is. Ik had al een tijdje interesse, maar ja, dat Amerikaanse Tokyopop, hè?
Weertangel

Post by Weertangel »

Negima! chapter 344
De cheerleaders van 3-A komen erachter dat bijna de hele klas een pactio met Negi heeft!! en overtuigen de rest om wraak te nemen op hem en zijn gentleman gedrag voor al het gekus tijdens het aankomende sport festival :)
Terwijl Asuna zich klaarmaakt om afscheid te nemen van iedereen :(

Na de Magical world arc is het wennen aan de huidige verhaaltjes want het lijkt steeds meer of de serie naar een einde toe aan het werken is, maar of dat het geval is moet nog gezien worden..
Weertangel

Post by Weertangel »

De serie Immortal Regis uitgelezen.
Een intersant Mahwa die gaat over een koreanse jonger die op een nacht gedood wordt als ie tussen een gevecht komt van de Necromancer Serin en ene vijand, hij wordt door haar herrezen als een ondode en meegenomen naar haar thuiswereld Chaos.

Een gave serie met harde aktie-scenes en mooie personages :)
Nu Beginnen aan de sequel Cavalier Of the Abbys sinds Immortal Regis nog lange niet klaar was!
kolemijn

Post by kolemijn »

Deel 2 van Bride Stories gelezen, tot nu toe heel goed. Ben benieuwd naar het derde deel, dat blijkbaar een beetje een andere richting uit zal gaan. Moet er gelukkig niet lang op wachten, het komt binnen 2 weken uit.
Locked