Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Weertangel

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

Girls of the Wilds
Een harem Manhwa die vertelt over de student Song jae Gu, die de enige mannelijke student wordt op de Wilds high school, een school waar alle dames vechtsport kampioenen zijn!
En als de directeur de dames vertelt dat de reden dat ie er is is zodat de dames een kans op romantiek krijgen is het hek helemaal van de dam!
Helemaal voor Song Jae Gu! die wel belangrijkere dingen aan zijn hoofd heeft!(zoals zorgen voor zijn broertje en zusje)

een leuke serie met drama en humor! en fullcolor!
online te vinden in het koreanse scroll-down formaat.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Dream Team 2
Overtuigen met een eerste volume lijkt altijd makkelijker dan bevestigen in het tweede. Toch is dat wxat Dream Team doet. Alweer een heel leuk volume met sportieve actie, grappige huomr en een erg fijne touch sentiment.

Carré de ciel bleu 4
De afsluiter ligt in de lijn van de rest van de serie. Vermakelijk zoethoudertje dat nergens teleurstelt. Maar ook niet in de annalen van de manga zal belanden.

Vamos là 3
Ik wist niet eens dat dit het laatste volume was maar ook hier krijgt dit reeksje een toepasselijk einde.

Rosario + Vampire II - 9
De actie neemt het weer over van de onthullingen. En blijkbaar hoef je niet voor eeuwig mens te blijven...

Alive Last Evolution 16
Ook hier is het actie troef in een reeks die toch erg te lijden heeft onder het slome uitgavetempo van Pika.

H2 - 31
H2 lijkt in de laatste lijn toch iets sterker en regelmatiger in kwaliteit naar voor te komen dan in de rest van de reeks. Hopelijk dit niveau nog drie volumes behouden, dan kan wederom de genialiteit van Adachi bevestigd worden.
motivatiedip. help!
Brook500

Post by Brook500 »

Step Up Love Story 13

Makoto heeft de perfecte straf gevonden voor Yura. :mrgreen:
De familie van Makoto houdt een bijeenkomst voor Jun, die een relatie heeft met een getrouwde en oudere man.
Leuk deel alweer en de plaats waar Makoto en Yura op het einde sex hebben is wel heel openlijk. :o

Vinland Saga 5

Wanneer Askeladd zijn zinnen nog altijd op Thorkell heeft gezet, heeft die laatste nog altijd één man in het oog.
Prins Knut verandert opeens van karakter wanneer hij iemand die hem nauw aan het hart ligt heeft begraven.
Deze reeks blijft top en de quote van Thorfinn, wanneer Thorkell Askeladd een kopje kleiner wilt maken, was zo cool. :D

Video Girl Aï 4

Nobuko wilt er alles aan doen om Yota voor haar te winnen en zij lijkt er meer en meer in te slagen.
Koto blijkt Aï zo goed als in zijn macht te hebben terwijl zij zich steeds meer dingen terug herrinnerd.
Deze reeks blijft op snel tempo gaan en ik was blij dat Moémi op het einde nog eens verscheen. :drool:

Vamos Là 2

Na de lange training is het tijd om aan het echte werk te beginnen. Het team begint hun allereerste match met volle overtuiging, maar dan komt het hoofdpersonage, al dan niet door de stress, roet in het eten gooien. :x
Alhoewel het hoofdpersonage af en toe zowat stoort, blinkt zij op een paar momenten wel eens uit.
Serie is zeker geen topper maar blijft nog altijd aangenaam om te lezen. :wink:
Last edited by Brook500 on Fri Nov 11, 2011 22:03, edited 1 time in total.
Image
Brook500

Post by Brook500 »

Vinland Saga 6

De clash tussen Thorfinn en Thorkell is spectaculaire om te volgen. Wanneer Thorkell vertelt hoe hij Thors kent, weet Thorfinn pas hoe goed zijn vader was.
Wat een plotdevelopment die nog altijd steil omhoog gaat. De confrontatie met Prins Knut en Askeladd was ook iets wat ik niet verwacht had. :D

Video Girl AÏ 5

Naoto gelooft zijn ogen niet als Mai, die net zoals Aï een video girl is, voor hem verschijnt. Hij maakt echter misbruik van haar loyaliteit en dan komt Koto tevoorschijn.
Ondertussen heeft Yota meer en meer problemen om het met Nobuko bij te leggen. Ook Moémi lijkt niet tevreden te zijn met het gedrag van Takashi.
Reeks blijft evolueren. :wink:
Image
Berserker500

Post by Berserker500 »

Angel Voice 10
Het komt eindelijk tot de confontatie tussen Ichiran en de onverslagen Funagaku.
Na amper de eerste 5 minuten staat Ichiran al 3 doelpunten achter maar het beloofd in ieder geval een spannende match te worden.

Beelzebub 03
Blijft vermakelijk lezen maar ik vraag me toch af of Oga wel dood te krijgen is.

Les Vacances de Jezus et Boudha 02
Het was hilarisch dat ze op oudejaarsavond heel de nacht 24 aan het kijken waren.
De reeks blijft top en dat vraagt om meer.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Vacances de Jésus & Bouddha 2
Niet elk hoofdstuk is even grappig en de écht grappige momenten zijn toch niet zo aanwezig als in het eerste volume. Hopelijk wordt de balans weer wat positiever in het volgende volume en blijft men niet louter rekenen op het uitgangspunt.

Drôle de père 8
Rin begint eindelijk stilaan aan haar puberteit en dat leidt natuurlijk tot de nodige problemen... Sterk volume!
motivatiedip. help!
Berserker500

Post by Berserker500 »

Saint Seiya Edition Deluxe 05
Ikki keert terug en laat die zilveren Chevaliers in het stof bijten. :D
Wat blijft hij toch een zalig personage.

Claymore 17
Na Isley is het volgende doelwit van de organisatie Riful en daarvoor sturen ze de tweeling Alicia en Beth.
Ben eens benieuwd wie er uit dit gevecht levend uitkomt.

Ichi the Killer 02
Kakihara blijft toch de sadist van deze reeks wat ook duidelijk te zien is op de cover.

Step up Love Story 14
Makoto en Yura bereiken hun 100ste vrijpartij. :bday:
Brook500

Post by Brook500 »

Doubt 3

Had vooral het gezicht van de dader pas in het laatste deel verwacht. Ik zal geen hint geven. :wink:
Ging zoals in het vorige deel heel snel vooruit. Had het deel in nog geen 30 minuten uit (heb er wel een pauze van een 10 minuten tussendoor :wink: )
Wel eens benieuwd naar het laatste deel.
Berserker500 wrote:Step up Love Story 14
Makoto en Yura bereiken hun 100ste vrijpartij. :bday:
Houden ze ook de tel bij van hun vrijpartijen? 8)
Image
Berserker500

Post by Berserker500 »

Houden ze ook de tel bij van hun vrijpartijen?
Yura in ieder geval wel want ze maakte zich zorgen dat ze het niet te vaak doen.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Nanja Monja 4
In dit deel kreeg ik eindelijk weer het leuke gevoel van het eerste volume... Dat belooft voor het einde van de reeks!

Angel Heart 33
Einde van het eerste seizoen en hét moment om deze reeks die wel op niveau blijft maar ook nergens vooruitgang boekt stop te zetten. Hojo blijft zalig tekenen maar AH lijkt hij al te vaak gewoon op automatische piloot te doen.

A town where you live 4
De cliffhanger van het vorige volume wordt naar wens ingevuld en dit blijft gewoon aangename lectuur in het genre.
motivatiedip. help!
Berserker500

Post by Berserker500 »

Vinland Saga 09
Thorfinn ondervind voor het eerst in zijn leven wat het betekend om een vriend te hebben.
Deze reeks blijft sterk uit de hoek komen en blijft een absolute aanrader.

Une Sacrée Mamie 03
Akihiro krijgt nog eens bezoek van zijn moeder wat voor leuke momenten zorgt.
Dit blijft voor mij één van de beste reeksen van het moment en ik zit nog niet eens in de helft. :D

Claymore 18
Priscilla keert terug en Claire gaat direct de confrontatie aan met haar aartsvijand.

Ichi the Killer 03
Kakihara en zijn mannen komen te weten wie hun chef heeft afgemaakt en een complete oorlog kan niet lang uitblijven.
Ik blijf die papy een zalig personage vinden.

Step up Love Story 15
Nu heeft Miyuki zich ook al ingeschreven in dezelfde fitnesclub als Yura.
Er is precies maar één fitnesclub in heel de stad ondanks het feit dat die vrouwen het niet echt nodig hebben.
Brook500

Post by Brook500 »

Bleu Indigo 2

Nu Aoi en Kaoru officieel verlooft zijn krijgen ze een nieuwe woonst voor hun toekomstige samenleving.
Er komen nieuwe personages bij, maar alleen Tina vind ik qua humor de enigste die mij echt kan boeien. :|

Step Up Love Story 14

Leuk om te zien hoe Yura het aantal sexpartijen bijhoudt. :P

Vinland Saga 7

De confrontatie tussen Knut en zijn vader, Koning Sven, loopt tot interessante details. Askeladd kan zich nog net beheersen wanneer Sven achter zijn naam vraagt.
Weer een deel met veel plotdevelopment met het verleden van Askeladd. De zuippartij tussen Thorkell en Willibald was ook erg leuk om te volgen. :D

Video Girl Aï 6

Mai is Aï op het spoor en het komt tot een gevecht tussen de twee. Met Natsuki hebben we weer een nieuw interessant personage erbij. :D

Doubt 4 (einde)

Een serieuse plotdevelopment in dit laatste deel en op het einde is de sequel natuurlijk onvermijdbaar. Het zal niet lang duren denk ik dat ik ook Judge eens onder de loep ga nemen. :wink:
Image
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Nanja Monja 5
De fastpaced quality van deel 4 wordt hier gewoon verdergezet. Zalig!

My girl 4
Tja, ik blijf dit vergelijken met Drôle de père en dan vind ik die laatste toch beter. Ook al denken veel mensen er anders over.
motivatiedip. help!
Tamara

Post by Tamara »

Heads 1-4
Een psychologische thriller getekend door Motoro Mase (Ikigami). Ik ben onder de indruk! De tekenstijl is nog niet zo gepolijst als in Ikigami, maar het verhaal staat een stuk sterker in z'n schoenen. Het is ook lang niet zo vervelend sentimenteel als Ikigami soms is.

De serie telt vier delen en verscheen zo'n vijf jaar geleden in het Frans en Duits. Ik loop dus overduidelijk achter, maar nu ik de reeks gelezen heb, kun je wedden dat hij in 2012 in het Nederlands verschijnt. Zo werkt dat nu eenmaal met Duitse series die ik lees.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Ik wist niet eens dat Heads van dezelfde mangaka als Ikigami was... Goed om weten, misschien eens nabestellen bij de mangaboer :)
motivatiedip. help!
Locked