PrIEsTER wrote:De opbouw kan soms heel chaotisch en onnozel overkomen, maar dat vind ik net aangenaam. De manga kan gewoon niet kiezen tot welk genre hij wil behoren: het ene moment krijg je een recept voor chocolade, daarna zie je bloederige lijken, daarna krijg je weer tien soorten thee te slikken om over te gaan in buitenaardse wezens, enz.
Da's een kwestie van contrast: als die chocoladetaartrecepten er niet in zitten, zijn die bloederige lijken veel minder bloederig.
Dat is een van de geheimen van kunst: contrastwerking.
Sommigen doen dat wel vreselijk. Als je in een tv-reeks of -film een vrolijk feestje ziet, weet je zeker dat er iets afgrijselijks gaat gebeuren (opa sterft, of mama wordt aangeraden terwijl ze van de bakker terugkeert met de verjaardagstaart voor haar pas genezen verklaarde zoontje, zodat ze de rest van haar leven in een rolstoel zit of helemaal dood is).
In Bébé (of BieBie, voor wie de Engelse versie verkiest

) doen ze dat een stuk origineler, vind ik.
Het is een beetje vergelijkbaar met Batman: Wayne de playboy-miljardair voor de buitenwereld, en Batman de bezeten psychopaat van de werkelijkheid. (hé, BB en BM hebben overeenkomsten!)
PS: mijn huisdraak is dol op chocolade-roomsoezen. Dus ik vind die BB-combi's echt niet vreemd. De hond daarentegen wil vooral rauw, levend vlees. En hij ziet er zooo aaibaar uit...