Ook ik ben niet ongevoelig voor hypes. Ik volg de Engelse/Franse/anderstalige-mangamarkten niet, maar ik lees soms wel eens de nieuwste posten door van het internationale manga(heuvel)-topic. Zo weet ik ook wel van het bestaan van bijvoorbeeld FMA en andere "gro(t)(ots)e" reeksen. En was ik al achter het bestaan
gekomen van de Black Butler: Sebastian. Ik lees/onthoud wel enkel de themas, maar bijvoorbeeld nooit de inhoud/samenvatting van een volume omdat ik spoilers vermijd. Zo had ik ook al ondervonden dat de meningen over de reeks zeer verschillend waren.
De eerste discussie die ik hier kon volgen (onder de Nederlandse manga-topic ) was onder welk label Kana deze manga zou onderbrengen: Seinen, Dark, Shonen en Shojo... Interessant, maar je kan er enkel over meepraten als je een serie al eens gelezen hebt.
Dan verscheen de eerste voorpublicatie op de mangakana website: damn, dit is toch duidelijk shojo. Saai...andere reeks aub...niet geinteresseerd in servies en cakejes.
Nu kwam ik gisteren thuis en zag het eerste volume op de tafel liggen. Oh bedankt voor het cadeau
Nu ja, wij hebben geen tv (we zijn materiaal voor Man bijt Hond). En er was vanavond dus geen f*ck te doen en was alleen thuis. En puur uit verveling begon ik eraan (ik had ook iets anders kunnen lezen, maar dan had ik voor mezelf niet kunnen vaststellen/bevestigen hoe slecht ik het vond
Maar wat bleek: Ik vind het een duivels goede manga! (ik weet het: een binnenkopper)
Het begint inderdaad allemaal zeemzoet (shojo), dan wordt het opeens mysterieus (dark) en het eindigt met een actiescene (shonen). Wat een veelzijdige butler!
Ik vond dit volume erg geslaagd en een aangename verrassing. Bedankt Kana, voor de nieuwe reeks.
Hopelijk blijft de serie nog even dit niveau en interessante mix houden. Er zijn alleszins nog een paar vragen opengebleven die opgeklaard zullen moeten worden.
Voor de korte inhoud met commentaar zal iemand anders moeten posten: want ik zou het niet leuk vinden moest ik iemand spoilen.