*insert episch verhaal van hoe ik en Tamara via verre wegen drie zeldzame OOP reeksen wisten af te maken*
En nog voor een redelijke prijs ook!
Het meest, meest epische eraan is natuurlijk dat ik de op één na laatste Basara 20 had. Het laatste exemplaar stond niet veel later op Amazon voor $399.
OOP manga moet je verzamelen met heel veel geduld en heel veel geluk.
En connecties. Ik realiseerde het me laatst pas, maar ik heb veel hulp gekregen van anderen. Dan heb ik het niet alleen over de samenwerkingen met Ash en Boekenfestijnwormgatavonturen...
Bijna een jaar geleden, eventjes na het avondeten, hoorde ik opeens
Karma ergens vandaan komen. Het bleek mijn telefoon te zijn. Mijn telefoon gaat bijna nooit, omdat slechts een selecte groep mijn nummer heeft en die het alleen gebruiken voor noodgevallen. Het was een onbekend nummer.
Mysterieuze beller: Met Marianne, ik sta nu in een winkel...
Ik: Oké... Hallo?
Marianne: En ik heb Four Shoujo Stories in handen. Zal ik 'm voor je meenemen?
Ik: Serieus? Ik bedoel, serieus serieus? Wil je 'm niet zelf?
Marianne: Nou... er liggen er twee.
Toen implodeerde het universum, omdat twee nieuwe Four Shoujo Stories op één vierkante meter vinden in 2010 het equivalent is van delen door 0.
Jullie kennen haar misschien als nwoppertje. Hoe ze aan mijn nummer gekomen is? Via Roderick. Dus niet alleen heeft ze onthouden wat ik graag wilde, ze heeft haar allerbest gedaan om mij te bereiken.
Mitz heeft me natuurlijk ook meerdere malen geholpen. Zonder haar had ik Banana Fish 3 en Planetes 2 niet gehad. Of dan die keer dat Hein Saint Seiya 10 voor me meebracht uit de UK.
Oh en ik heb een tijdje manga geruild met iemand uit Nottingham. Het was een logische ontwikkeling nadat we elkaar meerdere keren waren gekomen op mangaforums. Ik speurde voor hem het Boekenfestijn en de Nederlandse stripspeciaalzaken af naar zeldzame manga, hij deed hetzelfde voor mij. Zo ruilden we dozen vol met boeken. Ik heb zelfs nog eens met iemand uit de VS geruild. Ik had een artbook gespot dat ik voor 1600 punten kon kopen, maar dat op Amazon ruim $100 waard was. Geruild voor een paar delen van Hino Horror.
Wat leren we hiervan? Zonder shounen-spirit geen OOP manga! Kracht van de vriendschap, mensen!
Oh en verder, check altijd de meest afgelegen stripspeciaalzaken, vooral de winkels die vroeg begonnen zijn met manga. Hier loop je de grootste kans om zeldzame dingen tegen te komen.