Ovenvers 2011

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Weertangel

Re: Ovenvers 2011

Post by Weertangel »

exaltés ? is dat hoe de fransen de awakened noemen? heeft wel wat :)
En ja Berserker! nu wordt het alleen maar beter!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Blijkt dat wij nog niet eens een topic hebben voor Gen in Hiroshima terwijl het 5de volume weer absolute topklasse is. Echt een onvoorwaardelijke aanrader!
motivatiedip. help!
Berserker500

Post by Berserker500 »

Nu alleen nog hopen dat we niet te lang moeten wachten op de volgende Gen.
Berserker500

Post by Berserker500 »

Love Hina 01
Keitaro erft een pension met alleen vrouwelijke bewoners.
Hij neemt er zijn intrek om te studeren voor het toelatings examen van Todai universiteit waar hij meerdere keren voor gezakt was.
Aoyami met haar kendo vind ik hilarisch om te volgen.
De tekenstijl is tamelijk klassiek maar de humor is zeer goed.
Ik ben wel eens benieuwd hoe de serie gaat evoleren want deze reeks komt op het eerste zicht nog niet aan de enkels van Ichigo 100% of Suzuka.
Weertangel

Post by Weertangel »

Berserker500 wrote:Love Hina 01
Keitaro erft een pension met alleen vrouwelijke bewoners.
Hij neemt er zijn intrek om te studeren voor het toelatings examen van Todai universiteit waar hij meerdere keren voor gezakt was.
Ik ben wel eens benieuwd hoe de serie gaat evoleren want deze reeks komt op het eerste zicht nog niet aan de enkels van Ichigo 100% of Suzuka.
Heb er ook wat van gelezen, het kan het beste gezien worden als Ken Akamatsu's oefen-manga voor Negima! sinds een paar character ontwerpen uit Love Hina gebruikt worden in Negima! alleen 10x beter :)

maar als je iets zoals Suzaka zoekt, waarom probeer je dan niet Kimi No Iru Machi(a Town where u live) uit? is van dezelfde artiest en leest ook lekker weg(wel veel minder ecchi) :)
Bart

Post by Bart »

Ik heb me indertijd wel met 'Love Hina' kunnen amuseren, terwijl ik 'Ichigo 100%' en 'Suzuka' vrijwel onmiddellijk heb laten vallen. Misschien word ik minder tolerant met de jaren; 'Negima' belandde overigens ook al snel in mijn prullenmand.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison
Weertangel

Post by Weertangel »

Bart wrote:
Ik heb me indertijd wel met 'Love Hina' kunnen amuseren, terwijl ik 'Ichigo 100%' en 'Suzuka' vrijwel onmiddellijk heb laten vallen. Misschien word ik minder tolerant met de jaren; 'Negima' belandde overigens ook al snel in mijn prullenmand.
Gewoon uit nieuwschierigheid, maar wat waren de redenen? stond de humor je niet aan of was het soms gewoon te langdradig?
Hoop trouwens dat je van Negima! meer hebt gelezen dan het eerste volume, die serie heeft even nodig om op gang te komen.
Bart

Post by Bart »

Weertangel wrote: Gewoon uit nieuwschierigheid, maar wat waren de redenen? stond de humor je niet aan of was het soms gewoon te langdradig?
Hoop trouwens dat je van Negima! meer hebt gelezen dan het eerste volume, die serie heeft even nodig om op gang te komen.
Ik vond er niets grappigs aan, de personages noch de verhaalopzet konden me boeien... Het voelde eerder aan alsof de manga louter als fan service-vehikels dienden. Ik meen me bij 'Suzuka' zelfs ronduit ergernis te herinneren.

Kortom, niet interessant (sic) genoeg om te blijven volgen.
'[...] I would never disrespect an egg. It gave up on being a chicken to be our breakfast.'
"Wicked Things" - John Allison
Weertangel

Post by Weertangel »

Ach ja, ieder zijn eigen ding, en ik geloof je wel op Suzaka, die serie kan soms behoorlijk op de zenuwen werken,soms wil je haar een ram voor har kop geven, onbeleefde meid dat ze is.. :?
Brook500

Post by Brook500 »

GTO 3

Onizuka begint aan zijn carrière als leraar. Maar alvoor hij kan beginnen, hoort hij nogal wat ernstige feiten over de klas waar hij les moet aan geven.
De klas heeft in korte tijd al 3 leerkrachten weggejaagd met afschuwelijke gevolgen.
Onizuka probeert toch op zijn manier de leerlingen aan zijn kant te krijgen & hun op het 'rechte' pad te brengen.
Wat blijft de humor toch zalig. Toen Onizuka een horrorverhaal aan 't vertellen was, lach ik gewoon plat van lachen. :lol:
Die uitdrukking van zijn gezicht. Hilarisch gewoon. :lol: :lol:
Image
pietel

Post by pietel »

Ha dju, Onizuka is echt zalig. Als ge hier verslagjes blijft posten, ga ik ooit eens mijn weerstand opgeven en mijn eerste franse mangareeks aanschaffen.
Image
Brook500

Post by Brook500 »

pietel wrote:Ha dju, Onizuka is echt zalig. Als ge hier verslagjes blijft posten, ga ik ooit eens mijn weerstand opgeven en mijn eerste franse mangareeks aanschaffen.
Onizuka is gewoon geniaal 8) (in humor wel te verstaan :P ). Ook de vertaling van uitgeverij Pika is ook heel goed.
Ik zal zeker nog veel reviews posten hier, maar ik heb nu nog te weinig tijd voor franse manga echt actief te lezen.
Ik ben nog bezig met bepaalde series die ik eerst wil rondkrijgen (zowel manga als anime).
Maar verwacht toch binnen een paar maanden veel reviews van mij. :wink:
Image
Hercule

Post by Hercule »

Jammer dat de engelse manga van GTO zo zeldzaam is. De live action serie en anime vond ik erg leuk (al vond ik de live action serie van Gokusen net iets beter)
Image
NeeNee

Post by NeeNee »

^ Ja, die zou ik ook graag nog willen kopen.

Kleine kans, he.
Hercule

Post by Hercule »

Helaas :(
Bij The bookdepository heeft die de status "Try abebooks" en bij Archonia "This article has been discontinued"
Helaas is mijn frans niet best dus de die versie is ook geen optie.
Image
Locked