Code Breaker 1-2
Twee volumes en het is nu al repetitief.
Het concept is interessant, maar de uitwerking laat te wensen over. Het meisje is veel te naief; ik vind ook dat mensen doden niet goed te praten is, maar ik ben mij er wel van bewust dat er grijze zones zijn. Zij schijnt dit niet te zien (of niet te willen zien) en daardoor gaat een deel van het morele dilemma verloren. Bovendien zijn de schurken (bijna) altijd superslecht en gebruiken ze altijd hetzelfde trucje, waardoor het na een tijdje heel erg voorspelbaar wordt.
Het hoofdpersonage is wel cool, maar het is het soort coolheid dat je in zoveel manga ziet. Zelfs de mysterieuze, zwijgzame Noble Demon gaat op den duur vervelen als je er niets origineels mee doet. Ik houd normaal erg van dit type, maar hier heb ik een beetje het gevoel dat ik het allemaal al eens eerder gezien heb.
Kortom, Code Breaker heeft een veelbelovend opzet maar laat wat steken vallen qua uitwerking en originaliteit. Misschien dat dit voor nieuwelingen niet zoveel stoort, maar ik ben ervan overtuigd dat er binnen het genre wel beter te vinden is.