Kana!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Kira

Re: Kana!

Post by Kira »

Koen wrote:Kana geeft je de kans om nu reeds kennis te maken met hun nieuwe topreeks Liar Game.
Morgen komt Liar Game deel 1 pagina 1 tot en met 24 online op de kanabox.
Volgende week woensdag volgt pagina 25 tot en met 49.
Ik zit het nu te lezen.

...Maar wat is die hoofdpersonage dom! :(

''Gelukkig kennen wij elkaar heel goed, dus we kunnen samenwerken! Ik zorg wel voor je geld en zet het op de bank!''
''Oh, dankje! Wat een geluk dat ik je heb als tegenstander! ^^'' :roll:

Wat vind ik dat erg!! :( *houdt tranen in* Mijn tactiek in het spel zou heel anders zijn. Ik zou het niemand zeggen, hoe wanhopig ik ook zou worden. En ik zou mijn printer openbreken, en het daar dumpen. 8) Al wordt de kans dan wel groot dat het gaat smelten, niet? Ach, gewoon niks meer printen.
SilverOwls

Post by SilverOwls »

Kira wrote:
...Maar wat is die hoofdpersonage dom! :(
Ik kan me daar ook serieus in ergeren :P
Image
NeeNee

Post by NeeNee »

SilverOwls wrote:
Kira wrote: ...Maar wat is die hoofdpersonage dom! :(
Ik kan me daar ook serieus in ergeren :P
Ja, de eerste twee, drie ronden is ze irritant.

Maar ze leert wel. Tegen ronde 4 (denk ik) gaat ze zelf liegen, en nog succesvol ook.

Anders had ik het nooit zo lang uitgehouden. :P
Last edited by NeeNee on Fri Jan 07, 2011 20:00, edited 1 time in total.
Kira

Post by Kira »

NeeNee wrote:Tegen ronde 4 (denk ik) gaat ze zelf liegen, en nog succesvol ook.
Say what?! En verslaafd worden in ronde 6? En 'evil' lachen in ronde 7?

Aan wat ben ik toch begonnen :mrgreen:
NeeNee

Post by NeeNee »

Verder dan ronde 5 (?) zijn ze nog niet geraakt, vrees ik.

Ik hoop echt dat de reeks nog verdergezet wordt. Anders zou het een erg teleurstellend einde zijn. :?
Saki

Post by Saki »

Was dit geen randje shonen-serie ?

then it's only logical :bday:
Going to Atsusacon!
NeeNee

Post by NeeNee »

Saki wrote:
Was dit geen randje shonen-serie ?

then it's only logical :bday:
Niet echt. Alhoewel het verschil met Death Note niet zo groot is (maar dat ligt volgens mij eerder aan het niveau van DN).

En het 'hoofdpersonage' is zoiets als Kagome in Inuyasha. Verteller en relatief belangrijk voor het verhaal, maar (vooral in het begin) niet veel waard zonder de held.
Saki

Post by Saki »

Heb de kanabox gelezen, en ik vind het geweldig.

Mss omdat het een vrouwelijke protagonist is die oerdom is :p

Always fun to watch
Going to Atsusacon!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Ik denk dat Tsunacon ondertussen uitverkocht is maar Kana geeft je alsnog de kans drie gratis tickets te winnen!

http://www.mangakana.com/nl/r-3_2210-wi ... nacon.html
motivatiedip. help!
Edward

Post by Edward »

We begrepen al eerder ergens (ik weet niet waar, mangaheuvel magazine ofzo??) dat Kana NL en Kana FR een samenwerking hebben over PsyRen,
Kana FR kondigt PsyRen nu ook officieel aan:
http://www.mangakana.com/r-3_2222-et-la ... -est-.html

De eerste 2 volumes in het Frans staan voor Juli 2011
NeeNee

Post by NeeNee »

Dus de Nederlandse versie loopt exact één album voor en wordt dan ingehaald. :roll:
Berserker500

Post by Berserker500 »

Misschien komt deel 2 van Psyren in het Nederlands uit in juni maar daar heb ik zo mijn twijfels over.
Ik begin toch de indruk te krijgen dat die nieuwe reeksen van Kana op een zeer traag tempo gaan uitkomen.
Welk nut heeft het om een serie als eerste uit te brengen om daarna meteen ingehaald te worden.
NeeNee

Post by NeeNee »

Berserker500 wrote:Misschien komt deel 2 van Psyren in het Nederlands uit in juni maar daar heb ik zo mijn twijfels over.
Ik begin toch de indruk te krijgen dat die nieuwe reeksen van Kana op een zeer traag tempo gaan uitkomen.
Welk nut heeft het om een serie als eerste uit te brengen om daarna meteen ingehaald te worden.
Zelfs als dat zo is staan ze meteen weer gelijk.

Niet dat ik het zo erg vind dat ze gelijktijdig uitkomen, maar het bewijst wel weer hoe traag onze Nl uitgeverijen zijn.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Het aantal reeksen dat om de twee-drie maanden uitkomt bij Kana FR staat anders ook op een laag pitje hoor... Reeksen als PoT, Zipang, die komen eens om de vier jaar uit of zo :P Jullie lijken altijd enkel het negatieve van de NL markt te zien en het positieve van de buitenlandse. In Frankrijk krijgt een reeks 2à4 volumes om zich te bewijzen, valt de verkoop tegen dan komt de reeks nauwelijks nog uit (en niet enkel bij Kana he, ook bij Glénat, Pika, Panini, Soleil,...)

Van Psyren komen er in het Nederlands drie volumes uit dit jaar. En dat lijkt vast te staan. Hoeveel Psyrens je dit jaar bij Kana FR zal zien uitkomen is nog onduidelijk, drie zal wel een zekerheid zijn maar of er nadien nog enige vorm van regelmaat te zien zal zijn zal je pas in 2012 weten.

Of Glénat FR die paste een andere tactiek toe voor Cyborg 009. Verkoop viel tegen dus verhogen ze de prijs van 10 naar 15 euro. Dat is 50% prijsverhoging! Ik ben benieuwd of jullie bijvoorbeeld Conan nog zouden kopen als elk boekje 10,5 euro kost. Aan die prijs zou de reeks misschien sneller kunnen uitkomen... Kortom, vaak is het als uitgeverij schipperen tussen een reeks stopzetten, een reeks 'vertragen' of de prijs serieus verhogen. Ik vind persoonlijk een vertraging de minst slechte oplossing ;)
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

^ 'Vertragen' is niet logisch als de reeks pas begint.

Ik zeg niet dat Psyren sneller zal gaan in het Frans, en het kan mij ook niets schelen als ze even vlug uitkomen, maar het is wel opvallend dat Nl reeksen er toch zo moeilijk in slagen om hun voorsprong tegenover de andere talen te behouden. Pluto is natuurlijk het meest beruchte voorbeeld, maar ook 20th Century Boys wordt zo stilletjesaan onder de voet gelopen door de (sinds 2 jaar bestaande) Engelse versie, Liar Game staat intussen 4 albums achter op het Frans, en nu horen we dat dus ook Pryren niet alleen in het engels, maar ook in het Frans waarschijnlijk heel snel ingehaald zal worden.

Ik wacht nog steeds op de eerste Nl reeks die écht de eerste zal zijn, niet slechts voor een paar maanden maar voor serieuze tijd. Ik weet wel dat iedereen zo'n beetje achter dezelfde titels aanzit, maar toch.
Post Reply