Maarre ALS er een uitgeverij komt, wat zal er dan zo allemaal uitkomen? Het MangaheuvelMagazine? Manga? Allebei? Meer?
Glénat!
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
Re: Glénat!
Je kunt wraak nemen op Britt_...
Maarre ALS er een uitgeverij komt, wat zal er dan zo allemaal uitkomen? Het MangaheuvelMagazine? Manga? Allebei? Meer?
^ Manga natuurlijk! Planetes staat al zeker op de planning...
En misschien een paar dingen van hier.
viewtopic.php?f=4&t=985
En misschien een paar dingen van hier.
viewtopic.php?f=4&t=985
Het zou een allesomvattend concept zijn, Kira: mangauitgeverij, tijdschrift, tv-zender... 
motivatiedip. help!
Museum?Koen wrote:Het zou een allesomvattend concept zijn, Kira: mangauitgeverij, tijdschrift, tv-zender...
Goh, waarom niet. Dat topic zit al zolang in mijn kladbox.
Maar dan vooral tv-zender...Koen wrote:Het zou een allesomvattend concept zijn, Kira: mangauitgeverij, tijdschrift, tv-zender...
In Stripgids 22 staat een interview met Alexis Dragonetti van Ballon Media. Eén van zijn commentaren over de nieuwe verdeelstructuur van Glénat (en Casterman en Daedalus, dus de uitgeverijen verdeeld door Caravelle) is dat er niets in de planning wordt opgenomen dat niet zeker is van publicatie en dat de strips ook een degelijke promo zullen krijgen via catalogi.
Dat is dan natuurlijk naar de stripspeciaalzaken toe belangrijk die catalogus maar wij krijgen die via De Poort ook vaak onder ogen én het is interessant als persbericht.
En als het bewaarheid wordt dat uitgavedata correcter zullen toegepast worden, dan lijkt me dat ook een erg goede zaak 
Dat is dan natuurlijk naar de stripspeciaalzaken toe belangrijk die catalogus maar wij krijgen die via De Poort ook vaak onder ogen én het is interessant als persbericht.
motivatiedip. help!
- Berserker500
Ik vond dat interview best wel lang en uitgebreid maar zeer leuk om te lezen.
Hopelijk gaat Glénat zich dan beter aan hun datums houden.
Ik ben momenteel vol nieuwe hoop.
Hopelijk gaat Glénat zich dan beter aan hun datums houden.
Ik ben momenteel vol nieuwe hoop.
Er is natuurlijk maar een fractie van het interview dat over de manga-activiteiten gaat maar het belangrijkste was - voor Kana - dat manga momenteel leefbaar is en ze nog tien jaar aan dit tempo zouden kunnen voortdoen op rendabele wijze. Alleen willen ze zien of er niet meer potentieel in de markt zit.
motivatiedip. help!
- Berserker500
Dat ze bij Kana nog potentieel zien in de nl markt is wel duidelijk vermits ze in 2011 met 3 nieuwe reeksen komen.
Bedoelen jullie dit??Nieuwe superverdeler voor Nederlandstalige stripmarkt
Vanaf 1 januari slaan Ballon Media en Caravelle (verdeler van onder meer de stripuitgevers Glénat en Casterman) de handen in mekaar. Ze zetten samen een nieuwe boekenverdeler op poten, die de Nederlandstalige stripmarkt moet voorzien van de strips van Ballon Media en de door Caravelle verdeelde uitgevers. Daarmee ontstaat een nieuwe ’superverdeler’ die onder meer Ballon Comics, Casterman, Daedalus, Dargaud, Dupuis, Glénat, Kana, Le Lombard en 12 Bis in portefeuille heeft, naast kleinere, aan een reeks of tekenaar verbonden uitgevers als Blake & Mortimer, Graton Editeur, Lucky Comics en Marsu Productions.
Het nieuwe bedrijf zal Ballon Media Sales gaan heten, en is voor 70% in handen van Ballon Media. De resterende 30% is van Caravelle. Het verkoopsteam van het nieuwe bedrijf bestaat uit tien mensen. “Deze bundeling van krachten biedt de garantie op een rendabele en dus duurzame toekomst voor de Nederlandstalige strips van de betrokken uitgeverijen”, aldus Alexis Dragonetti, afgevaardigd bestuurder van Ballon Media.
- Berserker500
Een bericht van de stripspeciaalzaak.
Hopelijk krijgen we dit niet met de andere reeksen.
Op dit tempo gaat het wel heel lang duren voor 20th Century Boys en Pluto rond zijn.Weer mangavertragingen bij Glénat.
Het geduld van de fans van Naoki Urasawa in het algemeen en zijn reeksen 20th Century Boys en Pluto in het bijzonder wordt nu echt wel tot het maximum op de proef gesteld. Omdat er bij de laatste leveringen van Glénat weer geen titels van deze reeksen zaten, werd er verhaal gevraagd bij de uitgever. Die antwoordde dat de nieuwe delen tot een onbepaalde verschijningsdatum worden uitgesteld. Hij beaamt dat het slecht nieuws is, maar benadrukt dat de vervolgen wèl zullen verschijnen. Er is hier absoluut geen sprake van een stopzetting van de reeksen in vertaling. Hetzelfde geldt ook voor het laatst verschenen album van Max Fridman dat al veel langer dan vandaag, gisteren en eergisteren uit is in het Frans. Op die vertaling moet je dus ook nog wachten.
Hopelijk krijgen we dit niet met de andere reeksen.
Ha, dan was mijn bericht toch accurater, want inclusief reden van uitstel 
motivatiedip. help!
Ik zou liever eens nieuws hebben over reeksen die wél uitkomen.
Urasawa is namelijk niet het enige probleem.
Urasawa is namelijk niet het enige probleem.
- Berserker500
Die gaan iets meemaken als One Piece volgende maand weer niet verschijnt of op zen minst gewoon iets.