Guess the manga
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
Re: Guess the manga
Niet slecht bedacht, Tamara. Zo heeft iedereen er wat meer plezier aan. Ik wist alleen de eerste screen, maar ja, te laat.
En dan iedereen punten geven? Mja.
Maar dan hangt het er weer vanaf hoe snel de opdrachtgever de thread update. Of wou je alle antwoorden geheim houden en iedereen laten raden tot op het einde?
Groot nadeel daarbij is dan weer dat je geen eliminatie kunt doen, want je weet niet wat de anderen geraden hebben. Dat maakt het veel moeilijker.
Maar dan hangt het er weer vanaf hoe snel de opdrachtgever de thread update. Of wou je alle antwoorden geheim houden en iedereen laten raden tot op het einde?
Groot nadeel daarbij is dan weer dat je geen eliminatie kunt doen, want je weet niet wat de anderen geraden hebben. Dat maakt het veel moeilijker.
Idem.Brook500 wrote:Niet slecht bedacht, Tamara. Zo heeft iedereen er wat meer plezier aan. Ik wist alleen de eerste screen, maar ja, te laat.
Kga vanaf de volgende keer toch eens kijken of ik er wat van ken, dit was de eerste keer dat ik eens keek.
Ik zorg ook altijd voor een evenwicht tussen bekende en minder bekende series, dus als ik deze ronde win moet je volgende keer zeker langskomen.
We kunnen eventueel antwoorden via PM sturen en dan de foute gokken hier in de thread plaatsen... dat betekent wel een voordeel voor wie later komt, en het wordt erg veel werk voor de rondeleider om alles bij te houden.
We kunnen eventueel antwoorden via PM sturen en dan de foute gokken hier in de thread plaatsen... dat betekent wel een voordeel voor wie later komt, en het wordt erg veel werk voor de rondeleider om alles bij te houden.
NeeNee wrote:En dan iedereen punten geven? Mja.
Een proefwerkachtig iets waarin je zoveel van de zoveel punten kunt scoren. Je kunt dan na bijvoorbeeld een week de scores en de oplossingen bekend maken. Het nadeel is inderdaad wel dat er weinig interactie is op het forum en dat mensen natuurlijk samen kunnen zoeken.
De deelnemer die het beste scoort, maakt het volgende 'proefwerk'.
Maar misschien is dit meer een idee als er prijzen te winnen zijn
Ik ben ook voor dat systeem. Zolang de rondeleider de foute keuzes maar niet bij de fout geraden foto zet maar onderaan de thread, dan vind ik het oke.NeeNee wrote:Ik zorg ook altijd voor een evenwicht tussen bekende en minder bekende series, dus als ik deze ronde win moet je volgende keer zeker langskomen.![]()
Ja, dat denk ik ook. De hoofdbedoeling hier op het forum is toch nog altijd dat het leuk is, en als ieder in zijn hoekje zit te werken en niet met elkaar praat dan denk ik niet dat deze thread lang gaat overleven.Tamara wrote:Maar misschien is dit meer een idee als er prijzen te winnen zijn
Maar misschien een ideetje voor een prijsvraag, Koen?
Last edited by NeeNee on Fri Nov 19, 2010 18:52, edited 1 time in total.
Als je niet weet over welke manga het gaat heeft het geen zin.Brook500 wrote:Ik ben ook voor dat systeem. Zolang de rondeleider de foute keuzes maar niet bij de fout geraden foto zet maar onderaan de thread, dan vind ik het oke.NeeNee wrote: We kunnen eventueel antwoorden via PM sturen en dan de foute gokken hier in de thread plaatsen... dat betekent wel een voordeel voor wie later komt, en het wordt erg veel werk voor de rondeleider om alles bij te houden.
Maar wat dacht je van een tussenvorm? De eerste 24h (of zoiets) worden de antwoorden geheim gehouden, en daarna wordt alles in de groep gegooid. Wie de nieuwe opgaven tegen dan nog niet gezien heeft, moet maar vaker langskomen.
Als dat dat toevallig valt na datene uur dat je toch niet online kan, heb je natuurlijk weer pech he.
^ Tja, je mag altijd een eigen voorstel doen, he.
Persoonlijk zou ik het het liefste gewoon zo houden, maar ja...
7. Metropolis?
7. Metropolis?
Yep, dat lijkt me het beste.
Nope, geen metropolis 
Het was een poging waard.
De stijl ziet er bekend uit, maar die gast heeft zoveel geschreven. Om over eventuele 'leerlingen' nog maar niet te spreken.
De stijl ziet er bekend uit, maar die gast heeft zoveel geschreven. Om over eventuele 'leerlingen' nog maar niet te spreken.
De manga is zeker oud, maar diegene die dit getekend heeft is zelf een soort van Tezuka (compleet met appartement waar andere mangaka crashten/werkten).
Ik zal vriendelijk zijn en dat niet als hint tellen
Ik zal vriendelijk zijn en dat niet als hint tellen
^ Bedankt.
Ik heb er toch niets aan, want ik weet totaal niets van schrijvers.
Ik heb er toch niets aan, want ik weet totaal niets van schrijvers.