Glénat!

Mini-reviews & de laatste nieuwtjes over alle in het Nederlands verschenen manga!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Koen
Administrat0r

Re: Glénat!

Post by Koen »

en hoeveel tijd zit er normaal tussen jouw belettering en de release? misschien krijg je maandag een pak nieuwe opdrachten ;)
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

Kira wrote:
Koen wrote:Zeker dat je niet gewoon aan de kant bent geschoven? Ik vraag me af of ze de contactlijst van Vanessa/Héloïse nog wel terugvinden. Ik heb ook nooit te horen gekregen dat ik DB niet meer moest vertalen. Ineens lag er een boekje in de winkels dat ik niet vertaald had en toen wist ik het wel ;)
Dat zou echt ZOOOOOOOO gemeen zijn! Glénat is echt fout bezig, als ze zelfs al niks tegen hun werknemers zeggen.
Maar dat hebben ze dus echt met Koen gedaan, he. Mega grof.

Kira wrote:Net een lijstje gemaakt met alle manga van Glénat in 2010:
Berserk 11, 12, 13
Black Cat 9
DN Angel 11, 12
Dragon Ball Ultimate 6, 7, 8, 9 + 10, 11
Gals! 7
Fruits Basket 10
Nausicaä 7
Neon Genesis Evangelion 11
One Piece 11
Rurouni Kenshin 7
Het zijn er nog meer dan ik dacht. Maar toch, drie (vier) reeksen waarvan al een heel jaar niets meer verschenen is, is een aanfluiting.

Ik weet amper nog waar Pluto over ging, en er is nog steeds geen vervolg in zich. Qua klantenbinding kan dat tellen. :roll:
barbapapa

Post by barbapapa »

Koen wrote:en hoeveel tijd zit er normaal tussen jouw belettering en de release? misschien krijg je maandag een pak nieuwe opdrachten ;)
Twee tot drie maanden dacht ik, maar het is al zo lang geleden dat ik het niet echt 100% zeker kan zeggen.
NeeNee

Post by NeeNee »

Glénat een mail gestuurd om te vragen of ze soms al failliet zijn. Ik ben zeer benieuwd met wat voor excuses ze nu weer gaan afkomen.
Brook500

Post by Brook500 »

En nu nog een mailtje van Berserker & we weten weer wat meer.
Image
Kira

Post by Kira »

Huh? Berserk (3) is samen met Dragon Ball Ultimate (4/5/6) dit jaar het meeste uitgekomen bij Glénat, toch?

Dankje NeeNee, kwas Gals! en Kenshin inderdaad vergeten. :mrgreen:

Ik ga die 'Lijst afgeronde series' nog eens aanpassen op aniway.nl.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Glénat failliet? Op de boekenbeurs was één van hun strips de derde best verkopende dus denk dat ze wel weer even kunnen ademhalen ;)
motivatiedip. help!
Kira

Post by Kira »

Ik snap echt niet wat het probleem is bij Glénat! Problemen bij Japanse uitgevers? Naa. Vertalers? Nope. Beletters? Nee. Populariteit? Ook dus blijkbaar niet. Wat dan wel?
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Kira wrote:Problemen bij Japanse uitgevers?
Heb jij bronnen bij de Japanse uitgeverijen? ;) Tuurlijk zijn er problemen met de Japanse uitgeverijen. Alleen slepen ze nu wel érg lang aan...
motivatiedip. help!
Kira

Post by Kira »

Ik dacht altijd dat 'naa' 'volgens mij niet' betekent, maar ja. (al is het niet echt een woord) Maar van 20th Century boys, Hoshin Engi en Pluto hebben ze al sinds december dus problemen?? (Doet me denken aan dat gedoe bij de regering van ons land)

@NeeNee: Ik zet alles graag alfabetisch, dus de F komt voor de G. :wink:
Brook500

Post by Brook500 »

Kira wrote:@NeeNee: Ik zet alles graag alfabetisch, dus de F komt voor de G. :wink:
Iedereen kan zich even vergissen met alles op alfabetisch volgorde te zetten, Kira.
Dat kan jou toch ook eens overkomen.
Image
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Kira wrote:Ik dacht altijd dat 'naa' 'volgens mij niet' betekent, maar ja.
Hier betekent dat eerder 'nah/nee/geloof ik niks van'. Allez, de nuance is moeilijk uit te leggen, maar toch duidelijk niet enkel een eigen mening, vandaar m'n opmerking ;)
motivatiedip. help!
Kira

Post by Kira »

Tuurlijk ^^ (kben nu niet bepaald iemand die nooit een fout maakt xD) Ik mag het toch gewoon zeggen??
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

tuurlijk mag dat ;)

In het interview met Glénat wordt er een en ander verduidelijkt en er komt ook nog een extra artikel in MHM4 dat ook wat meer klaarheid moet scheppen over al die contractbeslommeringen...
motivatiedip. help!
Berserker500

Post by Berserker500 »

Ze zouden bij Glénat beter eens raad vragen aan Kana want die hebben blijkbaar minder problemen met de Japanners.
Heb een mail gestuurd en ben nu wel eens benieuwd of ik antwoord ga krijgen want ik denk dat ze me daar ondertussen al goed bekend ben met mijn mails.
Post Reply