Ik geniet al als het van dat lekkere zomerse ochtend weer.
Je weet wel dan is het LEKKER fris buiten.
Maar wil graag meer om van te genieten.
Dus ach ja dan moeten de uitgevers maar meer hun best doen
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
Deze vraag is opeens weer heel actueel geworden.Koen wrote:Een bijvraag... Die hier misschien wel past? Dat ene topic vind ik toch niet meer terug
Zouden jullie als uitgeverij kiezen voor de grootste naam, met de kans dat de fans die al in een andere taal hebben en niet opnieuw investeren, of voor de meest belovende nieuwkomen, met de kans dat niemand die al kent en/of dat die in Japan geen succes wordt en snel gecancelled wordt? Kortom, de klassieker of het opkomende talent?
We zien dat alvast Glénat voor de gevestigde waarden kiest. Liefst reeksen uit de negentiger jaren die afgelopen zijn. De fans op fora lijken vooral om FMA en HXH te schreeuwen. Maar zouden ze die ook kopen? Bakuman is ook een naam die veel voorkomt. Maar die is net gestart in zowel het FR als het EN en ik zie daar al vaak 'commentaren' op dus veel mensen kopen die al.
Maar kent/volgt iemand die nieuwe series? Zeker nu scanlations het moeilijk hebben zal dat voor nieuwe reeksen betekenen dat ze minder naambekendheid kunnen verwerven in het westen. De rol van de uitgeverij wordt weer heel wat belangrijker dan gewoon eens kijken op onemanga om te zien welke nieuw reeks het beste scoort...
Als jij wordt aangenomen voor onze Heuveluitgeverij, welke weg zou jij kiezen?