Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Koen
Administrat0r

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

NeeNee wrote:Opvallend is ook dat ze voor de Engelse en Franse versie compleet andere prentjes gebruiken, zowel voor de covers als voor de rug (zijkant). Waarom zou dat zijn?
De Franse volgt de Japanse tank versie, geen idee waarom de Yanks anders willen doen...
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

Black Butler 1
Deze moest ik toch nog eens proberen, gewoon om mijn vermoedens te bevestigen. Het is inderdaad totaal mijn ding niet. Het is ook helemaal niet shonen. Ze moeten daar bij Kana maar eens een Dark Shojo label uitvinden, want dit is gewoon misleidend.

Ik sluit mij dus volledig aan bij Koens review dat dit ding overroepen is, en vooral een zaak van fangirls.
Brook500

Post by Brook500 »

Hellsing 9-10
De laatste gevechten zijn aan de gang & het bloed blijft maar in 't rond vliegen. Het verhaal eindigt 30 jaar na het heden van de manga.
Alucard blijft DE personage van de reeks, alhoewel ik Seras, Integra & Alexanderson ook leuke zijn om te volgen.

Hellsing The Dawn
Ik kon het niet laten om de al 6 verschenen chapters te lezen. 50 jaar terug in de tijd toen Arthur nog leider was van Hellsing, Walter nog een 14-jarige jongen was & Alucard's gedaante die van een jong 14-jarige meisje was.
Ik vind Arthur hilarisch. Vooral dat stuk met die 2 vrouwen was er één uit de duizend.
Image
Weertangel

Post by Weertangel »

OH! is er al wat van uit? ik kijk echt uit naar de prequel van Hellsing, want ik vond het einde van Hellsing nogal abrupt en wil ze allemaal toch wel meer zien.
Femke

Post by Femke »

Ik dacht eventjes dat je over Oh! My godess zou beginnen toe ik je eerste woordje las Weertangel :D

En, eum, NeeNee, heb je Black Butler aangekocht? Indien je hem wilt verkopen, er is hier een fangirl aanwezig :wink:
Brook500

Post by Brook500 »

Weertangel wrote:OH! is er al wat van uit? ik kijk echt uit naar de prequel van Hellsing, want ik vond het einde van Hellsing nogal abrupt en wil ze allemaal toch wel meer zien.
Ik heb ze op scans gelezen. Volgens hetgene wat ik heb gelezen heb zijn er nog geen volumes van uitgebracht. De chapters worden blijkbaar wel meeverwerkt in de Hellsing Ultimate OVA's.
Image
NeeNee

Post by NeeNee »

Femke wrote: En, eum, NeeNee, heb je Black Butler aangekocht? Indien je hem wilt verkopen, er is hier een fangirl aanwezig :wink:
Nee, sorry. Als ik al op voorhand vermoed dat ik iets niet leuk ga vinden, check ik eerst de scans.

Het zou anders toch in het Frans geweest zijn. :P
NeeNee

Post by NeeNee »

Die stapel hebben we ook weer gehad. Nu mijn Abunai-collectie.

Yotsuba&
Ik heb Yotsuba& eens geprobeerd bij MangaKissa (en nog eens in de auto, met dank aan Pietel), maar ik ben bang dat het niet mijn ding is. Pietel zegt dat het erg herkenbaar is, en dat is ook wel zo, maar ik heb niets met kleine kinderen en hou helemaal niet van dat soort situaties. Een situatie herkennen waar je in het gewone leven al niets aan vindt is ook weinig aan, dus dit wordt niks. Sorry, Koen. ^^

Azumanga Daioh
Ook niks, helaas. Sommige stukjes met die lerares zijn nog wel grappig, maar bij de mopjes over het grote meisje dat van schattige dingen houdt heb ik alleen maar medelijden met haar, en dat kan bij een humoristische manga toch niet de bedoeling zijn. En de tekenstijl is ook niet van dien aard om mij te overtuigen.

Ik kan het niet slecht noemen, maar het ligt mij niet.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Life 14
Subliem! Deze manga is echt top. Ik vond het al één van de beste shojo's maar als het niveau van dit volume wordt aangehouden wordt het één van de best lopende manga's tout court. Een shojo met vaart, dat moet van Peach Girl geleden zijn. En PG had alleen vaart in de vertelstijl, Life heeft vaart in het verhaal ook ;)

Guin Saga 5
Ja, tis dus dikken bats he. Zalige prentjes zodat je toch nog dik tien minuten doet over de lectuur van dit volume.

Journal intime de Sakura 20
Allez, kom, dan toch nog een schoon einde. Enkele ups in het begin, vooral veel downs voor de rest, maar al bij al oké.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Homunculus 12
Self trepanation is the new thing to do! Wederom enorm hevig... Stilaan nadert het einde...

Zetman 14
De beestjes evolueren en de nieuwkens zijn niet min!

H2-24
Leuk volume, ik moet alleen wat meer tijd nemen om van de kleine Adachi details te gaan genieten zoals in den beginne toen ik de auteur ontdekte.

Full Ahead Coco 22
De regenboog heeft alle metatheriums doen ontbolsteren en die zijn allemaal op weg naar...? That's the question!
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Naruto 50

Zucht... Een organigram zou stilaan van pas komen. Ik denk nu wel dat de hoogst mogelijke vijand gekend is, een hele opluchting :wink:

Eyseshield 21 - 32

Met Teikoku treffen ze opnieuw iemand die belachelijk veel sterker is. Maar zal dat nog zijn binnen 2 volumes :). Altijd vertier, die Eyeshield.

FMA 24

Jongens, wat een cliffhanger :shock: . Het hele zaakje leek zich rustig naar een conclusie te begeven. Niet dus. Nog 2 te gaan!

Kekkaishi 24

Deze reeks blijft gewoon altijd boven gemiddeld, ook dit volume.
Brook500

Post by Brook500 »

Wimpuls wrote:
FMA 24

Jongens, wat een cliffhanger :shock: . Het hele zaakje leek zich rustig naar een conclusie te begeven. Niet dus. Nog 2 te gaan!
In Japan moet het laatste deel (27) nog verschijnen. Dus dat zijn nog 3 delen te gaan, Wimpuls.
Image
NeeNee

Post by NeeNee »

Inuyasha 37-38
Wat ben ik blij dat ik deze toch nog gekocht heb. Het was alweer een jaar geleden, maar ik vind ze nog steeds even leuk. En het gaat goed vooruit nu, niet één fillerverhaaltje in beide albums. Het deed wel een beetje raar toen ik halverwege van richting moest wisselen, maar daar ben ik intussen gelukkig aan gewend.

Inuyasha is ook nog steeds de enige reeks waarvan ik elk nieuw album tien keer lees zodra ik het in mijn handen krijg. Geen idee waarom dat zo is.
Weertangel

Post by Weertangel »

NeeNee wrote:Inuyasha 37-38
Inuyasha is ook nog steeds de enige reeks waarvan ik elk nieuw album tien keer lees zodra ik het in mijn handen krijg. Geen idee waarom dat zo is.
Dat heb ik met OMG! op het moment, maar ik probeer te minderen, sinds ik zo Roario+vampire kapot heb gelezen tot het mijjn keel uit kwam, en da's nooit goed(ben ook geírriteerd dat de releases niet sneller zijn..) al zal ik dat met OMG! waarschijnlijk niet hebben, moet me wel dwingen de laatste tijd om langer te lezen, heb veel hoofdpijn nadat ik weer eens wat volumes heb gelezen.. :?
NeeNee

Post by NeeNee »

Ik heb het met Inuyasha altijd al gehad. Het is niet dat ik erover aan het obsessen ben of zo, ik bedoel, ik volg de reeks al vijf (?) jaar en ik koop eigenlijk maar af en toe een paar albums. Maar die lees ik dan wel echt vaak vooraleer ik ze in de kast zet.

Nu ik eronder nadenk, tijdens bepaalde delen van Dragon Ball had ik dat ook. En met Elfquest ook. Maar dat was dan wel tijdelijk, en alleen zolang ik die reeksen echt intensief volgde.

En Weertangel, als je er hoofdpijn van krijgt zou ik stoppen met lezen. :? Jezelf forceren is nooit goed, en die boeken lopen niet weg. Leg ze gewoon even aan de kant en ga iets anders doen.
Locked