Manga versie van het populaire spel. Aangename reeks met Mashima's gekende goede tekenstijl. Met het kamaraadsschap en gildes doet me wel aan Fairy Tail denken. De humor en de personages vind ik heel goed. Kan niet wachten om te zien hoe de serie gaat evolueren.
Ovenvers 2010
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
- Berserker500
Re: Ovenvers 2010
Monster Hunter Orage 01
Manga versie van het populaire spel. Aangename reeks met Mashima's gekende goede tekenstijl. Met het kamaraadsschap en gildes doet me wel aan Fairy Tail denken. De humor en de personages vind ik heel goed. Kan niet wachten om te zien hoe de serie gaat evolueren.
Ik vind net die meest recentste volumes van HxH in de Chimera Arc van het sterkste wat Togashi al geschreven heeft.Wimpuls wrote:Sommige mensen knappen af vanaf de chimera-arc, da's na ongeveer 18 volumes. Nog anderen zijn al geen fan meer vanaf Greed Island (vanaf volume 14). Ik vind die arcs net gewaagd en sterk. Ik vind het nu nog steeds interessant, reken er gewoon op dat je hoofd af en toe zal tollen van al die uitleg (zoals Koen aanhaalt).
Gewoon compleet geflipt, alles wat je in die andere shonen reeksen wilt zien gebeurt gewoon.
Hellsing 1
Met een redelijke art & coole personages heeft Hellsing al hetgene nodig voor een goed verhaal. Het volgt de eerste OVA-episode van Hellsing Ultimate goed op.
Dit is trouwens van de 4 episodes die ik al gezien heb het beste stuk. Ik blijf Anderson een leuke vijand voor Alucard vinden. Vooral "Amen" & "Dust To Dust" van Ultimate blijven goed in hoofd zitten.
De eerste chapter van Cross Fire was ook iets om van te smullen.
Met een redelijke art & coole personages heeft Hellsing al hetgene nodig voor een goed verhaal. Het volgt de eerste OVA-episode van Hellsing Ultimate goed op.
Dit is trouwens van de 4 episodes die ik al gezien heb het beste stuk. Ik blijf Anderson een leuke vijand voor Alucard vinden. Vooral "Amen" & "Dust To Dust" van Ultimate blijven goed in hoofd zitten.
De eerste chapter van Cross Fire was ook iets om van te smullen.
- Weertangel
Bedoel je nu de manga of de anime/OVA? want het is nogal onduidelijk Brook.
Met mijn post probeerde ik duidelijk maken dat ik de gebeurtenissen van de eerste Ultimate-episode mij goed kon herinneren & samen met deel 1 van de manga vergelijken.Weertangel wrote:Bedoel je nu de manga of de anime/OVA? want het is nogal onduidelijk Brook.
Ik had het overduidelijk wel over de manga. Als ik wat onduidelijk was, zal ik er in de toekomst meer rekening mee houden.
HXH 7 biedt ons het gevecht tussen Gon en Hisoka. Zalige actie... Om dan in HXH 8 een nieuwe arc aan te snijden via Greed Island dat geïntroduceerd wordt.
In het begin zegt Gon ook dat hij in augustus een maandje vrijaf neemt om informatie te vergaren. Ben benieuwd of dat toevallig niet Togashi was die sprak
In het begin zegt Gon ook dat hij in augustus een maandje vrijaf neemt om informatie te vergaren. Ben benieuwd of dat toevallig niet Togashi was die sprak
motivatiedip. help!
- Weertangel
Nou je praat bijna alleen maar over de OVA, dus dat vond ik nogal verwarrend, sinds de OVA de manga bijna letterlijk volgt(soms op de woorden af)Brook500 wrote:Met mijn post probeerde ik duidelijk maken dat ik de gebeurtenissen van de eerste Ultimate-episode mij goed kon herinneren & samen met deel 1 van de manga vergelijken.Weertangel wrote:Bedoel je nu de manga of de anime/OVA? want het is nogal onduidelijk Brook.
Ik had het overduidelijk wel over de manga. Als ik wat onduidelijk was, zal ik er in de toekomst meer rekening mee houden.
En ja, het wordt alleen maar beter
Yumi was van Crossfire 't leukste om volgen. Af & toe heeft een seinen (vooral dan in dit genre) zo'n personage nodig omdat die het verhaal leuker maken.En ja, het wordt alleen maar beter de crossfire verhaaltjes zijn ook heel leuk(zijn er 3 in totaal) vooral Yumi is lekker sadistisch he he
Ben eens benieuwd naar de volgende Cross Fire-chapters.
Hellsing 2
De Valentine-broers komen tevoorschijn & hebben het op Hellsing & Alucard. Ook komt er spraken van de Millenium-groep.
De extra 2de Cross Fire was er eentje om van te smullen.
De Valentine-broers komen tevoorschijn & hebben het op Hellsing & Alucard. Ook komt er spraken van de Millenium-groep.
De extra 2de Cross Fire was er eentje om van te smullen.
kokou no hito v01
eindelijk een manga waar het thema zich wend naar een ongebruikte concept van bergbeklimmen.
op bepaalde punten is de reeks goed uitgewerkt,maar persoonlijk vond ik dat ze het verhaal iets te snel laten verlopen
(na enkele hoofdstukken zit de reeks al in een competitie!) en de art past op enkele vlakken niet echt bij de uitwerking.
psyren 119-130
bwah,de reeks blijft wel amusant maar de valkuil van training&power-ups slaat weer toe in psyren waardoor weldra weer in wat clichés valt!
persoonlijk vind ik ook wel de hele karakter-evolutie tusen ageha&amamiya wat geforceerd.
eindelijk een manga waar het thema zich wend naar een ongebruikte concept van bergbeklimmen.
op bepaalde punten is de reeks goed uitgewerkt,maar persoonlijk vond ik dat ze het verhaal iets te snel laten verlopen
(na enkele hoofdstukken zit de reeks al in een competitie!) en de art past op enkele vlakken niet echt bij de uitwerking.
psyren 119-130
bwah,de reeks blijft wel amusant maar de valkuil van training&power-ups slaat weer toe in psyren waardoor weldra weer in wat clichés valt!
persoonlijk vind ik ook wel de hele karakter-evolutie tusen ageha&amamiya wat geforceerd.
RINNE ch. 62
Deze serie gaat nog steeds rustig door als voorheen. Hoewel ik de verhaaltjes nog steeds elke week lees, moet ik wel zeggen dat het nu een beetje bekend begint te worden.
Ik vraag me af of er nog een grotere verhaallijn komt.
Madara 1
Klassieke vechtshonen en vrij gewelddadig, maar er zitten wel goede momenten in (Madara doet mij een beetje aan een iets meer zelfverzekerde versie van Inuyasha denken... ‘t kan aan mij liggen). En ik wil nu eigenlijk wel weten hoe het afloopt. Bovendien ben ik weg van de covers.
Jammer dat deel 3 en 4 (Eng) moeilijk te vinden zijn. Als iemand ze nog heeft liggen...
Deze serie gaat nog steeds rustig door als voorheen. Hoewel ik de verhaaltjes nog steeds elke week lees, moet ik wel zeggen dat het nu een beetje bekend begint te worden.
Madara 1
Klassieke vechtshonen en vrij gewelddadig, maar er zitten wel goede momenten in (Madara doet mij een beetje aan een iets meer zelfverzekerde versie van Inuyasha denken... ‘t kan aan mij liggen). En ik wil nu eigenlijk wel weten hoe het afloopt. Bovendien ben ik weg van de covers.
Jammer dat deel 3 en 4 (Eng) moeilijk te vinden zijn. Als iemand ze nog heeft liggen...
Ik heb Rin-Ne al tot deel 2 gelezen & ik vond het whoa-effect van Inuyasha er niet in terug. Alhoewel Rumiko's typische humor nog wel steeds aanwezig is, want die vind ik nog altijd geslaagd.NeeNee wrote:RINNE ch. 62
Als er nog steeds na 69 chapters geen grote verhaallijn is, dan vraag ik mij af of 't nog ooit wel zal komen.
Maar als je naar Reborn ziet dan was het in 't begin ook constant alleen humor & geen echte serieuze arcs. En nu is 't één van mijn favoriete series geworden vanaf de Mukuro-arc begonnen was.
Dus ik hoop dat Rin-Ne het ook wel zal hebben.
Ik vind het leuk om te lezen, als tussendoortje... maar het heeft inderdaad niet de meeslependheid die Inuyasha had. Het zijn gewoon allemaal korte verhaaltjes. Inuyasha was ook episodisch, maar daar het je altijd nog het grote doel waar ze naar streefden.
Ik vermoed dat dit meer zoiets wordt als Ranma 1/2. Niets mis mee, natuurlijk... alhoewel. 38 volumes en nog geen stap verder, daar hebben de fans terecht moord en brand over geschreeuwd. Ik hoop dat we deze keer toch iets meer vooruitgang zien.
Ik vermoed dat dit meer zoiets wordt als Ranma 1/2. Niets mis mee, natuurlijk... alhoewel. 38 volumes en nog geen stap verder, daar hebben de fans terecht moord en brand over geschreeuwd. Ik hoop dat we deze keer toch iets meer vooruitgang zien.
Rinne. Het heeft al bij al toch iets meer verhaal dan Ranma (en iets andere humor), en ik vind haar latere stijl mooier.
Ik moet wel zeggen dat ik van Ranma maar één volume gelezen heb.
Ik moet wel zeggen dat ik van Ranma maar één volume gelezen heb.