Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Koen
Administrat0r

Re: Ovenvers 2010

Post by Koen »

Dossier A - 4
Beter dan het vorige volume, niet in het minst door de terugkeer van de zalige opdonder Rui, maar nog steeds een te uitgesproken voortkabbelend karakter.
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

Saint Seiya 7-9
Het begin was een beetje vaag (niet met deel 7 beginnen, ik weet het), maar tegen het einde van album 8 wilde ik echt verder lezen, dus het heeft me wel weten mij te slepen. Dat parcours met die huizen vind ik wel leuk, een ideale gelegenheid om ieder sterrebeeld zijn krachten te laten demonstreren. En we weten intussen ook wie er achter het masker schuilgaat, min of meer.

Niemand die deze reeks (Fr) tweedehands verkoopt toevallig? Ik zoek alle nummers behalve 1, 7, 8 en 9.

Inuyasha 1
Engelse versie. En ja, ik vond hem beter dan de Nederlandse, ondanks het feit dat ik die het eerst gelezen heb (normaal vind ik de eerste vertaling die ik lees altijd de beste, gewoon omdat het dan al zo in mijn hoofd zit). Ik weet niet wat het precies is dat ik tegen de vertaling van Inuyasha heb. Andere mensen schijnen er geen moeite mee te hebben.

Ik verkoop de Nl IY 1.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

NeeNee wrote:Saint Seiya 7-9

Niemand die deze reeks (Fr) tweedehands verkoopt toevallig? Ik zoek alle nummers behalve 1, 7, 8 en 9.
Deze verkoop ik nu eens niet ;)
motivatiedip. help!
Brook500

Post by Brook500 »

Heb Yotsuba 8 gelezen:
Humor blijft top in deze hilarische manga.
Image
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Even wat herlezen nu ik toch sukkel met snotvalling die me weerhoudt van nuttiger zaken te doen :wink:

Hunter X Hunter 1
Ik was al even vergeten wat een mooi eerbetoon dat eerste hoofdstuk is aan Akira Toriyama. Het blijft een enorm sterk eerste volume dat al direct uitpakt met een tornooi, super!

Hikaru no Go 1
Deze lectuur zat blijkbaar al wat verder want ik wist niet dat Shindo Akira tweemaal bespeelt. Een reeks die moet groeien want het is toch één van m'n favorieten maar dit eerste volume barstte toch wat minder los dan ik in gedachten had... Of wil ik gewoon de perfect editie op groter formaat? ;)
motivatiedip. help!
Turvy

Post by Turvy »

Koen wrote: Hunter X Hunter 1
Ik was al even vergeten wat een mooi eerbetoon dat eerste hoofdstuk is aan Akira Toriyama. Het blijft een enorm sterk eerste volume dat al direct uitpakt met een tornooi, super!
Maakt me altijd triester wanneer ik aan de stukken waar de invloed van z'n vrouw overduidelijk werd terugdenk ;_;
Brook500

Post by Brook500 »

Koen wrote:
Hikaru no Go 1
Deze lectuur zat blijkbaar al wat verder want ik wist niet dat Shindo Akira tweemaal bespeelt. Een reeks die moet groeien want het is toch één van m'n favorieten maar dit eerste volume barstte toch wat minder los dan ik in gedachten had... Of wil ik gewoon de perfect editie op groter formaat? ;)
Heb in een jaar geleden de eerste 4 delen gelezen van Viz. Interessante manga, maar de art verraadt al een beetje de naam van de artiest: Obata. En het blijft prachtig.
Image
Brook500

Post by Brook500 »

Yotsuba 9 gelezen
Mooie volume & ik heb nog nooit Yotsuba zo zien schitteren als met de luchtballons. Het was wel grappig dat ze ervoor maar niet wakker te krijgen was.
Of toen ze gingen grillen met Jumbo & "the bad guy" was ook geweldig om te zien.
Hopelijk komt het volgende deel snel uit & dat ik mijn ontbrekende delen (mis nog 4,5,7) snel kan vinden.
Image
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Hunter X Hunter 2
Dit is het soort shonen dat ik graag lees. Rechttoe rechtaan, lineair, afvallingsrace, leuke opdrachten en gevechten...

Hikaru no Go 2
Ja, ik zit er nu terug wat meer in... ;) De art van Obata is idd zalig. Misschien is het begin van HnG wel m'n favoriete Obata periode...
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Hunter X Hunter 3
Als je een shonen leest als HXH dan sta je er toch even bij stil hoe groot het niveauverschil is met vele andere avonturenshonen ;)
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

Kenshin 11-12
Het 'eerste gevecht om Kyoto'. Shishio heeft het plan opgevat om de stad in lichterlaaie te zetten en het is aan Ken & Co om hem te stoppen.

De laatste nummers van deze reeks die ik nog niet gelezen had. Het stuk met Kenshins meester was verhelderend (ik vroeg me al af waar die opeens vandaan kwam). En Sano is geweldig, als altijd. Zelfs als hij voor shut wordt gezet komt hij gewoon dubbel zo hard terug. Die scene in de gevangenis is echt iets voor hem. :lol:

Nu de rest herlezen.
barbapapa

Post by barbapapa »

Koen wrote:Hunter X Hunter 3
Als je een shonen leest als HXH dan sta je er toch even bij stil hoe groot het niveauverschil is met vele andere avonturenshonen ;)
Het quoten waard.
NeeNee

Post by NeeNee »

Laten ze die maar gauw uitbrengen dan.

Wanneer krijgen we die tip nou? :)
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Ook aan het herlezen geslagen:

FMA 1 - 5

Ik zou Arakawa graag eens een pure comedy-manga zien maken. Bittere ernst met kurkdroge humor. Armstrong wordt met elke leesbeurt hilarischer.
pietel

Post by pietel »

Touch 2-6
Dankzij de anime van Cross Game, ben ik nu helemaal in de ban van Mitsuru Adachi. Subtiele karaktertekening en sympathieke personages.
Ik hou vooral van de woordloze conversaties. heh?
Image
Locked