Glénat!
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
Re: Glénat!
Wel zielig voor de perscorrespondent. Maar serieus, als ze alleen maar kan antwoorden dat ze zelf ook alleen maar doorgeeft wat haar verteld wordt, wat zit ze daar dan uberhaupt te doen.
Laat ze iemand aannemen die zorgt dat hun eigen werknemers fatsoenlijk op de hoogte gebracht worden.
Laat ze iemand aannemen die zorgt dat hun eigen werknemers fatsoenlijk op de hoogte gebracht worden.
Volledig mee eens. Uit een vorige mail van Berserker blijk dat de werknemers de belofte van de grote mensen bij Glenat maar moeten aannemen & die leugens aan het grote publiek moeten geven.NeeNee wrote:Wel zielig voor de perscorrespondent. Maar serieus, als ze alleen maar kan antwoorden dat ze zelf ook alleen maar doorgeeft wat haar verteld wordt, wat zit ze daar dan uberhaupt te doen.
Zij kunnen er niets aan doen. Ik heb liever dat er eindelijk eens duidelijkheid komt.
Als het na een paar maanden even triestig wordt als nu heb ik misschien een idee voor een volgende meeting: voor het gebouw van Glenat zelf.
Ik denk toch dat jullie uitgeverijen iets te groot zien. Daar is helemaal geen perscorrespondent. Er kunnen twee dingen gebeuren als er 100 mailtjes worden gestuurd naar Glénat. Ze lezen ze niet, beantwoorden ze niet en stoppen in het slechtste geval voor altijd met emailcorrespondentie naar lezers - dat is dan de minst erge optie. Of ze verliezen er enorm veel tijd mee en de boekjes komen nog maar eens later in de winkel. En dat zou ik pas erg vinden
Wat je altijd voor ogen moet houden is dat die mensen hun boterham verdienen met hun uitgeverij. Wij vinden het erg dat de manga's niet verschijnen omdat we niet verder kunnen lezen, zij verdienen die maanden gewoon niets. Als ze enkele dagen voor de release in juli nog bevestigen hoeveel manga's er wel niet gaan verschijnen, dan zullen zij dat zelf het ergst van al vinden dat die uiteindelijk niet in de winkelrekken geraken. Dat wil daarom niet zeggen dat ze dat zelf allemaal in de hand hebben.
Natuurlijk moet er beter, correcter en realistischer gecommuniceerd worden. Of moet er gewoon al tout court gecommuniceerd worden. Maar het is allemaal niet zo eenvoudig als het op het eerste zicht wel zou lijken. (En nee, de weg die een manga aflegt om uiteindelijk in de winkels te belanden is niet direct iets dat op de planning staat voor MHM4
)
Wat je altijd voor ogen moet houden is dat die mensen hun boterham verdienen met hun uitgeverij. Wij vinden het erg dat de manga's niet verschijnen omdat we niet verder kunnen lezen, zij verdienen die maanden gewoon niets. Als ze enkele dagen voor de release in juli nog bevestigen hoeveel manga's er wel niet gaan verschijnen, dan zullen zij dat zelf het ergst van al vinden dat die uiteindelijk niet in de winkelrekken geraken. Dat wil daarom niet zeggen dat ze dat zelf allemaal in de hand hebben.
Natuurlijk moet er beter, correcter en realistischer gecommuniceerd worden. Of moet er gewoon al tout court gecommuniceerd worden. Maar het is allemaal niet zo eenvoudig als het op het eerste zicht wel zou lijken. (En nee, de weg die een manga aflegt om uiteindelijk in de winkels te belanden is niet direct iets dat op de planning staat voor MHM4
motivatiedip. help!
Ik bedoel gewoon die madam die de mails beantwoordt. Marjolein of wat was haar naam ook weer.
Ik de laatste mail zei ze expliciet dat ze alleen maar de informatie kan doorgeven die ze krijgt en dat ze zelf ook niet meer weet. Als je zoiets naar je klanten moet sturen, dat is toch ongelofellijk zielig??
Ik de laatste mail zei ze expliciet dat ze alleen maar de informatie kan doorgeven die ze krijgt en dat ze zelf ook niet meer weet. Als je zoiets naar je klanten moet sturen, dat is toch ongelofellijk zielig??
- Berserker500
Ik zou liever hebben dat ze niets zeggen dan al die onzin die we nu krijgen.
Ik heb geen weet van een Marjolein of een mail die circuleert in haar naam. Snor je die even voor me op?
Hoeveel mensen denken jullie dat er werken bij Glénat?
Hoeveel mensen denken jullie dat er werken bij Glénat?
motivatiedip. help!
- Berserker500
Het is Hadelin delmarmol. Wat mis ik Vannesa toch. Met haar liep alles toch beter.
Hadelin del Marmol is helemaal geen zij, NeeNee :p Je mag mij zo laat op de avond niet meer op een dwaalspoor brengen 
Oké, en volgens mij houden Hadelin del Marmol (commerciële) en Paul Herman (editie) samen de uitgeverij recht. En that's it aangezien Vanessa/Héloïse niet vervangen zijn. En ik veronderstel dat zij niet vervangen zijn omdat het te duur werd iemand extra te betalen. Nadeel? Alles draait wat minder vlot. Voordeel? Manga blijft misschien nog een tijdje leefbaar voor Glénat.
Ik praat zeker niet goed hoe het er momenteel aan toegaat bij Glénat. Ik ben er natuurlijk ook niet tevreden over. Maar ik probeer hier gewoon beide zijden van de medaille duidelijk te maken. Glénat is Standaard Uitgeverij niet
Oké, en volgens mij houden Hadelin del Marmol (commerciële) en Paul Herman (editie) samen de uitgeverij recht. En that's it aangezien Vanessa/Héloïse niet vervangen zijn. En ik veronderstel dat zij niet vervangen zijn omdat het te duur werd iemand extra te betalen. Nadeel? Alles draait wat minder vlot. Voordeel? Manga blijft misschien nog een tijdje leefbaar voor Glénat.
Ik praat zeker niet goed hoe het er momenteel aan toegaat bij Glénat. Ik ben er natuurlijk ook niet tevreden over. Maar ik probeer hier gewoon beide zijden van de medaille duidelijk te maken. Glénat is Standaard Uitgeverij niet
motivatiedip. help!
- Berserker500
Daar heb je wel een punt Koen maar als ze geen manga uitgeven kunnen ze toch ook geen winst maken.
Voilà, en daarom ook dat zij het nog veel erger zullen vinden dan wij dat het zoveel moeite kost de boekjes in de winkels te krijgen. Ze staan daar ook niet te juichen dat ze ook deze maand hun kopers weer eens hebben kunnen klotenBerserker500 wrote:Daar heb je wel een punt Koen maar als ze geen manga uitgeven kunnen ze toch ook geen winst maken.
motivatiedip. help!
De naam is mij volslagen onbekend, ik dacht dat het als een vrouwtje klonk.Koen wrote:Hadelin del Marmol is helemaal geen zij, NeeNee :p Je mag mij zo laat op de avond niet meer op een dwaalspoor brengen
En als die twee de uitgeverij rechthouden, hoe komt het dan dat ze niet weten wat er gaat verschijnen? Wie weet het dan wel?
"Een vrouwtje"? Jij bent toevallig toch niet van adel, he, NeeNee? 
Eén van de schakels in de ketting die niet gedraaid zal hebben zoals het hoort? Misverstand tussen drukkerij/depot en verdeler? Dat is nu slechts één theorie he. Voor hetzelfde geldt zijn ze bij Glénat des duivels en lachen ze ons wèl uit he
Eén van de schakels in de ketting die niet gedraaid zal hebben zoals het hoort? Misverstand tussen drukkerij/depot en verdeler? Dat is nu slechts één theorie he. Voor hetzelfde geldt zijn ze bij Glénat des duivels en lachen ze ons wèl uit he
motivatiedip. help!
Een misverstand dat een half jaar duurt. Mja.
Heb je het nu over juli of over het algemeen? Ik ben bezig over die mail van jouw 'marjolein' enkele dagen voor de zogezegd release 
motivatiedip. help!
Inderdaad blijft voor mij eigenlijk ook een raadsel.NeeNee wrote:Een misverstand dat een half jaar duurt. Mja.