Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
NeeNee

Re: Ovenvers 2010

Post by NeeNee »

Detective Conan 62
Een vrij middelmatig nummer, hoewel het verhaal met de bosgeest het niveau wat opkrikt. 'Middelmatig' is natuurlijk nog steeds schitterend als je al 62 nummers lang hetzelfde niveau kunt houden. En we krijgen steeds meer Shinichi te zien. :)

Liar Game 1
Leuk. Wel even wennen aan het 'slang' taalgebruik van Akiyama. Goede kans trouwens dat ik dit toch nog in het Engels ga kopen als het verschijnt, ik wil graag eens vergelijken. Jammer dat de kaft zo gevoelig is, elke vinger laat een afruk na. :? Mijn handen waren nochtans proper.
Weertangel

Post by Weertangel »

Heb net online een hoofdstuk gelezen van Liar game, ziet er goed uit, maar van dat soort verhalen,waar je het meestal een kilometer van tevoren ziet aankomen, zijn niet echt mijn ding.krijg ik koppijn van..
voor manga thrillers hou ik het wel bij Death Note. heb wat van detective Conan gelezen en hoewel het idee wel leuk is, heb ik de laatste tijd teveel manga's gelezen met kleine kinderen in de hoofdrol om erin verdiept te raken, hoewel de tekenstijl me wel ergens bekend van voorkomt..(iemand een idee?)
NeeNee

Post by NeeNee »

Weertangel wrote:Heb net online een hoofdstuk gelezen van Liar game, ziet er goed uit, maar van dat soort verhalen,waar je het meestal een kilometer van tevoren ziet aankomen, zijn niet echt mijn ding.krijg ik koppijn van..
voor manga thrillers hou ik het wel bij Death Note.
Je moet verder lezen. De eerste twee, drie zaken waren voor mij ook te simpel, maar vanaf de derde ronde wordt het een stuk uitdagender. Ik durf echt te zeggen dat het vanaf daar Death Note evenaart qua niveau, en dat heb ik nog van geen enkele andere reeks beweerd.
heb wat van detective Conan gelezen en hoewel het idee wel leuk is, heb ik de laatste tijd teveel manga's gelezen met kleine kinderen in de hoofdrol om erin verdiept te raken, hoewel de tekenstijl me wel ergens bekend van voorkomt..(iemand een idee?)
Kazan doet mij er sterk aan denken, maar da's nou niet meteen de meest bekende manga.
Weertangel

Post by Weertangel »

Kazan zegt mij inderdaad niets, maar ik zal hem eens opzoeken.
Ik heb vandaag de eerste 2 boeken van Oh! my goddess! bestelt, ben de serie nu op een scanlation site aan het lezen nadat ik hem tegenkwam, vindt het een super serie! las op de wiki ervan dat ze de hele serie geherprint hebben, dus ik ga ze allemaal bestellen!! houdt me bezig todat de delen van Rosario+vampire capu 2 uitkomen, en is lekker om te lezen tijdens vakanties.

ben op het moment de anime,(beide seasons) de OVA en de film aan het downloaden, die wil ik gewoon zien!
en het feit dat de manga uit de jaren 80 stamt heeft ook wel wat, zie je in de tekenstijl.(gewoon super!!) een comic die even oud is als ik heh, :D zie je niet vaak! :mrgreen:
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

1001 façons de vivre avec elle 2
Waarover ging dit ook alweer? Ah ja... Oei, boekje is uit. Nu ja, reeks toch afgelopen.

Simple comme l'amour 3
De setting staat me enorm aan, maar er gebeurt eigenlijk nergens iets beklijvend, dat je als lezer prikkelt. Beetje zonde dat ik dit op automatische piloot lees...
motivatiedip. help!
Weertangel

Post by Weertangel »

Koen wrote:1001 façons de vivre avec elle 2
Waarover ging dit ook alweer? Ah ja... Oei, boekje is uit. Nu ja, reeks toch afgelopen.

Simple comme l'amour 3
De setting staat me enorm aan, maar er gebeurt eigenlijk nergens iets beklijvend, dat je als lezer prikkelt. Beetje zonde dat ik dit op automatische piloot lees...
eh, waar gaan die series dan over? en zijn ze echt zo erg of had je een slechte dag? want echt positief ben je niet.
NeeNee

Post by NeeNee »

Waarom lees je de besprekingen op de hoofdsite er niet eens op na? :wink:

Onder "Manga reviews" staat een hele collectie, waaronder deze twee.
http://www.mangaheuvel.be/index.php?content=manga
Weertangel

Post by Weertangel »

hoewel ik Simple comme l'amour 3 heb kunnen vinden, en ik de beschrijving ervan wel leuk vond(niet echt mijn type boek) kon ik die andere niet vinden, maar ik zal er (of beter vandaag) naar zoeken als ik weer een beetje fitter en nuchter ben...
NeeNee

Post by NeeNee »

Als je "Alle reviews" kiest is het de eerste link.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Life 13
Manipulatief blijft deze manga enorm sterk. Phew! Moet in onze Heuvelgeverij catalogus komen!

Yotsuba 9
Het papier is veranderd, waarschijnlijk goedkopere variant omdat de reeks niet voldoende verkoopt (out of print zijnde delen worden ook al niet hedrukt), maar inhoudelijk blijft de serie zalig om lezen. Onbegrijpelijk dat zo weinig mensen dat inzien!

Ile de Hozuki 3
Ze zijn nog maar met een handvol over en toch blijven ze sterven. En wie of wat is die geest? De conclusie in het volgende deel...

Full Ahead Coco 21
De regenboog is geactiveerd maar op het eerste zicht lijkt er niets speciaals te zijn gebeurd... Maar niets is blijkbaar minder waar! De eindspurt is ingezet?
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Syndrôme 1866 - 3
Het incident heeft plaatsgevonden! Nu is het zaak koelbloedig te blijven onder de vreselijke omstandigheden. Lukt dat?

Gantz 27
En een luttele 27 volumes later begint dan eindelijk het verhaal! Fijn! Enorm sterk volume voor de rest. Zalige vooruitzichten voor de rest van de manga. Ik kocht uiteraard de luxe-versie met het bundeltje covergirls... Ook fijn! ;)
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Nodame Cantabile 10

Chiaki en Nodame bestormen Frankrijk. Nodame's otaku-bewonderaar is weer zo'n prachtige sukkel.

One Piece 54

One Piece ten voeten uit: actie, gezever, vreemde allianties,... en weer een zalig nieuw personage: Hannyabal, de openlijk ambitieuze vice-directeur van Impel Down :lol: .

Yotsuba& 9

Tja, weer zalig. Yotsuba was opvallend mild voor Yanda :D
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Detective Boy Conan 4-6

Niet de zwaarste lectuur, maar het laat zich zo vlot lezen. Het Nederlands is ook niet te moeilijk, misschien dat ik er mijn nichtje binnenkort eens mee lastigval.

Syndrôme 1866 - 3

Paranoia met de grote P.
NeeNee

Post by NeeNee »

Wimpuls wrote: Niet de zwaarste lectuur, maar het laat zich zo vlot lezen. Het Nederlands is ook niet te moeilijk, misschien dat ik er mijn nichtje binnenkort eens mee lastigval.
Hoe oud is je nichtje? :)

---
Saint Seiya 1
Best interessant voor zo’n oudje. De tekenstijl doet nogal gedateerd aan, maar ik neem aan dat ik daar wel aan wen. Het verhaal is redelijk veelbelovend (naar hedendaagse normen, de klassieker-status behoeft geen discussie). Ik ga hem volgen, maar dan wel tweedehands.
Wimpuls

Post by Wimpuls »

9. Ik moet dringend die Studio-100-bezwering verbreken!
Locked