dit is de basis van de manga, die gebaseerd is op de succesvolle anime, die tot op heden 3 seasons heeft en ook tot een echte drama serie is gemaakt.
Elk van de hoofstukken van de serie vertelt een verhaal van een persoon die Hellgirls help erbij haalt,en de setting is meestal op scholen, zo is er een verhaal over een schaatster die haar rivalen probeert tegen elkaar uit te spelen zodat ze elkaar met hellgirls help naar de hell sturen(wat anders loopt dan verwacht) of een schooliere die een klasgenootje probeert te beschermen tegen een wel erg grove lerares.
Elk verhaal probeert uit te leggen waarom deze mensen zo ver willen gaan om iemand te straffen, en dat wraak nooit gratis is...
De tekenstijl is zeer mooi en vooral de ogen en haar komen mooi uit,al heb ik af en toe moeite de de dames uit elkaar te houden sinds ze allemaal zo op elkaar lijken, en de tekenaar lijkt meer gewend te zijn om met kleur te werken want het ziet er soms uit alsof het er zo is voor getekend,maar aan de andere kant geeft het de serie ook een eigen stijl
Ik heb volumes 2 en 3 gelezen, en je ziet ook dat er nog veel aan de manga gesleuteld wordt, de auteur geeft ook kommentaar na elk hoofdstuk over hoe ze op het idee voor ze is gekomen en als ze denkt dat het beter kon, wat best wel verfrissend is
Ik kan iedereen wel aanraden de Anime ook eens te checken, sinds veel van de verhalen in de manga op die vanuit de anime zijn gebaseerd, en je krijgt zo ook een beetje info over Ai's dienaren, Hone Onna,Wanyūdō en Ren Ichimoku, die alledrie Ai dienen en haar helpen haar baan goed te doen met hun bizarre krachten.
Bedenker en uitgever.
De bedenker van de serie is Miyuki Eto,blijkbaar de leider van een groep genaamd de Jigoku Shoujo project(tekenaar wordt nergens vermeld)
Uitgever is Del Ray Manga en Kodansha ltd.
Hoe te bestellen: gebruik de ISBN nummers die je op amazon.com kunt vinden of zoek hem in je plaatselijke comic zaak.
Voor 16 jaar en ouder