Ovenvers 2010

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Wimpuls

Re: Ovenvers 2010

Post by Wimpuls »

Otaku Girls 1

Hoofdrol: een soort Ogiue uit Genshiken, maar dan een flapuit. De rest wordt kansloos meegezogen in haar yaoi-delirium (zonder daarom tot yaoi te leiden, wel te verstaan :wink: ). Zeer geestig!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Otaku Girls 2

Eigenlijk is de grap er nu grotendeels af en krijg je gewoon twee koppeltjes en wat fanservice. Jammer

Yakitate 26

Kawachi verandert nog in Ernesto Hoost (die van de leverstoten) en in Dalsim (die met de lange benen/armen). Een waardig einde, al was de grap er hier ook al een tijdje af.
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Ushijima 12

Een happy end voor Kobori, Itabashi schraapt zijn laatste restje waardigheid bijeen (al wordt ie visvoer in de zee van Okhotsk). Sterk! Nieuwe arc: taxichauffeur overrijdt hoertje + alle gevolgen vandien.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Life 9
Mja, het gevaar blijft bij dergelijke reeks dat je je gaat ergeren aan hoe Manami met alles wegkomt. Gelukkig zit de vaart er zo in bij Life dat je weinig tot geen tijd hebt om er bij stil te staan.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Life 10
Er lijkt weer heel wat op stapel te staan nu ook de vader van Manami zijn intrede maakt, maar niet iedereen laat nog op z'n kop zitten...

Ping Pong Dash 8
Er komt een einde aan een eerste belangrijke arc... Ik ben benieuwd hoe de reeks zich verder zal ontplooien.

Beck 32
Een en al energie en emotie dit volume. Het einde is ingezet en de losse eindjes worden nu al stilaan aan elkaar geknoopt. Sterk.

H2 - 20
Koshien is volop aan de gang en zowel Kunimi als Hideo halen de tweede ronde... Waar ze op dezelfde dag spelen... Maar nog niet tegen elkaar ;)
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Naruto 46

Pain is duidelijk geen fan van grote monologen. Naruto himself to the rescue!

Nodame Cantabile 6

Die geniale Nodame...

One Piece 52

Een hele hoop volk vecht tegen een hele hoop volk. Waar zal dit naartoe gaan?
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Beck 33
Episch, episch!

H2 - 21
Ik ben ergens wel tevreden dat Touch gedaan is, en Cross Game ten einde loopt, want ik heb toch een beetje last van een Adachi-overdose...
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Prince des Ténèbres 3
Er blijken nog meer mensen te zijn met krachten... The plot thickens! Maar ook rijzen er nieuwe vragen...

Full Ahead Coco 17
Het verleden van Bart en Spado wordt uitgediept via een flashback... Sterk volume.

Cross Game 14
Slagen ze er alsnog inhet Koshien te behalen? Das de vraag... Het is hun laatste kans!
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

Is Prince des Ténèbres een beetje minder DeathNoterig dan Lost Brain? Want het deed er mij in het begin ook sterk aan denken.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Jup, het begint meer op Alive Last Evolution te trekken eigenlijk. En het heeft een veel grotere shonentouch dan DN of L+B. Verwacht er wel geen instant classic van, het is gewoon een leuke weglezer ;)
motivatiedip. help!
Ginrai

Post by Ginrai »

hikaru no go v3-7
djuuh,wat heb ik mezelf aangedaan!de reeks leest als een trein en aangezien ik een deel van de anime had gezien val het wel enorm hard op dat het tempo van het verhaal veel vlugger ligt.en nu nog de 3 resterende volumes lezen die ik heb.

gimmick v4-5
leuk tijdverdrijvende reeks,maar zoals eerder vermeld negens echt memorabel ofzo.
maar ik kon v4-6 vast krijgen voor 1 $ per volume dus wat dacht je.

one piece v10

ik zit achter te lopen op de nl releases >_<! one piece blijft wel echt 1 van mijn all-time favoriete manga-series maar ik moet zeggen dat ik wat problemen had met de vertaling van de aanvallen van hachi die nogal uit context klinken tegenover in het Japans.

record of the fallen vampire v06
serieuze ZOMG-factor op de cliffhanger-plot-twist van de volume.hoe meer ik van kyou shirodeira lees des te meer dat hij bij mij in achting schiet(en hij stond al zo hoog in men smaak)!de reeks zou ik nog steeds in de hemel prijzen maar in de meesten hun gevallen val deze op dove oren.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

ja, ginrai, ik heb helemaal niet naar je oordeel geluisterd betreffende bitter virgin en code geass :D was aya ook al niet zo positief over die reeks?
motivatiedip. help!
NeeNee

Post by NeeNee »

^ Jup. Dat is die Vampire Chronicles waar we het een tijdje geleden over gehad hebben. Die met de mooie covers. :wink:

Ginrai wrote:hikaru no go v3-7
djuuh,wat heb ik mezelf aangedaan!de reeks leest als een trein en aangezien ik een deel van de anime had gezien val het wel enorm hard op dat het tempo van het verhaal veel vlugger ligt.en nu nog de 3 resterende volumes lezen die ik heb.
En dat is dus de reden waarom ik nooit meer dan twee volumes van die reeks tegelijk koop. 'Eentje laten liggen voor later' is er niet bij. :)

Ik geloof trouwens dat ik de hele reeks er in een paar maanden door had.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Ik zou er dan eens een grondiger blik op moeten werpen ;)

Full Ahead Coco 18
Toch wel een shonen die enorm goed in elkaar steekt. De mangaka weet duidelijk waar hij naartoe wilt. En dat bevordert zowel de kwaliteit als het leesplezier.
motivatiedip. help!
Ginrai

Post by Ginrai »

Koen wrote:ja, ginrai, ik heb helemaal niet naar je oordeel geluisterd betreffende bitter virgin en code geass :D was aya ook al niet zo positief over die reeks?

euhm...in feite was het bedoeld in licht sarcastische context,maar nu ik er op terug kijk komt de reply er cynisch over(waarbij ik mezelf gekloot heb aangezien ik een hekel heb aan cynisme)
Locked