Een paar nieuwe reeksen zouden wel mogen.
Edit: whoa! Volgens de website gaat Big Kana zelfs €8,50 kosten. Maar ze hebben geen Big Kana meer.
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
Dat is dan in directe tegenspraak met de vorige berichten. Tenzij ze al vertalingen aan het voorbereiden zijn voor 2011.Koen wrote:Via De Poort op Facebook. Eigenlijk gaat het over Glénat maar ook Kana wordt aangehaald:
De markt volgt niet snel genoeg (lees: manga is niet rendabel) volgens de voornaamste uitgevers van Nederlandstalige manga, Glénat en Kana. In gemeenschappelijk overleg is er besloten om de markt wat meer tijd te geven om alsnog de verkoop per titel op te krikken.
We moeten het wellicht zo bekijken: liever nog een beetje manga, dan geen manga meer...
2010 wordt sowieso een overgangsjaar met enkel vervolgen op lopende reeksen. Nieuwe reeksen zullen er nauwelijks zijn, toch niet bij de geciteerde uitgeverijen.
Dat denk ik ook. Dat front aan nieuwe titels Is voor veel mensen verdrinken in eigen water. Ik denk dat het geen slecht idee is van beide uitgeverijen om wat anders te proberen.NeeNee wrote:Om het een beetje rustiger aan te doen lijkt mij een verstandige beslissing (het verbaast me niets dat de markt niet kan volgen, zo'n overrompeling ineens), maar af en toe eens een one-shot of korte reeks tussendoor inlassen zou volgens mij wel raadzaam zijn om de aandacht vast te houden. Als ze op voorhand al zeggen dat er geen nieuwe reeksen komen dan is iedereen die nu zijn gading niet vindt gewoon weg. En het is altijd moeilijker om mensen die afgehaakt hebben te doen terugkomen.
Dank u.NeeNee wrote:Ja, het zou best wel eens kunnen dat dat de nieuwe titels voor 2010 zijn. Twee jonge reeksen, da's verstandig. Yu-Gi-Oh GX heeft bovendien het voordeel dat Yu-Gi-Oh al een fanbase heeft, alhoewel het er naar ik gehoord heb amper iets mee te maken heeft (alleen het kaartspel blijft over). Niet voor mij.
Letter Bee is over 'postbodes' in een post-apocalyptische/fantasy wereld, nietwaar? Dat is misschien het overwegen waard. Maar het zijn wel weer twee shonen.
Knap speurwerk, Edward!
Jammer dat Kana nog geen informatie over nieuwe releases loslaat. Dat voorkomt dat men de engelse of franse editie alvast aanschaft...Koen wrote:Letter Bee is natuurlijk al gerecenseerd op Mangaheuvel