Glénat!
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
Re: Glénat!
Ik geloof ook niet dat dat zou gebeuren. Lijkt me heel erg sterk dan een serie zo ineens ergens anders begint.
Ik denk dat Glénat de licentie wel krijgt... maarja, we zullen zien
Ik denk dat Glénat de licentie wel krijgt... maarja, we zullen zien
dat hun contract maar tot 11 loopt is gewoon omdat 12 (toen?) nog niet verschenen was, denk ik hoor. zolang een tank niet in het japans is verschenen kunnen de japanners de rechter moeilijk op verkopen he...
motivatiedip. help!
Ik zou ook de rechter verkopen koen...Koen wrote:dat hun contract maar tot 11 loopt is gewoon omdat 12 (toen?) nog niet verschenen was, denk ik hoor. zolang een tank niet in het japans is verschenen kunnen de japanners de rechter moeilijk op verkopen he...
Maar ik denk dat dit zeker de reden is.
en de r en de n staan niet eens dicht bij elkaar op het klavier dus kan dat niet als excuus inroepen 
motivatiedip. help!
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat Kana alsnog goedkoper blijft dan Glénat. Maar dat is dan wel omdat Glénat ook een prijsstijging doorvoert.
De Glénat manga's gaan nu € 7,50 kosten en het gaat blijkbaar echt niet goed met manga in het NL...
De Glénat manga's gaan nu € 7,50 kosten en het gaat blijkbaar echt niet goed met manga in het NL...
motivatiedip. help!
Dat is dubbel slecht nieuws, Koen.
Het gaat niet goed met de manga in het NL, ja daar waren we al achter. En de prijzen verhogen gaat daar geen goed aan doen. Dat ze dan gewoon een aantal van de minder populaire reeksen heel traag uitbrengen en hopen dat de voortrekkers het wel goed blijven doen, he. Anders kunnen ze er net zo goed meteen mee ophouden.
Het gaat niet goed met de manga in het NL, ja daar waren we al achter. En de prijzen verhogen gaat daar geen goed aan doen. Dat ze dan gewoon een aantal van de minder populaire reeksen heel traag uitbrengen en hopen dat de voortrekkers het wel goed blijven doen, he. Anders kunnen ze er net zo goed meteen mee ophouden.
er moet dringend een denktank komen om manga in het nederlands te redden van een gewisse dood! save the whale, my ass, save manga in het nederlands ja!
allez, sebiet is nl manga dood voor we onze heuvel uitgeverij kunnen beginnen...
allez, sebiet is nl manga dood voor we onze heuvel uitgeverij kunnen beginnen...
motivatiedip. help!
Zou onze uitgeverij het dan niet net makkelijker hebben? 
ik vrees van niet
als kana en glénat (die momenteel zelfs blijkbaar de handen in elkaar slaan om samen naar een oplossing te zoeken) er niet in slagen manga te doen doorbreken dan vrees ik dat het voorgoed voorbij is met het populariseren van manga in het nederlands. wie gaat er zich dan nog aan een manga-catalogus wagen als twee uitgeverijen van dergelijk kaliber er niet in zijn geslaagd de japanse strip rendabel te maken?
motivatiedip. help!
^ Wij dus.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er helemaal geen rendabele reeksen te vinden zijn. Als het met al die Europese strips lukt dan moet een manga hier en daar toch ook wel kunnen.
Ik begin meer en meer te denken dat ze zichzelf voorbijgelopen zijn. Al die reeksen... We zullen zien hoe het gaat als ze het wat rustiger aan doen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er helemaal geen rendabele reeksen te vinden zijn. Als het met al die Europese strips lukt dan moet een manga hier en daar toch ook wel kunnen.
Ik begin meer en meer te denken dat ze zichzelf voorbijgelopen zijn. Al die reeksen... We zullen zien hoe het gaat als ze het wat rustiger aan doen.
ik denk niet dat de markt voor Europese strips zoveel gezonder is. de prijsstijgingen daar zijn nog veel harder en sneller dan bij manga...
motivatiedip. help!
Langs de andere kant, die vertragingen kunnen ook wel negatief werken natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat mensen nog veel rapper gaan overstappen naar Frans of Engels als ze weten dat de Nederlandse versie er twee keer zo lang over doet.
jup, een slabakkende markt red je niet met prijsverhogingen en tragere releases... maar je doodt ze door geen prijsverhogingen door te voeren en reeksen niet te vertragen... dus ja, daar zit je wel met dilemma...
motivatiedip. help!
Nou ja, de remedie tegen dat overstappen is bekend: nieuwe reeksen uitbrengen die nog niet in het Engels of Frans verschenen zijn, en eventueel de bestaande slecht verkopende reeksen stopzetten. 't Zou zonde zijn, maar misschien is het de enige oplossing.
Met het forum gaat het dan weer geweldig.
130 posts in twee dagen (ja, ik heb ze geteld. Ja, ik ben gek), wanneer is dat voor het laatst gebeurd? 't Zal van voor mijn tijd geweest zijn.
Ik zou zeggen we gaan voor de 150, maar iedereen is opeens verdwenen.
Met het forum gaat het dan weer geweldig.
Ik zou zeggen we gaan voor de 150, maar iedereen is opeens verdwenen.
Last edited by NeeNee on Wed Nov 04, 2009 23:43, edited 2 times in total.