Ovenvers 2009

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
Marv

Re: Ovenvers 2009

Post by Marv »

barbapapa wrote:Soil is inderdaad wel een coole reeks. Fijne tekenstijl, al heb ik nooit verder dan v1 gelezen...

Dikke aanrader, pfoeh, veel eigenlijk; hangt wat van jezelf af. :P
Hier is mn mangaupdates lijstje, http://www.mangaupdates.com/mylist.html ... &list=read
Alles 10 is toch al sowiso een aanrader in mijn ogen.
Soil doet me wat aan Daniel Clowes (Ice Haven, Ghost World,...) qua stijl en het is idd een fijne tekenstijl: afgelijn, vol en rond. Verhaal is ook best interessant tot nu toe. Die mannelijke detective Yokoi vond ik int begin maar ne zak maar nu is ie wel lachen met zijn gebrek aan schaamte. :D

Anyway, Kaijuu no kodomo kende ik nog niet dus mss eens proberen. Rookies zou ik ook eens moeten proberen, vrienden zijn er ook fan van maar nooit de aantrekkingskracht van begrepen.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
barbapapa

Post by barbapapa »

Rookies draait enorm om de karakters, pas als je die leert kennen, zul je de aantrekkingskracht ook snappen.

Mij doet Soil me overigens erg denken aan Black Hole, van Charles Burns.
aya

Post by aya »

ETOILE
het is een pareltje van een manga . de tekeningen zijn gewoon prachtig en het verhaal is zeer goed.
spijtig dat er maar 2T er van zijn .Het mocht wat langer geweest zijn voor mij .

Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Go Tenba Cheerleaders 2
Een nieuw mannelijk lid doet z'n intrede bij de cheerleaders. Maar wat is z'n achtergrond? Is hij niet louter een perverseling die bij de wulpse deernes wil rondhangen? Mucho onverbloemde fanservice in het verschiet!

Journal intime de Sakura 14
Er lijkt een breuk in de maak tussen de twee hoofdpersonages... Definitief? Waarschijnlijk niet aangezien de reeks nog zes volumes voortduurt!

Saru Lock 15
Gezapig weglezertje dat toch wat teveel negatieve kritiek krijgt naar m'n eigen uiteraard bescheiden mening.
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Ha, manga kunnen lenen van een onverwachte fan! Het handige is : zijn collectie is perfect complementair.

Aya, Conseillère Culinaire 1

Aya laat zich niet kisten, zoveel is duidelijk. Echt aangenaam leesvoer voor fans van culinaire manga.

Crying Freeman 1 & 2

He, nu snap ik pas de tekenstijl van Cromartie. Hoe geniaal! Onbedoeld komt de bloedserieuze Yo zo soms hilarisch grappig over. En ik heb van slag terug zin in een Cromartie-herleesbeurt.
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Crying Freeman 3-8

Soms er een paar kilometer over, maar al bij al een sterk verhaal. Nog twee te gaan...
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Ikigami 2
Ik had een beetje schrik dat de serie een terugval zou kennen na een ijzersterk eerste volume, maar niets is minder waar. Enorm beklijvend tweede deel! Echt een aanrader voor de liefhebbers van seinen manga.

Angel Heart 27
Tja, het emo-gehalte zal er voor sommige lezers wat over zijn maar voor mij blijft dit erg sterk.
motivatiedip. help!
barbapapa

Post by barbapapa »

Aha, ik wist niet dat de Koen ook Ikigami las. :)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

En ik wist niet dat jij die ook kende...! :) US versie, origineel, of via scans?

Bij m'n volgende bestelling bij m'n mangaboer zou het derde volume moeten zitten 8)
motivatiedip. help!
barbapapa

Post by barbapapa »

Origineel, Engelstalige versie. Volume 2 zou volgende maand moeten uit zijn voor mij...
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Hmm, die 2 goedkeuringen kan ik niet negeren: ik zal het ook moeten lezen.

Vinland Saga 3

Boomstammen vliegen als ordinaire tandenstokers door de lucht. Die Thorkell is weer een prachtige aanwinst voor het verhaal. Gewoon 100% top.

Eyshield 21 - 25

Sena vs. Shin, het leek eerst een non-event te worden, maar dat was buiten de wet van de shonenmanga gerekend. Weer dikke leut en een knoert van een cliffhanger.

Genshiken 9

Akkerdjie, dit was een zalige reeks :( .

Naruto 42

Mijn fastfoodmanga bij uitstek. Heel veel zin in op voorhand, maar toch terug honger een uurtje erna. Alweer zo goed als geen spoor van Naruto himself (which is nice)

Nodame Cantabile 4

Stresemann wordt doorgelicht terwijl de personages vrolijk verder ontwikkelen. Fijn!

Sayonara Mr. Désespoir 2

Soms echt grappig, maar vaak ook een brij van verwijzingen waar je als niet-Japanner geen jota aan hebt (tenzij je constant doorbaldert naar de 5 bladzijden in mini-font met verklaringen achterin...)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Hammer Session 3
Oké, dit is een GTO-cloon maar man wat leest dit vlot weg! Leuke reeks... Of is het omdat GTO al ver in m'n geheugen zit bij mij dat ik hier zo kan van genieten?

Claymore 14
De reeks blijft op niveau. Het wordt soms wat ingewikkeld met al die verschillende Claymores en demonen maar dat maakt de plot dan weer wat dieper uitgewerkt...
motivatiedip. help!
barbapapa

Post by barbapapa »

Dierentuin in de Winter
Sublieme manga van Taniguchi; ik kan niet meer zeggen dan "ga hem nu kopen".
Interessant onderwerp van een man die het leven van een mangaka ambieert, met een ontroerend slot.
Super (semi) impuls aankoop. :)
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Life 7
Ik blijf deze reeks enorm leuk vinden. Zeker nu het hoofdpersonage wat ballen krijgt! Aanrader voor al wie niet allergisch is aan shojo.

Ping Pong Dash 6
Het Slam Dunk-gehalte blijft er van af druipen maar ik vond SD dan ook subliem, dus van een vermakelijke cloon kan ik ook wel genieten.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

My first love 3
Het blijft een degelijke shojo maar het sublieme van het begin ebt langzaam wat weg.

Tokyo Magnitude 8 - 3
Het blijft rustig voortkabbelen maar soms vraag je je wel eens af waar het allemaal om draait... Het lijkt soms gewoon een opeenstapeling van gebeurtenissen zonder rode draad.
motivatiedip. help!
Locked