Ovenvers 2009

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Wimpuls

Re: Ovenvers 2009

Post by Wimpuls »

Yotsuba& 8

Tja, weer pure zaligheid. Uiteiendelijk heb ik nog het hardst gelachen met een soort tussenprent waarin Yanda een waterballon op Yotsuba smijt (terwijl die aan het kuisen is). Zó droog.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Subaru 11
Enorm, dat prachtige duel met Priscilla. Twee gelijkgestemde zielen die zo verschillend zijn. En dan neemt het verhaal een bocht die even prachtig is als onverwacht. En ik kijk nu echt wel enorm uit naar het vervolg want alles is nog bijlange niet gezegd (wat ik wèl dacht dat het geval ging zijn na boekje 10).
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Tokyo Magnitude 8 - 1

'Liquefaction'. Ik heb weer bijgeleerd. Dit volume was uit voor ik er erg in had.
barbapapa

Post by barbapapa »

Een beetje Psyren, een beetje Sket Dance.
De eerste toonde nooit veel belofte, maar is toch op een zeker niveau genietbaar geworden. De andere, vice versa.
Ginrai

Post by Ginrai »

say hello to black jack v8&9
in enkele woorden beschrijfbaar: magistraal en diep,persoonlijk vond ik zelf dat het oncologie-hoofdstuk op een zeer vervullen manier op zijn einde kwam.
en het nieuwe hoofdstuk van de psychiatrische instelling is ook al sterk begonnen.
aya

Post by aya »

un droldde pere T3
ik vind deze mannga nog altijd even leuk om te lezen. de situatie's zijn zo realistisch.
en het heeft ook veel humor .
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Gantz 24
Ik snap er persies toch niet echt veel meer van...

Full Set 3
Niet slecht maar heel cliché en alle clichés dan nog heel snel op elkaar gesmeten...

Nés pour cogner 7
Het laatste deel is wat serieuzer dan de rest en dat werkt maar is moeilijk in te passen in de rest van de reeks...

Yotsuba 8
Zo zalig! :D
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Life 5
Eindelijk eens wat gelach en sterkte in het leven van Ayumu. Sterk volume en atypische shojo die staat voor een vlotte, lekker weglezende lectuur in tegenstelling tot de meeste shojo's met hun tonnen (vaak nietszeggende) tekst.

Drôle de père 3
Wederom subliem. De reeks blijft erg sterk ook na drie volumes. Het blijft leuk om de dagdagelijkse beslommeringen van Rin en haar 'vader' te volgen. Een soort serieuze Yotsuba.

Full Ahead Coco 13
Na enkele mindere volumes is dit een volume met heel wat plotwendingen en onthullingen. Toffe (onbekende) shonen!

Beck 28
We slepen ons naar het einde ook al leest dit volume vlotjes weg.
motivatiedip. help!
aya

Post by aya »

sayonara mosnsieur desespoir.

[color=#00000de humor in deze manga komt niet altijd op zijn recht . persoonlijk heeft hij me nog niet kunnen overtuigen.ik wacht af tot T2

crossroad T5

het is een heel toffe manga die verschillende gevoelig onderwerpen aangaat vb leeftijdsveschil onmogelijke liefde relatie tussen broer en zus ... elke keer wacht ik voor het vervolg van deze manga

l'attache coeurs

[color=#000000heel tof om te lezen verhaal is zeer intresant

skip beat

de topper van al mijn shojo's . het is een mang waar men blijft lachen van bedgin tot einde .het verhaal gaat goed vooruiten blijf echt spannend een echte aanraader

nabari

een manga vol spanning . bij elke T vind men meer en meer raadsel per personge's die niet direct wordt uitgeklaard echt ik wacht ongeduld op het vervolg
Il n'est rien de plus précieux que le temps, puisque c'est le prix de l'éternité."
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Claymore 13
Het blijft toch wel een erg vermakelijke actieserie.

Rosario + Vampire II - 2
Het einde van het gangsterhoofdstuk wist me niet volledig te bekoren, nadien wordt het weer luchtiger en grappiger en die toon bevalt me meer.

Submersion du Japon 2
De manga neemt een wending die me niet volledig bekoort in dit tweede volume. Het eerste volume was een intelligente rampenmanga, maar in dit tweede volume krijgt het wetenschappelijke de bovenhand en dat hoeft niet te storen in een dergelijke reeks maar een gans volume is voor mij persoonlijk wat veel. Ik ben benieuwd hoe de reeks verder gaat evolueren.
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Eyeshield 21 - 24

De langverwachte kraker tussen Ojo en Deimon! En er is weer ruimte genoeg voor gezever. Super!

Sayonara Mr. Desespoir 1

Al die taalspelletjes halen inderdaad het ritme enorm naar beneden. Toch heb ik een paar keer flink gelachen, dus ik blijf pro.
Die verwijzingen naar de mislukte coach voetbalcoach Zico... Als ge het niet volgt-> niet grappig.

Nodame Cantabile 2

Milch en de gay drummer komen op de proppen. Zeer smakelijk boekje.

Luno

Qua stijl: top. Een mooi, kil verhaal, al vond ik de afwerking wat gehaast.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Golden Boy 4
Mja, het wordt toch allemaal een beetje te freaky en te fetishachtig. Het basisidee blijft goed maar de uitwerking ervan is de mist ingegaan na de twee eerste volumes.
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

FMA 20

Zeer goed, alleen werd ik door de paasherrie iets te veel afgeleid.
aya

Post by aya »

SAINT SEIYA THE LOST CANVAS T5

het is een toffe manga het is een andere verhaal lijn zoals we gewoon zijn met saint seiya met ander persongas
de tekingen zijn subliem echt een aanraader voor mensen die houden van deze soort .
Ginrai

Post by Ginrai »

herlees beurten aan volente

fullmetal alchemist v1-5

euhm is het echt nog nodig om te zeggen hoe zalig de reeks!?mjah een herlees beurt was ook wel nodig aangezien de klungelige marketing van viz!

D.N angel v1-4
blijft wel een vermakelijke serie maar de shoujo-fluff blijft wel hard aanwezig,en de reeks is nog steeds op momenten te haastig!

enchanter v1-3
uiteindelijk heb ik toch aan een deel volumes geraakt,de reeks blijft wel humoristisch ondanks dat er niet op dit moment spraken is van een plot en zodus het moet hebben van zen personages die een klein beetje een vibe geven van fma!
Locked