Het zit namelijk zo dat de situatie in bv. Frankrijk allesbehalve gunstig is voor magazines. Ze worden allemaal de markt uitgekegeld omdat alles wat je er in kan lezen eigenlijk ook wel ergens op het internet staat. En voor nieuwtjes zijn ze dan ook nog eens ‘trager’ dan het internet. Ik denk dat de enige twee ‘grote’ die overblijven nog Animeland (die er bij is vanaf het begin en startte als fanzine) en Japan Vibes zijn. Andere leuke magazines zoals Manga Spirit, Shojo Mag, Kogaru, Otaku, Mangajimag en dergelijke zijn allemaal verdwenen.
Zien jullie nog nut in een magazine? Misschien is de situatie bij ons anders omdat er nog niet zoveel websites bestaan? Zouden jullie dan vooral informatie willen vinden over de eigen markt, of ook meer algemenere zaken over reeksen in andere talen?
Lezen jullie bijvoorbeeld Aniway? Het blijft immers het enige magazine over de brede j-cultuur in ons taalgebied.
Dit is geen marktonderzoek – zal al blij zijn als we eindelijk ons tweede Heuvelmagazine online krijgen
[Ik wist niet goed bij welk subforum dit bijhoorde dus heb het maar bij manga geplaatst omdat ik het liefst over manga's lees in een magazine!