Ovenvers 2006
Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit
Hoeveel volumes van Hunter X Hunter zijn er eigenlijk? En loopt de anime synchroon met de manga, en waar stopt de anime dan (rond welk volume?). Of verschilt de anime veel?
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
Bedankt. Ik lees de manga heb nu 7 hier liggen. En de anime wil ik ook wel zien, gewoon om de vaak originele actie geanimeerd te zien.Wimpuls wrote:23 volumes. De anime volgt de manga redelijk letterlijk, met een weinig paar korte zijverhaaltjes onderweg, die nog goed meevallen. De anime (met OAV's) eindigt op Greed Island, en dat is rond het einde van volume 18.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
Hunter X Hunter 23
Op één of andere manier blijf ik alles goed volgen. Enorm leuk volume met al die games die Wimpuls al aanhaalde. Zalig ook het gedeelte met Kirua, en Gon, tja die nemen we erbij he
Naruto 25
Zit nog eentje achter. Had wat schrik van Sasuke's verleden, maar hoewel het redelijk klassiek was viel het erg goed mee om te lezen. Wel spijtig dat daardoor het Naruto-Sasuke gevecht doorschuift naar het volgende nummer.
GCU 3
Euhm... tja... allesbehalve onmisbaar. Enkel het laatste verhaaltje haalt een beetje niveau en wist me niet in slaap te wiegen.
C'était nous 3
Prachtig, prachtig. 'Nana' is momenteel aan een wat zwakkere periode bezig, maar deze shojo vervult m'n dosis emo-stuff op geweldige wijze. Het blijft allemaal wat ingewikkeld en moeilijk om volgen door de stijl en dialoogvorm van de mangaka, maar het is de moeite waard je erin te verdiepen.
Op één of andere manier blijf ik alles goed volgen. Enorm leuk volume met al die games die Wimpuls al aanhaalde. Zalig ook het gedeelte met Kirua, en Gon, tja die nemen we erbij he
Naruto 25
Zit nog eentje achter. Had wat schrik van Sasuke's verleden, maar hoewel het redelijk klassiek was viel het erg goed mee om te lezen. Wel spijtig dat daardoor het Naruto-Sasuke gevecht doorschuift naar het volgende nummer.
GCU 3
Euhm... tja... allesbehalve onmisbaar. Enkel het laatste verhaaltje haalt een beetje niveau en wist me niet in slaap te wiegen.
C'était nous 3
Prachtig, prachtig. 'Nana' is momenteel aan een wat zwakkere periode bezig, maar deze shojo vervult m'n dosis emo-stuff op geweldige wijze. Het blijft allemaal wat ingewikkeld en moeilijk om volgen door de stijl en dialoogvorm van de mangaka, maar het is de moeite waard je erin te verdiepen.
motivatiedip. help!
Flame of Recca tem 26
Sinds het tornooi is afgelopen toch een pak minder; of zou het aan mij liggen? Ik hou nu eenmaal wel van klassieke elementen in een shounen, zoals tornooien; maar jammer genoeg weet FoR zich niet echt recht te houden zonder. Misschien was het niet meer dan concepten lenen van YuYu Hakusho, ze vlotter uitwerken, en daarmee is de kous af...
Sinds het tornooi is afgelopen toch een pak minder; of zou het aan mij liggen? Ik hou nu eenmaal wel van klassieke elementen in een shounen, zoals tornooien; maar jammer genoeg weet FoR zich niet echt recht te houden zonder. Misschien was het niet meer dan concepten lenen van YuYu Hakusho, ze vlotter uitwerken, en daarmee is de kous af...
- Ash Ketchum
Dat is inderdaad wel jammer, maar ik vind uiteindelijk wel heel goed dat die inleidingen erin zitten. Ten eerste betreft de Astro Boy uitgave een uitgave die niet op chronologische volgorde zit (Tezuka heeft de volgorde uitgekozen, met meer populaire verhalen in vroege uitgaves) en die inleidingen helpen meestal toch een zekere context te geven waarin je ze moet lezen. Daarbij zijn veel van die verhalen echt oud en is het dus leuk om te zien hoe hij destijds naar het verhaal keek, en dan 30, 40 jaar later weer.
Ash Ketchum wrote:Dat is inderdaad wel jammer, maar ik vind uiteindelijk wel heel goed dat die inleidingen erin zitten. Ten eerste betreft de Astro Boy uitgave een uitgave die niet op chronologische volgorde zit (Tezuka heeft de volgorde uitgekozen, met meer populaire verhalen in vroege uitgaves) en die inleidingen helpen meestal toch een zekere context te geven waarin je ze moet lezen. Daarbij zijn veel van die verhalen echt oud en is het dus leuk om te zien hoe hij destijds naar het verhaal keek, en dan 30, 40 jaar later weer.
Ik lees de Engelse versie..Hoewel ik liever de Chinese had voor de centjes en heel goed voor mijn studies...
- Ash Ketchum
Mjah, die disclaimer zit bij alle Tezuka uitgaves van Dark Horse. Op zich merk je er niet eens zoveel van, al was het maar omdat er niet zoveel buitenlanders voorkomen in Astro Boy ^_~
Die Dark Horse uitgaves zijn wel relatief prijzig inderdaad en ook nog eens in kleine schaal gedrukt. Chinees is dan eigenlijk veel beter, ook een veel grotere keus in Tezuka manga, volgens mij de meeste Tezuka manga verkrijgbaar naast Japan.
Die Dark Horse uitgaves zijn wel relatief prijzig inderdaad en ook nog eens in kleine schaal gedrukt. Chinees is dan eigenlijk veel beter, ook een veel grotere keus in Tezuka manga, volgens mij de meeste Tezuka manga verkrijgbaar naast Japan.
-
fallout323f