Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
super_gohan

Post by super_gohan »

hot gimmick 1:
Ietwat saai begin maar dan wordt het interessanter. Het artwork staat mij wel wat minder aan, met name de ogen die raar gerasterd zijn en de rare gezichtspunten. Ik haat Ryoki!

hot gimmick 2:
interessanter! Azusa wordt wat duisterder en Ryoki iets vriendelijker, onverwachte wendingen en ik wil zou graag het vervolg weten!
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Nana 14
Het eerste deel van het boekje is wat saai en langdradig, vooral omdat het niet echt rond de traditionele hoofdpersonages draait. Nadien komt de vaart er weer wat meer in maar in het algemeen is dit toch veruit één van de mindere deeltjes in de reeks.

Katsu 10
Adachi blijft enorm boeien maar met nu tegelijkertijd vier reeksen op de Franse markt, telkens met sport als hoofdbrok... Mja, het wordt moeilijk om volgen en moeilijk om het onderscheid te bewaren tussen de veelal op elkaar lijkende personages.
motivatiedip. help!
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Manhole 2
Had een beetje moeite om weer in het verhaal te komen maar na enkele bladzijden word je weer meegsleurd in dit politieonderzoek met biologische warfare. Ben benieuwd hoe dit tot ontknoping gaat komen in een laatste volume...

Rough 11
Rough is een serie die alsmaar sterker uit de hoek komt. Doorsnee begonnen maar telkens weer stijgend in niveau. Ik begrijp best dat velen dit de beste Adachi reeks vinden. Echt een aanrader.
motivatiedip. help!
lambardi2

Post by lambardi2 »

Nice nice die Japanner die over mij woont had wat familie mee uit Japan...

:P Ik gaan kennismaken met die Japanner (die ik ondertussen een beetje ken) met zijn neefjes..

Zalig er is er één die super Naruto fan is...Ik kei blij!!

:twisted:

Hij heeft me alles verteld over manga 27 en 28 hij had ze zelfs bij :( Waarom lezen die Japanners ook niet in het Frans kon ik ze ook lezen maar ik heb door zijn beetje kennis van het Engels en met de tekeningen erbij heeft die kerel me verteld wat er dan gebeurd!!

:P Je komt te weten hoe Kakashi aan zijn oog komt nice!!

Meer zeg ik er niet over..Maar godverdomme de fillers mogen stoppen want dat wil ik echt in de anime zien..
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Saru Lock 4
Terwijl ik het vorige volume nog de hemel inprees is het dit keer maar zozo. Het ganse volume staat in het teken van de verhaallijn die in het vorig volume werd opgezet.

Gunnm Last Order 8
Wtf, vampieren in Gunnm? Oftewel, de kroniek van een nodeloos, bij de haren getrokken vervolg aan een schitterend verhaal.
motivatiedip. help!
Marv

Post by Marv »

Inugami 10-14:
Met deze laatste 4 volumes komt de reeks aan haar einde. Een hele verbetering zijn de tekeningen. De ogen zijn expressiever, alles is dynamischer en de personages zien er gewoon een stuk beter uit. Het verhaal zelf barst uit zijn voegen met een apocalyptische climax van formaat die ook nog eens een heel goed uitgewerkt is. Enige nadeel is het moraallesje op het einde. Fumiki en 23's band en alle andere zijpersonages zijn echt goed uitgewerkt. Zeker Mika's gevoelens komen sterk over. Aanrader.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Mij goed geamuseerd met enkele leuke manga vanmorgen. :)

Yotsubato 1
Ik heb nooit Azumanga daioh gevolgd in manga. Had er enkele van gelezen in scans en die lieten me volledig koud eigenlijk. Toch Yotsubato geprobeerd en amai, een echte bom! Vaak zijn humoristische manga wel 'goed' maar kan ik er niet altijd ook daadwerkelijk mee lachen, dat is hier wel even anders ;) Schitterend! Gelukkig heb ik hier ook reeds volume 2 liggen, hihi.

Ichigo 100% - 1
Deze reeks kende ik uit scans en het is een waar plezier ze te herlezen. Echt een waardig opvolger van de Katsura sentimentele shonen reeksen. Heb er hier nog 2 liggen dus daar kan ik me nog even mee bezighouden... roar!

Touch 8
Gisteren vond ik Rough nog de beste Adachi reeks, maar als je dan dit volume leest dan twijfel je daar gewoon aan want dit is ook subliem. En jawel ook hier heb ik nog een volume van liggen dus ik kan verder :)

Goeie lichting vanmorgen ;)
motivatiedip. help!
Wimpuls

Post by Wimpuls »

Vinland Saga v2 c12-16

Bij Thor en Odin, wat een schitterende reeks !
barbapapa

Post by barbapapa »

Wimpuls wrote:Vinland Saga v2 c12-16

Bij Thor en Odin, wat een schitterende reeks !
Idem. 8)

Daarnaast nog:
Stopper Busujima v1
genietbare baseball reeks van Harold Sakuishi; precies waar ik zin in had op deze luie 'feestdag'
Doet me wat denken aan Slam Dunk voor één of andere reden.
Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Yotsubato 2
De verrassing is natuurlijk weg maar het blijft uitermate te pruimen vertier. Zeker een aanrader! Spijtig dat ik door m'n voorraad door zit ;)

Touch 9
De nieuwe arc is nu echt wel vetrokken en de manier waarop Adachi een nieuw personage introduceert is weer typisch. Echt heel sterk.

Aan Ichigo 2 ben ik niet meer geraakt ;)
motivatiedip. help!
lambardi2

Post by lambardi2 »

Koen wrote:Mij goed geamuseerd met enkele leuke manga vanmorgen. :)

Yotsubato 1
Ik heb nooit Azumanga daioh gevolgd in manga. Had er enkele van gelezen in scans en die lieten me volledig koud eigenlijk. Toch Yotsubato geprobeerd en amai, een echte bom! Vaak zijn humoristische manga wel 'goed' maar kan ik er niet altijd ook daadwerkelijk mee lachen, dat is hier wel even anders ;) Schitterend! Gelukkig heb ik hier ook reeds volume 2 liggen, hihi.
Is dat Yotsuba& ??

Dat is de Franse versie?

Als dat het Yotsuba& is...Deel ik zeker je mening leuke en grappige manga alleen twee was weer iets minder maar toch nog heel leuk...

Flame Of Recca 6

Het wordt nog leuker en spannender een nieuw lid maakt het nog toffer..

Alleen gebeurt er iets in deze manga dat me schokte en ik hoop dat het nog goed komt in de volgende manga...

Ik wil nog wel een opmerking geven over de cover...Die mangaka geneert zicht toch ook nooit hé...Voor degene die het kennen neem 6 er nog eens bij en kijk op de binnenkant van de cover en zie wat hij er heeft getekend...

Ik zat die te lezen terwijl de halve familie erbij zat die zagen die cover en hadden al direct een opmerking over manga klaar :shock: .

:P Nou ja ik hoop dat de manga zo mag blijven doorgaan het is echt heel super..

VGCHARTZ

Koen
Administrat0r

Post by Koen »

lambardi2 wrote: Is dat Yotsuba& ??

Dat is de Franse versie?
Jup & Jopsie 8)
motivatiedip. help!
lambardi2

Post by lambardi2 »

Ik zag dat Tokyo tribe ook in het Frans bestaat nu...Eindelijk!!

One Piece 6

Haha nu de goeie bestelt en de goeie gekregen...

Image

DRAGONFALL 2

Haha oké dit ruled wel.

De members van de Dragonball (Z) wereld nemen het tegen op in een wereldje waar hun vijanden bestaan uit vele Street Fighter members zoals Bizon maar ook zijn er gastoptredens van ik denk Masterchief van Halo maar ook Marsupilami.

Op de cover van manga 3 van deze reeks zie je zelf een raket op de achtergrond vertrekken met een knipoogje naar de raket van Kuifje.

Nog niet gelezen maar de tekenstijl is echt super mooi beter dan Akira Toriyama zelf.

Kopen deze handel.

VGCHARTZ

Koen
Administrat0r

Post by Koen »

Ichigo 100% - 2
Zalige reeks. De rivaliteit tussen Tsukasa en Aya... Sympathieke Junpei. Perfecte sentimentele shonen ;)

Psychic Academy 1
Ik heb deze manga ontdekt ten tijde van het Shonen Collection magazine en herontdek hem nu volledig. Sympathiek reeksje. Vleugje Romantiek vleugje actie. Gezapig!
motivatiedip. help!
fallout323f

Post by fallout323f »

death note 1.
persoonlijk vind ik het wat raar opstarten.
maar beging er nu terwijl het verhaal vorderd er meer in op te gaan.
zeker helemaal op het laatste dat grapje over kerstmis moest ik echt plat gaan.
Image
Locked