Ik ging maar een hoofdstuk lezen voor het slapen gaan maar kon het niet laten de aantrekkingskracht was te groot.
Een super reeks. Het zet me echt aan tot meer.
Full Metal Alchemist 08
Eerst wou ik nog zeggen jeuh Dolchattele maar die vreugde was maar van korte duur.
Weer een geslaagd deel van de manga alleen vond ik die net iets minder dan de andere delen kan ook zijn omdat ik Samurai Rising zo goed vond dat ik deze weer minder vind.
Air Gear Vol 1:
Een manga volgepropt met actie en euhm actie. Het verhaal handelt over de onbetwiste kingpin van de Eastside, Itsuki "Babyface" Minami. Hij is met zijn worstelmoves heer en meester in de regio en wint dan ook van de Westside. Maar als hij dan teruggepakt wordt (en Hoe! ) in een hinderlaag is zijn bewind gedaan. Uitgespuwd en verlaten door al zijn vrienden, moet hij zich naar iets anders toe wenden. En die hulp komt in de vorm van de futuristische inliners, Air Trecks. Het verhaal is vrij eenvoudig (een held tegen de bad guys) maar de vele details en kleine twists die in het verhaal zitten maken het wel fris. Een ander sappig detail is dat hij samenwoont met 4 zussen (fanservice anyone? ), allemaal even knap natuurlijk. De actie is snel en soms moeilijk te volgen maar telkens mooi in beeld gebracht. De humor is ook hilarisch bij momenten (gelijkaardig aan Love Hina maar dan agressiever) en er zitten zelfs emotionele scènes in die onze held wat diepgang geven. De vertaling is ook heel deftig met een primeur voor mij: WTF wordt gebruikt . De extra's zijn ook leuk met een paar gekleurde pagina's, karakter schetsen en een preview van Vol 2.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
Dragon Head 1:
Horrormanga over een treincrash waar 3 jongeren moeten zien te overleven. De eerste helft is echt basic en stijgt nooit boven het cliché rampen scenario uit. De 2de helft wordt interessanter als rare gebeurtenissen zich voltrekken en waanzin zijn intrede doet. Maar nergens had ik een wow gevoel.
One Piece:
Sprankelend begin van een reeks die nu al mijn sympathie heeft verworven. Luffy is de naieve held die je wel meer tegenkomt, maar zo heb ik ze graag. Zolo is ook heel cool en het verhaal is ietwat simpel maaar boeiend uitgewerkt. Zodra ik kan, koop ik de volgende volumes. ^^
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
Spirit of the Sun 6
Deze reeks verandert vaak van gezicht maar blijft gewoonweg overeind in al z'n facetten. Ik blijf dit - ondanks de kritiek die de reeks krijgt op de meer elitaire Franse fora wegens nationalisme en blah blah blah gedoe - een enorme meeslepende manga vinden. Ik kijk telkens weer uit naar het volgend volume, en dat is nu niet anders.
Hikaru no Go 23
Ook al zo'n ijzersterke manga maar dan wel één die unaniem positief onthaald wordt. Dit laatste, enorm intense deel stuwt de reeks naar een prachtig einde die de manga op mooie wijze "afsluit" - ook al gaat het leven van alle protagonisten gewoon door.
Berserk 15
Dit volume ça va nog, maar nadien komt er een arc die ik me niet echt positief herinner. We zullen zien hoe ik het ervaar op papier in een degelijke versie
[quote="Koen"]Berserk 15
Dit volume ça va nog, maar nadien komt er een arc die ik me niet echt positief herinner. We zullen zien hoe ik het ervaar op papier in een degelijke versie
quote]
Ik had het al een tijdje liggen... Ik dacht, dit wordt een doorsnee shonen. En inderdaad ! Eigenlijk goed genoeg om mijn nieuwsgierigheid naar het verdere verhaal los te weken. De art kan ik zeker pruimen (zie maar To-love-ru )
School Rumble 1
Nog een die stof lag te vergaren. En met iets meer reden dan de vorige. Het hele verhaal is best aanvaardbaar, maar.. die Karasuma hangt gewoon mijn voeten uit .
Junk 4
Sterk volume alweer dat zich nog steeds de meerdere kroont van Zetman. Vooral het einde opent weer enorm veel perspectieven voor het er al snel aankomende volume 5.
Hoe meer ik van de Soul Society arc lees, hoe meer ik Saint Seiya Sanctuary arc denk. En dat is geen slecht teken. =)
Secret Agent Holmes 1
Het gaat over een jongetje dat ook een detective is, die schuilgaat onder de naam van een beroemde fictionele detective. En nee, ik heb het niet over Detective Conan. Vage manga, het probeert een soort Detective Conan te zijn denk ik. Niet helemaal goed gelukt, maar zeker niet slecht of zo. Het is alleen dat Conan zoveel beter is
One Piece 2 & 3:
Heel leuke volumes die ik alweer in een ruk heb uitgelezen. Zolo is echt wel ubercool, een plaats tussen de groten zoals Karasu en Mugen waardig. En de inventieve kleine dinges maken het af.
Donjon Avondschemer 1 & 2:
In deze subserie zien we hoe de Donjon aan zijn einde komt en wat er gebeurde met Herbert en Marvin. Nu had ik nog niet het 4de vol van Zenit gelezen waardoor dit als eeen echte schok kwam. Leuke grappen, mooi getekend en heerlijk droog.
Wimpuls wrote:hoezeer ik ook 'do the evolution' een geniale clip vind, hij is wel nogal groot, nee?
Ik zag het ook, heb hem al veranderd. Als ik hem kan laten verkleinen, gebruik ik hem opnieuw mss. Vind dat stukje waar die chick (and a hot one too) danst goed gedaan. Hele clip is trouwens super.