Ovenvers 2006

Manga in andere talen & landen.

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Locked
lambardi2

Post by lambardi2 »

rinosseros wrote:Inderdaad, Japan wilde niet zeker niet. De keuze was simpel: ofwel het land openstellen voor handel, ofwel platgebombardeerd worden door die schepen met hoogstwaarschijnlijk kolonisatie als gevolg.

Dit stuk geschiedenis is btw enorm interessant naar mijn mening.
Ja ik vind het ook allemaal interessant.

Ik denk dat het voor de Japanologen of mensen die heel veel weten over de geschiedenis van Japan bij het lezen van Samurai Rising veel terugzien van wat ze gelezen hebben of op de Universiteit hebben gezien :wink: .
Konnichiwa proud member and Co-worker on

VGCHARTZ

http://www.vgchartz.com/
lambardi2

Post by lambardi2 »

L'histoire des 3 Adolf 1

Heel interessant allemaal als je dit leest kun je er echt niet bij voorstellen dat een Japanner het heeft geschreven.

Zeker met de woorden: Aimez toutes les créatures! Aimez tout ce qui est vivant.

Osamu Tezuka was je nog maar onder de levenden.
Last edited by lambardi2 on Tue Sep 05, 2006 14:20, edited 1 time in total.

VGCHARTZ

lambardi2

Post by lambardi2 »

Banya 1

Ik heb deze manwha echt met plezier gelezen.

Op sommige momenten doet het me aan Berserk denken dat is vrij positief omdat ik fan ben van Berserk.

Alleen deze manwha is iets fantasievoller en minder duister.

Ook de hoofdpersonages zijn heir heel leuk vooral Mei :oops: .

Een zeker aan te raden manwha.

VGCHARTZ

barbapapa

Post by barbapapa »

Yu-Gi-Oh 4
not bad, not bad at all
5 koop ik ook binnenkort Image
Cloud8x4

Post by Cloud8x4 »

Ben de laatste tijd in een romantische bui (heb dringend terug een vriendin nodig :oops: ) dus heb nogal wat romantische manga's gelezen.

Suzuka - Mijn favoriete maar jammer genoeg nog lopende manga. Het verhaal gaat een stuk verder dan de anime en wordt imho steeds beter.
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=4622

Kare First Love - 2e favoriete. Heb hier maar een stuk van gelezen, maar ben zeer geboeid doordat hierin het koppel al bijna onmiddelijk samenkomt en de relatie dan evolueert.
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=2837

Marmalade Boy - Imho in het begin vrij kinderlijk, maar het evolueert in latere volumes naar iets een meer volwassen genre. Hier niet echt vervelende problemen tussen de koppels zoals bij andere manga's dus het blijft altijd plezant om te lezen.
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1566
You can destroy planets, but you can never destroy what I am
I am the hope of the universe, I am the answer to all living things that cry our for peace
I am true!
Ally to good, Nightmare to you!!
Marv

Post by Marv »

Shaman King 4:
Leuk volume dat een paar nieuwe dingen introduceert. Silva is alvast cool met zijn geesten. Hoop wel dat ze niet in het stramien geraken van nieuwe vijand, die voorstellen, vechten, en zo eindeloos lang.

Death Note 4 & 5:
What can I say? Zeer sterke reeks die blijft verrassen en het verhaal alle kanten kan laten op gaan. Alweer zeer mooi getekend. Laten we alleen hopen dat ze deze reeks niet te lang gaan uitrekken.
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
lambardi2

Post by lambardi2 »

Shaman King 4

Nieuwe personages en de tournament die begint het zijn allemaal nieuwe elementen die de manga interessanter maken.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

By the way die mini mensjes zijn tof :oops: .

Yu-Gi-Oh 4

De manga is echt wel tof alleen vind ik Yugi nogal een rare held.
Hij is eigenlijk in mijn opzicht te flauw in de eerste drie volumes vond ik het niet zo erg maar nu ben ik het een beetje beu aan het worden. Ik heb eigenlijk liever een domme, moedige held.
En waarom vind ik een puzzel ondeudelijk. Die puzzel met die blood vind ik onduidelijk. Ik snap ze nog niet echt denk ik :oops: .

VGCHARTZ

Ash Ketchum

Post by Ash Ketchum »

Zo moeilijk is die puzzel toch niet? Werd best duidelijk uitgelegd. Maar ik kende het principe al voor ik hem in de YGO! manga las, misschien dat ik 't daarom niet zo moeilijk vind...

Death Note 7
Natuurlijk een van de belangrijkste delen van de serie. Ik kan niet zeggen dat ik geschokt was, aangezien ik het al maanden geleden had gelezen. Vanaf het volgende deel heb ik de manga echter niet meer gevolgd, dus all fresh DN material =3

Fullmetal Alchemist 9

Wow. Ik dacht eerst dat dit deel een beetje loos liep, maar tegen het einde kwamen er toch weer grote verrassingen.

Eyeshield 21 9
Na de fantastische wedstrijd tegen de Aliens een wat rustiger deel (hoewel... kan dat wel met Hiruma als leader?) en waarschijnlijk een kleine timejump in het volgend deel zodat we niets weten over de vruchten van de trainingen tot de volgende wedstrijd.

Remote 5, 8

Heh, de live action volgde kennelijk de manga niet helemaal. Er zaten dus voor mij onbekende verhalen en dat is altijd wel leuk. Als de art nou ook wat beter was :/
lambardi2

Post by lambardi2 »

Ash Ketchum wrote:Zo moeilijk is die puzzel toch niet? Werd best duidelijk uitgelegd. Maar ik kende het principe al voor ik hem in de YGO! manga las, misschien dat ik 't daarom niet zo moeilijk vind...
Het lijkt me te logisch...Maar dat geloof ik niet...

Het is de uitleg die me dan weer deed twijfelen of dat mijn redenering juist was.

Bllood waarvan de tweede l een pijl is dat wijst op 11 uitgang...
Maar ik snap niet hoe hij met de letters de enen en nullen vormt denk ik.

VGCHARTZ

super_gohan

Post by super_gohan »

Marv wrote: Death Note 4 & 5:
What can I say? Zeer sterke reeks die blijft verrassen en het verhaal alle kanten kan laten op gaan. Alweer zeer mooi getekend. Laten we alleen hopen dat ze deze reeks niet te lang gaan uitrekken.
hij is maar 12 volumes lang geloof ik, dus dat is niet te lang =)
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]
barbapapa

Post by barbapapa »

En toch is hij uitgerokken ^^;
super_gohan

Post by super_gohan »

random walk 3:
Niet helemaal overtuigd door de reeks maar het was wel vermakelijk. Vreemd einde trouwens. De tekeningen vind ik wel heel sympathiek en mooi. Hierna ga ik marmalade boy van dezelfde auteur volgen.
"Hey! Don't insult Death Cab!" "What?! It's like one guitar and a whole lot of complaining!..." [Seth Cohen]
Marv

Post by Marv »

barbapapa wrote:En toch is hij uitgerokken ^^;
12 volumes dus. Hmm, zien hoe vol 6 zal uitpakken. Heb jij ze al allemaal gelezen Barbapapa? Of denk je dat het te lang is uitgerokken omwille van het concept van de reeks? (L vs Light)
Bazooko's Circus is what the world would be doing every Saturday night if the Nazis had won the war. This was the Sixth Reich.
-Raoul Duke AKA Hunter S Thompson.
Turvy

Post by Turvy »

Hij heeft gelijk, maar ik kan niks zeggen zonder te spoilen, dus doe ik dat ook maar niet ;)
barbapapa

Post by barbapapa »

Marv wrote:
12 volumes dus. Hmm, zien hoe vol 6 zal uitpakken. Heb jij ze al allemaal gelezen Barbapapa? Of denk je dat het te lang is uitgerokken omwille van het concept van de reeks? (L vs Light)
Ik heb ze allemaal gelezen; en net gelijk Turvy kan ik bitter weinig er over zeggen zonder het verdere verloop te spoilen.
Locked