https://i.ibb.co/khGqb6t/2020-Bingo.png
Ik zou willen zeggen dat het volgend jaar alleen maar beter kan, maar ik wil het lot niet tarten.
Goede feesten allemaal, en een gelukkig 2021!

Moderators: Koen, jo, Kenny, Gerrit

Hier mag je maar één persoon uitnodigen voor Kerstmis, en de politici vonden gisterenavond een goed moment om te verduidelijken dat dat ook voor kleine kinderen geldt. Als we iedereen die die regel overtreedt meetellen, zijn de misdaadcijfers opeens torenhoog!Tamara wrote: ↑Thu Dec 24, 2020 14:46 'Notable Crime Increase' zit eraan te komen in Nederland. Vuurwerk is dit jaar in de ban gedaan en daar zijn veel tokkies het niet mee eens. De politie bereidt zich voor op veel onrust.. En dat zegt wat, want sommige delen van Nederland klinken met Oud & Nieuw als een oorlogsgebied.
(Ik verwacht dat het hier redelijk rustig blijft. Men is hier meer van het carbidschieten (carbuurschieten voor de Vlamingen) en dat mag in deze regio in beperkte mate doorgaan, omdat het hier een traditie is.)
Ja, carbid is best veilig. Als het misgaat, en dat is zelden, het meestal omdat iemand te dicht in de buurt van de opening van de bus kwam. Dat is eenvoudig te voorkomen door de bussen goed te positioneren. Een ander gevaar is gehoorschade en slimme mensen dragen dus gehoorbescherming. In zeer extra gevallen kunnen de ruiten sneuvelen, maar dan heb je het over constructies die bijvoorbeeld cementmolens gebruiken in plaats van melkbussen. In zeldzame gevallen gebruiken mensen de compleet verkeerde materialen, zoals te zwakke bussen waarin ze de bal/het deksel te hard proppen. Dat kan echt flink verkeerd gaan.Van carbuurschieten had ik nog nooit gehoord. Ziet er spectaculair uit (maar nog altijd veiliger dan die Chinese lampions die je moet aansteken en laten vliegen en die dan brandend in de dichtstbijzijnde boom blijven hangen. Die waren het jaar daarop gelijk verboden).

Als ik een gokje zou moeten wagen:WizardOfOss wrote: ↑Thu Dec 24, 2020 21:46 Wat betreft die lampionnen, die ken ik met name van een trip naar Taiwan, in Pingxi worden ze het hele jaar door aan de lopende band opgelaten. En gedurende een jaarlijks festival van 2 weken in februari ook echt met honderden tegelijk. En blijkbaar levert dat toch geen noemenswaardige problemen op. Dan vraag ik me ergens toch af wat ze daar anders doen...

Is er dan nooit wind daar? Of zijn die lampions veel zwaarder dan het model dat ze hier verkochten?WizardOfOss wrote: ↑Thu Dec 24, 2020 23:17 Denk met name punt 2 & 3. Pingxi ligt namelijk aardig verscholen in de dicht beboste bergen. En buiten dat festival worden de lampionnen gewoon opgelaten vanaf de spoorlijn, midden tussen gebouwen:
![]()
"We zien dat mensen corona-moe worden, begrijpen we, al hebben we er geen begrip voor."Tamara wrote: ↑Thu Dec 24, 2020 14:46 'Notable Crime Increase' zit eraan te komen in Nederland. Vuurwerk is dit jaar in de ban gedaan en daar zijn veel tokkies het niet mee eens. De politie bereidt zich voor op veel onrust.. En dat zegt wat, want sommige delen van Nederland klinken met Oud & Nieuw als een oorlogsgebied.
Meest gezochte jobs in Pingxi:WizardOfOss wrote: ↑Fri Dec 25, 2020 13:50 Dat vraag ik me dus ook net af. En gezien de aantallen die daar opgelaten worden zou je denken dat de hele omgeving bezaaid zou moeten zijn met restanten van lampions. Dat is mij destijds echter niet opgevallen.
Technisch gezien is dat niet hetzelfde. Maar triestige communicatie is het wel.Gurenn wrote: ↑Fri Dec 25, 2020 18:15"We zien dat mensen corona-moe worden, begrijpen we, al hebben we er geen begrip voor."Tamara wrote: ↑Thu Dec 24, 2020 14:46 'Notable Crime Increase' zit eraan te komen in Nederland. Vuurwerk is dit jaar in de ban gedaan en daar zijn veel tokkies het niet mee eens. De politie bereidt zich voor op veel onrust.. En dat zegt wat, want sommige delen van Nederland klinken met Oud & Nieuw als een oorlogsgebied.
Hoe je jezelf in dezelfde zin zo hard kunt tegenspreken.![]()
Zou zomaar kunnen