Ik heb altijd gedacht dat het een goed idee was om een testpakket te verkopen bij verschillende magazines of kranten en dat die magazines en kranten, die sowieso verkocht worden, wat plaats reserveren voor een uitleg te geven over manga en over de desbetreffende reeks.
stel bijv. Het Belang van Limburg. Deze krant heeft een gigantisch leespubliek binnen Limburg. Als ze een actie zouden hebben dat je elke week een volume bij de krant kunt kopen voor minder geld dan het eigenlijk kost en dit 4 keer ofzo. Als mensen de manga dan gelezen hebben en het willen volgen zullen ze vanzelf de andere volumes kopen. Bij kranten lijkt het me thans verstandig eerder seinen te verkopen en hogere manga literatuur (zoals Osamu Tezuka's Buddha, Ode aan Kirihito, Death Note, Berserk, Monster) en dingen zoals pokemon, dragonball, One Piece, Naruto en bleach bij goed verkochte jeugdbladen zoals er vroeger de joepie was en skateboekjes en dergelijke (ik heb geen idee wat nu gangbaar is bij de kids

). De jeugdreeksen zouden natuurlijk ook bij een krant kunnen verkocht worden zodat ouders de manga kopen voor hun kinderen.
In dat opzicht zouden de reeksen zelfs kunnen gekoppeld worden aan bekende Nederlandstalige stripreuzen als bijvoorbeeld Suske & Wiske (gekoppeld aan NaNa?), Robbedoes (gekoppeld aan enkele Shonen titels), Lucky Luke (gekoppeld aan desert punk (Sunabouzu) -->van de welke ik hoop dat hij ooit zal uitgebracht worden in het NL), De Rode Ridder en Storm (overduidelijk gekoppeld aan Berserk), Jommeke (gekoppeld aan Shonen).
Deze strips verkopen zo belachelijk goed dat het niet anders kan dat als er op deze manier acties gedaan worden, de manga aan bekendheid wint. Hoewel ik denk dat de uitgeverijen van de strips dit niet echt zouden zien zitten aangezien manga enkel nieuwe concurrentie betekent voor hun stripverhalen.